Nyaca- nyaca good cigala! a Kharujaho

A mig camí entre Varanasi i Agra trobem Kharujaho, un poblet petit i tranquil que no té gaire cosa a oferir excepte els seus temples sepsiiiiiis sepsiiiiis. És una bona parada per dividir el trajecte d’Agra a Varanasi (o a la inversa) i no fer tantíssimes hores de tren seguides.

El poble està dividit en dos parts, la part nova on hi ha els hotels, restaurants i la zona dels temples sepsis de l’oest i, la part vella on està el poble més autentic i la zona dels temples no tan sepsis però sepsis també de l’est separats entre ells. També hi han alguns temples al sud però no ens va donar temps a veure’ls.

Aquests temples són coneguts per la seva bonica i impressionant arquitectura i sobretot, per les centenars de figuretes amb caire eròtic, i fins i tot amb postures del kamasutra. Important destacar que t’has de fixar bé ens els detalls per poder veure humans i no tant humans, en situacions sugerents i sensuals!

En un dia es poden visitar la majoria; primer vam veure els temples de l’est (aquests són gratuïts), caminant vam trigar uns 20′ minuts des de l’hotel i mira que tothom ens deia que estaven molt lluny i necessitàvem un tuk-tuk segur. Acompanyats de mig poble vam arribar al temple més llunyà, cada cop que ens trobàvem algú caminant, en bici o amb moto es parava i ens seguia encuriosits, practicant castellà i alguna que altre paraula en català, si se les saben totes, al final sempre hi ha una botiga on volen que vagis a veure, pillins. Els temples de l’est estan molt ben cuidats, cada un té una simbologia diferent i moltíssims detalls. Ens va cridar molt l’atenció veure davant del Shanti Temple un grup de persones escoltant un “sermó” de tres homes en bolingues assentats sobre una tarima. La veritat és que el públic feia cara de molt interessant el tema XD.

En un dels camins entre temples ens apareix del no res un venedor amb uns souvenirs marranotes dient-nos “nyaca-nyaca good cigala!” i d’aquí el nom del post, encara estem rient.

Després de dinar visitem l’altre grup de temples, els de l’oest (aquests no són pas gratishhhh). Aquest és un recinte tancat amb uns vuit temples que estan molt aprop entre ells. La veritat és que ens han agradat molt. Hi ha mil detalls per veure en cada temple, tots amb similituds però també amb algunes diferències. Va ser una currada! Veure la posta de sol dins del recinte és molt bonic, veient les siluetes dels temples amb la llum de quan el sol s’envà. No podeu passar per allí sense veure els temples.

Anècdotes:

• Vigileu quan agafeu un tuk-tuk al arribar a una estació nova, si veieu més gent a banda del conductor prepareu-vos per una xerrada comercial sense fi.

• Estigueu atents al que paga la gent local, si vosaltres doneu un bitllet i l’altre sols dóna una moneda, el “timo” està assegurat.

• Vigileu amb els venedors-segurates que entenen un maybe com a segur, segueixen els vostres passos i us fotran bronca per no entrar-hi si ús troben més tard.

• Vam descobrir que les rastes a Khajuraho triomfaven com la cocacola, molta gent quedava meravellada i volia saber com es feien, el Dídac quasi fa de peluquero!

Com arribar a Khajuraho?

Khajuraho és un poble molt petit però molt ben comunicat. A pocs km té un aeroport modern i una estació de trens. Nosaltres vam arribar-hi després de 14 hores de trajecte en tren des de Varanasi després de 6 hores de retard. La nostra primera experiència en un tren indi no va defraudar. De l’estació de tren de Khajuraho al poble hi han 8 km i s’ha d’agafar un tuk-tuk.

On dormir?

La zona d’allotjaments està al costat dels temples de l’oest, la zona guiri per entendre’ns. Nosaltres vam reservar-ho per Booking ja que ens sortia més a compte que reservant per telèfon. Vam dormir al Hotel Casa di Williams, en una habitació molt neta i lavabo propi. Té una terrasseta a dalt força bufona.

On menjar?

Per la zona hi ha molta oferta gastronòmica, per a tots els gustos i butxaques. Els millors per a nosaltres amb economia “motxilera” van ser el Safari Center i el Lassi Corner, que estan un al costat de l’altre. Si passeu pel segon, demaneu-vos un banana coconut lassi que està de superrechupete!

Un bon lloc per fer un deliciós veg-Thali és al Maharaja Cafe and Restaurant, que els preus de la carta piquen una mica però ofereixen el Thali per 80rs.

I si voleu fer un extra o teniu molt monu de pizza, aneu a la pizzeria Bella Itàlia, fan pizzes al forn de llenya i gnochis pa’flipar.

Despeses:

• Entrades/turisme: 500rs l’entrada als temples de l’oest.
  • Transport: Tren Varanasi-Kharujaho per 255rs/persona. Tuk-tuk de l’estació al poble 100rs/viatge.