Tela amb el Taj Mahal! Agra

Arribem per fi a Agra, després d’unes 10 hores de tren. A la sortida ens estan esperant uns 20 tuk-tuk’s drivers que se’ns tiren a sobre, i ens ensenyen unes tarifes de Tuk-Tukero de150rs, però seguim caminant carrer avall fins trobar-ne un que ens porta per 100rs sense regatejar. Tot i així a mig camí ens diu que el nostre hotel està molt lluny i ens intenta pujar les tarifes, serà cabró. Arribem a l’hotel i una rateta ens dona la benvinguda a recepció i després dins l’habitació, tampoc tenim aigua calenta i el menjar és més aviat horrorós… igual per això és tan barat.

Agra és una ciutat gran i caòtica però plena d’història i de monuments brutals. És una parada obligatòria per qualsevol viatger, el Taj Mahal és la construcció més bonica del món, un no se la pot perdre. Però Agra no només és el Taj Mahal, sinó que hi ha molt més!

Com ja sabeu ens agrada caminar si és possible, ja que així es pot veure de veritat la ciutat i la seva gent. Hem pogut veure les barraques al costat del riu, la gent rentat la roba, la canalla fent caca en fila al carrer, i la molta brutícia que hi ha per aquí. Es queden al·lucinants quan ens veuen, ens saluden i intenten saber més de nosaltres, ens xoca molt que siguin tan oberts i descarats, és divertit.

En aquesta ciutat també em descobert que tenim una part famosa o interessant per molts indis, ja que a banda de la forma que tenen d’observar-nos, amb la mirada fixa i de saludar efusivament fins que els tornes la salutació, a Agra ha comença la revolució de les fotos! No podem saber ja en quantes fotos estem amb persones que no coneixem xddd.

Nosaltres hem passat dos dies sencers a la ciutat i ens han sigut suficient per fer un petit tast dels monuments importants i de la ciutat, sabem que ens hem deixat moltes coses per veure, així que tenim un motiu per tornar.

En un dia es pot visitar el Baby Taj (mausoleu de Itimad-Ud-Daulah), el Mehtab Bagh (el parc de darrera el Taj Mahal) i l’Agra Fort, i en un altre el Taj Mahal. Penseu que qualsevol monument que visiteu després de veure el Taj semblarà poca cosa, així que deixeu-lo pel final.

Que visitar a Agra?

Baby Taj; li diuen el Petit Taj Mahal, ja que és preciós i també està construït amb marbre blanc, però és més petit i per això no acull quasi turistes. Si estigués a una altra ciutat segur que seria el principal centre d’interès, però aquí a Agra ho eclipsa tot el Taj Mahal. De totes maneres ens va agradar moltíssim, és un lloc tranquil on gaudir de les vistes al monument, fer fotos i perquè no, llegir una estona i descansar de l’estrès de la ciutat.

Mehtab Bagh; vam arribar-hi després de caminar una bona estona i vam veure que s’havia de pagar, i el segurata no ens feia cap descompte. No vam entrar, tot i així seguint el camí de la taquilla a la dreta, s’arriba a la llera del riu Yamuna i es poden veure unes vistes estupendes del Taj Mahal, això si, el més probable és que ús acompanyi algun nen d’uns 7 o 8 anys que us farà una xerrada comercial i us intentara vendre clauers, que entreu a alguna botigueta que deu ser d’algun familiar seu o ves a saber.

Agra Fort; és un dels més grans de l’Índia i un dels que té més història ja que ha servit per defensar la ciutat, com a palau, com a presó etc… ha estat en constants modificacions. Aquí dintre és on va ser engarjolat el rei Shah Jahan I pel seu fill Aurangzeb quan el va destronar. Nosaltres el vam visitar just després del Taj Mahal i clar, ens va sembla poc, tot i així ens va agradar molt, tant les construccions com les vistes que ofereix.

DCIM101GOPRODCIM101GOPRODCIM101GOPRO

Taj Mahal; ja, ja, ja sabem que estem molt pesats amb el Taj Mahal, però aquí a Agra tot gira al seu voltant, i és una passada. Mai havíem vist una construcció tan gran i tan maca, ni tota la gentada que s’hi troba allà dintre fa que perdi l’encant. La millor hora per visitar-lo és per l’alba, quan surt el sol hi ha un ambient més tranquil i la imatge és encara més espectacular. Vam passar-nos més de quatre hores al recinte contemplant aquesta meravella, i si la gana no hagués aparegut haguessin pogut ser més.

DCIM101GOPRODCIM101GOPRO

img_20161217_091842DCIM101GOPRO

Recomanem anar-hi mooooolt mooooolt d’hora, i segur que ja hi haurà cua. La porta est i oest obren a les 7am, la sud a les 8am. Les entrades les podeu comprar per Internet aquí, a nosaltres no ens va funcionar i per això a les 6.15h ja estàvem fent cua a la taquilla de Shilpgram, que obre a les 6.30am. RECORDEU QUE ELS DIVENDRES EL TAJ MAHAL ESTÀ TANCAT!!!! NO LA LIEU.

On dormir a Agra?

Nosaltres vam dormir al Namastey Hotel, la veritat és que molt contents no vam estar, però és baratíssim, 250rs la nit per habitació doble. No té aigua calenta i si algun que altre ratolinet. El menjar del restaurant no ens va agradar gaire. Just a davant hi ha una gh que pintava millor, es diu Friends Paying Guest House & Bob Marley. Una bona zona per quedar-se a Agra és la del Taj Nagari, està molt aprop del Taj i hi ha molta oferta.

On menjar a Agra?

Al Namastey millor no aneu, és més car i no gaire bo. Just a davant hi ha el BambooCafe, més barat i molt i molt bo. També just al costat del Bamboo Cafe hi ha el Friends Paying Guest House & Bob Marley que és més caret però estava ple de gent, això vol dir alguna cosa.

També estan molt bé els restaurants de la porta sud del Taj Mahal, bé de preu i alguns tenen terrat on contemplar les impressionants vistes mentre et menges un bon veg. Thali o fas un te simplement. Per bones vistes del Taj aneu al Shanti Lodge, que podeu contemplar-lo perfectament i podreu gaudir de la bogeria dels micos per les taulades amunt i avall; nosaltres vam veure el robatori d’una bossa de farina i la següent bogeria d’uns deu micos.

• Turisme: entrada Taj Mahal 1000rs/persona. Entrada Agra fort 500rs/persona. Entrada Baby Taj 200rs/persona( si tens l’entrada del Taj Mahal del mateix dia o és divendres hi ha una taxa que no es paga a altres monuments de la ciutat). Ús deixem aquest link amb el preu de tots els monuments d’Agra.
  • Transport: tren Khajuraho-Agra 270rs/persona. Tuk-tuk estació de tren a l’hotel i a la inversa 100rs. La resta de trajectes els vam fer caminant.