Cagant el tió a Pushkar

Comencen les festes de Nadal i nosaltres arribem a Pushkar, una de les set ciutats sagrades que tot hindú ha de visitar un cop a la vida, banyar-se al seu llac i fer una ofrena (puja). No es que haguem planificat arribar-hi perquè siguem creients i vulguem purificar-nos o arreglar el nostre karma, sinó que hem decidit arribar a Pushkar per Nadal perquè ens han comentat que és un poble turístic, on hi ha molta oferta culinària, i així ha estat! A diferència de les ciutats i pobles on hem estat fins ara, que han sigut més autèntics però amb poca oferta de res, Pushkar ofereix un ventall enorme de restaurants i botigues que no havíem vist fins ara en la nostre estada a l’Índia. I com ja sabeu que el menjar és una cosa important per a nosaltres aquí estem gaudint d’un bon dinar de nadal al Laura’s Cafe, pa amb tomàquet, ous farcits, amanida grega i birres!;).

Pushkar és un poble petit i molt turístic, tant per estrangers com per turistes locals. Té un carrer principal ple de botigues, restaurants i paradetes que fan la passejada molt distreta i entretinguda, important trobar la vaca amb cinc potes, i si apareix la manada de monos blancs que no para de liarla encara ho és més. Paral·lel al carrer principal hi han els ghats (escales que van a petar al llac) on els creients hindús fan els seus banys i les seves ofrenes, és molt curiós. Ens ha recordat a Varanasi a petita escala (salvant les diferències clar). Aquí s’ha d’anar amb compte, ja que un dels timus més freqüents és el de les ofrenes; els monjos us ofereixen flors perquè les tireu al llac i fer una puja per purificar el vostre Karma i ves a saber quantes coses més, però com tot, una bona purificació passa després per una bona donació, money money!!!! passem de les ofrenes i ens assentem a posar els peus a l’aigua, si hagués fet més calor ves a saber si alguna cosa més.

DCIM102GOPRODCIM102GOPRODCIM102GOPRO

No és que ens agradi gaire el Nadal ni tot el que envolta aquesta festa, però n’hi ha una que si que ens agrada i és el tió, sobretot a l’Alba XD. Així que vam estar tot el dia buscant un tronc o alguna cosa similar per poder-lo fer cagar. Una bona pastanaga, uns “palillus” de les orelles, un mitjó de barret i l’estelada de bufanda van servir per crear el nostre tió particular. Un bon dinar, una passejada pels ghats i, per acabar, un skype amb els familiars de Catalunya (ara solament ens falta fer-lo amb el Peke) ha sigut un dia de Nadal molt més especial del que havíem pensat.

BON NADAL!

Anècdotes

• A Pushkar s’ha confirmat que l’Alba i els animals silvestres no sempre estan en sintonia, ha estat el segon cop que una vaca l’envesteix sense venir a compte… igual si que tocarà fer alguna ofrena i canviar el Karma jajaja.
  • Els monitos aquí són blancs, més grans, de cua més llarga i més àgils. També podríem dir que més cabrons! En ple dinar de Nadal un exemplar va passar per la terrassa i va ensenyar les dents varis cops a l’Alba, que estava a punt de deixar els plats a taula i marxar corrents! (i que l’Alba deixi plats plens a taula és de por màxima! XD)
  • Trobar Nutella per esmorzar no té preu, encara que tothom sap que la Nocilla és el triple de bona 😉

img_20161225_150916DCIM102GOPRO

Que ha fer a Pushkar

Com ja hem dit Pushkar és molt turístic, i una de les coses que es poden fer si arribeu aquí és fer el guiri! passejant pels carrers principals del poble que passa paral·lel a la zona dels Ghats. Està ple de botiguetes, restaurants, paradetes, súpers, etc. Així que no ús faltarà de res, jeje, hi ha molt de moviment, tant pel carrer principal com alguns carrers que creuen aquest. És un bon lloc per firar-se si voleu comprar alguna cosa, regatejar a tope i degustar la gastronomia variada.

Els ghats que envolten el llac de Pushkar és la visita obligada, sent el Brahma Ghat el més important. És on els hindús i no tan hindús fan els seus rituals (alguns hippis i turistes també ho fan), és banyen i fan ofrenes. Un s’ha de descalçar per entrar a la zona i si no us fa mania caminar entre coloms, menjar de colom, vaques, restes del menjar de les vaques entre d’altres coses, gaudireu molt de les escenes que es poden contemplar, val molt la pena. El simple fet de passejar, seure’s i contemplar ja fan que el lloc sigui interessant. Per molt sagrada que sigui la zona i les vaques, si aquestes es mengen el teu negoci les pots fer fora a cops de pal, i evidentment sempre és un bon lloc perquè els indis et demanin fer-se un selfie amb tu. L’entrada és gratixxxx però esta clar que una donació sempre serà benvinguda pels Babas que guarden les entrades.

Temple de Brahma, com és una ciutat sagrada està clar que algun temple hi havia d’haver, els hindús fan cua per entrar i hi ha moltes paradetes d’ofrenes. No es pot entrar amb càmeres de fotos ni fer fotos a dintre el recinte, si ets turista, si ets hindú pots portat el que vulguis i segur que et demanaran fer-se més selfies amb tu. El temple no ens van semblar gran cosa, així que si esteu per aquí podeu passar a mirar però no espereu gran cosa a no se que sigueu creients, si ho sou segur que enteneu el que nosaltres ens hem perdut.

Hi ha dos muntanyes a punta i punta de la ciutat, són dos llocs on poder contemplar la ciutat i veure la posta i la sortida de sol. No hi vam anar ja que des del nostre hotel ja teníem unes bones vistes de la ciutat i de la posta de sol i només vam estar a Pushkar un dia sencer, si l’estada hagués estat més llarga segur que ens hi haguéssim apropat. La muntanya que té a dalt de tot un temple de color rosa és la bona per veure la posta de sol amb vistes a la ciutat :).

Com arribar a Pushkar

El trajecte més fàcil si es viatja en tren és arribar a Ajmer Juntion, anar fins a l’estació d’autobusos (es pot fer caminant però un tuk-tuk us pot portar per 30rs) i allí agafar un bus local fins a Pushkar, el trajecte del bus dura entre 30 i 40 minuts. Si us trobeu una senyora amb ganes de xerrar però que solament sap hindi i res d’anglès el camí es passarà molt ràpid i fent-vos unes rises!

On dormir a Pushkar?

Nosaltres vam estar a l’Hotel Moon Ligth, feia dies que no dormíem tan bé en una habitació amb lavabo, aigua calenta, sense companys no desitjats tan animals com humans i amb una terrassa estupenda per veure la posta de sol, part del poble de Pushkar i el cel ple d’estels dels nens (i no tan nens) jugant als terrats. És ideal per fer un (o més) chais i relaxar-se. Aquest cop vam encertar i el recomanem 100%. Et venen a buscar gratuïtament a la parada d’autobús, fet que ens va deixar desconcertats ja que no havíem dit res XD (minipunto para el hotel!).

On menjar a Pushkar?

Aquí no hi ha pas problemes per menjar, hi ha de tot, pizza, pasta, creps, falàfel i també menjar espanyol i català. El problema més gran que es pot tenir és decidir un lloc, sobretot després d’estat tant dies sense poder variar gaire, aquí ens ha tornat a venir la gana. Recomanem el Laura’s Cafe, ens vam assabentar que el va fundar una catalana de Barcelona, no la vam trobar però si la seva herència culinària, ens va encantar. En el menú es pot trobar un bon pa amb tomàquet, truita de patates, patates braves, paella i ous farcits entre d’altres plats de cuina espanyola, tot i que també es poden trobar plats italians i indis. A nosaltres ens el van recomanar i vam decidir anar-hi a dinar el dia de Nadal per fer alguna cosa especial, i no va defraudar gens, i fins i tot vam repetir per la nit. Si ho demaneu es poden prendre cerveses però ho ofereixen com un secret shhhhhhhh.

El Shiri Venkatesh Restaurant vam menjar-hi el primer dia, vam demanar un vegetarian thali (arrós amb verdures i sopa de llenties), el recomanem perquè era suau, sense picant i fet al moment amb verdures fresques, tope bo! Un dels millors que hem menjar a l’Índia i molt bé de preu, comptant que es pot repetir de tot tantes vegades com es vulgui com el Dhal Bhat nepalès.

• Transport: tren de Jaipur a Ajmer 180rs per persona, Tuk-tuk de l’estació de tren a l’estació de bus 30rs, Autobús Ajmer – Pushkar 20rs per persona.
  • Allotjament: 400rs nit habitació doble i amb lavabo privat.
  • Menjar: Veg. Thali 100rs, Amanida grega 180rs, Pa amb tomàquet 80rs, Ous farcits 120rs, cervesa 150rs i pizza 200rs.