Chittaurgarh Fort

Arribem a Chittaurgarh després de 2 hores de tren, amb puntualitat britànica, des de la preciosa Udaipur, aixxxx Udaipur com ens has agradat. L’hotel on volem dormir està a 20 minuts caminant de l’estació i decidim anar-hi caminant xanet xanet, fins que un Tuk-Tuk TUNING amb llumetes de neó para en mig de la carretera i ens pregunta on anem. En Dídac fa dies que xerra de la diversitat de tuk-tuks que hi ha a l’Índia (d’això ja en parlarem més endavant) i es deixa enlluernar per aquest –  corre Alba que aquest l’hem de provar – i compartim viatge amb dos indis ben trempats fins arribar a l’hotel. Primer el tuk-tuk driver ens porta a un hotel que troba pel camí, esperant que baixem i dormim allà però nooooooo anem a un altre lloc amigooooo!!!! els dos companys de viatge li indiquen fins arribar al nostre destí. Baixem i el conductor ens segueix, com si ell ens hagués portat allí pel seu compte i així emportar-se comissió, muuuu listooooooo!!! però no my friend, we have book!!! perquè sinó la comissió l’acabes pagant tu i et surt tot més car. L’habitació és molt senzilla però té lavabo, llàstima que no tingui aigua calenta, ni Internet, ni llum moltes estones… lo que si que té són molts mosquits i el check out el podem fer 24 hores després d’haver-hi entrat, cosa que ens ha anat molt bé.

Chittaurgarh és una ciutat petita de 90.000 habitants, que de ben segur que no haguéssim passat ni per casualitat si no fos pel seu enorme fort que s’aixeca sobre la ciutat; que els trens cap a Mumbai estiguessin molt sol·licitats i no hi hagués lloc fins 10 dies després del que volíem també va ajudar. Tot hi així el seu fort val molt la pena i hem gaudit molt passejant-hi per dins. El fort va ser construït pels Rajputes, que era un poble lluitador i poderós, i no un insult cosa que ho sembla. El fort és el més gran de tot el Rajastan, només cal veure’l des de fora per adonar-se’n, que ocupa tota la muntanya.

Ens despertem i anem a veure el famós fort, la idea és anar-hi caminant des de l’hotel però finalment agafem un tuk-tuk, no és que ens faci mandra caminar sinó que hem vist que el fort és enorme i decidim que ja caminarem pel seu interior i a la tornada que fa baixada. Ens deixa a l’entrada del fort després d’una estona de pujada i corbes (sort que l’hem agafat jeje) i els guies de la taquilla ja ens venen a buscar però no volem guia i si és possible tampoc pagar l’entrada, ens han dit les catalanes que vam conèixer a Udaipur que elles només van pagar 10rs per entrar al recinte amb tuk-tuk i que ho van poder veure tot excepte un temple que si que s’havia de pagar 200rs. Així que ens posem a caminar i per la nostra sorpresa no paguem entrada en lloc!!! així que si hi aneu podeu fer el mateix aviam si teniu sort i ningú està controlant les entrades. El fort com hem dit és molt gran, i ha dins hi ha molt a veure, els diferents temples, palaus i monuments estan repartits per tot el fort i cada un d’ells té el seu propi recinte. A nosaltres ens han agradat molt les torres de la victòria i de la fama, igual que els temples hinduistes amb el seu llac….. ens ha encantat veure que dintre el fort hi ha aigua, està ple de embasaments i llacs per tot arreu, i juntament amb els temples i la muralla ofereix una imatge increïble. Ara entenem el perquè molta gent passa per Chittaurgarh. Una cosa que ens va sorprendre va ser un cartell que hi havia abans d’entrar a un temple que deia a les dones amb la regla que no entressin. Doncs res tu, a sobre que un cop al mes estem fetes merda no som benvingudes a certs llocs, cabrons!

Les vistes des del fort de l’old city de Chittaurgarh, fan molt més amena la passejada. Des de diversos punts de la muralla és pot contemplar, i veure que moltes de les cases estan pintades de mateix blau que les famoses cases de Jodhpur. No sabem si és perquè no ens ho esperàvem però les vam trobar més blaves que la ciutat blava!

A Índia hi ha mil animals corretejant per tot arreu, a tots els carrers et trobaràs vaques, cabres, monos, esquirolets, gossos…. i un munt de gossets petits, que preferiríem no veure ja que voldria dir que hi ha un control de natalitat, em vist molts gossos que estan bé, però també n’hem vist masses fets pols…. és dur, molt dur. Però si et trobes uns quants gossets en un lloc tranquil que es nota que hi estan bé, és fàcil tornar-te lelo, i sobretot lela XD…. l’Alba no va parar de jugar amb ells de manera descontrolada… es nota que trobem a faltar el Peke 😛 Peke te queremos!!!!

DCIM102GOPRODCIM102GOPRO

Anècdotes:

Arribem al l’hotel, regategem, ens donen una habitació amb la seva respectiva clau. El número de la clau posa habitació 206 tot hi que ens quedem a la 306, que estrany. Baixem a recepció per fer el chek-in i després d’omplir el formulari el de l’hotel s’en adona que ens ha donat una altra clau, ens la canvia però li diem que la clau que ja tenim també obre la nostra habitació!!! i el tio tan ample diu que si i riu… vaja… ens quedem sorpresos i intentem obrir altres habitacions amb la nova clau i per la nostra sorpresa (o no) en vam obrir més d’una a la mateixa planta. Conclusió: vam haver d’utilitzar un candau nostre per quedar-nos-hi més tranquils.

És migdia i encara estem caminant pel fort, així que busquem un raconet tranquil per poder menjar fruiteta i galetes per aguantar fins poder dinar. Mentres estem menjant veiem que hi ha moviment en aquest tros de terra, molta gents arreglada amunt i avall i varia gent amb cassoles grans preparant menjar. Pensem… una barbacoa??? Doncs no, ens comuniquen que és un casament i ens hem colat a dins sense saber-ho! I com que són indis, a banda de demanar-nos els selfies de rigor amb ells i fer les preguntes que ha aquestes alçades pensem que són decreto ley, en comptes de convidar-nos a marxar ens conviden a menjar! Així que aquí és on provem el Dalh Bhati, que estava prou bo la veritat, i això de menjar amb les mans a terra cada vegada ho fem amb més art! XD Ens presenten el nuvi, la núvia, el pare del nuvi, tooooota la família i per acomiadar-nos ens fem unes fotitos amb ells.

On dormir a Chittaurgarh?

Ens allotgem a l’Amber Plaza Hotel, un hostal força cutre però que per passar una nit és suficient. Chittaurgarh vam veure que era força car i vam provar aquest sense reservar abans, per booking costava el doble quasi! No està aprop del Fort, però surt a compte.

On Menjar a Chittaurgarh:

Tots els àpats a Chittorgarh els hem fet a un restaurant que està a l’altra costat de carrer davant de l’hotel, una mica a la dreta (excepte el dinar que ens van convidar). Vam sopar-hi els dos cops i un esmorzar, i sempre sols, però la cuina ens va agradar molt, bàsicament el malai kofta que feia dies que no provàvem i està de rechupete! Força econòmic per ser l’únic de la zona, i el cambrer-controler gran està com un llum!XD

Despeses:

• Transport: Tuk-tuk compartit cap a l’hotel 20rs/persona. Tuk-tuk cap al fort 100rs. Tuk-tuk de l’hotel a l’estació de tren 50rs/viatge. Tren Udaipur – Chittaurgarh 175 per persona en sleeper class
  • Menjar: 70-100rs/persona/àpat.
  • Turisme: 200rs entrada al Fort (si cal).
  • Allotjament: 400rs/habitació doble amb lavabo.