Holy Nasik!

Arribem en tren des de Mumbai i per no agafar un tuk-tuk, que ens surt molt més car, decidim agafar un local bus que per 17rs persona ens porta fins al barri de Panchavati que és on està la moguda de la ciutat. Aquest cop no tenim cap reserva d’hotel, les ofertes que hem vist per Internet són molt cares i als hotels que hem trucat tampoc ens acaben de convèncer. Així que baixem de l’autobús, en mig d’una ciutat que no coneixem de res i anem buscant. La primera parada la fem en un hotel que per fora ja semblava cutre i per dins no ens defrauda! A més a més comencem a intuir que a Nashik no hi paren gaires guiris, tenim a 4 persones (treballadors i hostes de l’hotel) ensenyant-nos les diferents habitacions més en senyes que en anglès. Decidim buscar una mica més a veure si aquesta ciutat ens ofereix un habitatge millor. La segona parada és la bona, amb un preu raonable i una habitació amb lavabo inclòs que no fan mania. Aquest és nostre!

Nasik o Nashik és una petita ciutat d’un milió i mig d’habitants, de l’estat de Maharashtra. La primera impressió de la ciutat és; no recordo el perquè vam decidir fer parada aquí… és una ciutat caòtica com moltes altres, bruta i estressant. Al ser una ciutat sagrada vam pensar que igual seria interessant però de moment no sabem trobar-ho.

El dia següent anem a voltar i ja entenem el perquè de la visita, a pocs metres de l’hotel hi ha la zona Ramkund on hi passa el riu Godavari amb els ghats al seu voltant. La gent fa ofrenes i rituals, es banyen, renten la roba etc… és el centre neuràlgic de Nasik i hindús ho viuen molt. Seure a un ghat mentre mengem una fruita comprada al mercat i contemplem les imatges quotidianes aquí és el més interessant que hem fet a Nasik, és un espectacle veure tota la gent, alguns amb el cap rapat amb una cueta a sota la coronilla, d’altres com disfressats de romans, les dones banyant-se vestides completament i molts tirant flors amb espelmes mentre una senyora les recull amb un recollidor a pocs metres perquè el riu no es col·lapsi de tantes ofrenes.

Havíem vist que Nasik era una espècie de Varanasi i en algunes coses si que ens ho ha recordat, però si heu estat a Varanasi us decepcionarà, sinó hi heu estat és un bon lloc on veure l’essència de l’Índia en estat pur. Aquí a Nashik fan un festival Hindú anomenat Grand Kumbh Mela cada 12 anys. Es veu que és importantíssim i que el poble s’omple completament per celebrar-ho. A nosaltres segur que no ens hi trobareu però si ús agrada el mogollón pot ser una data a tenir en compte; l’última festa es va celebrar al 2015 així que encara queda una mica per tornar-la a veure.

L’altre cosa que hem fet a Nasik es voltar pel basar de Saraf, com que la ciutat no és gens turística (no hem vist a cap turista durant la nostra estada) les botigues són totes enfocades a turisme local i habitants de la ciutat, això fa que tingui el seu encant. És l’únic lloc on hem estat on no ens entenen de res, pocs saben anglès i amb la majoria ens entenem amb signes i amb la mirada. Si teniu sort us trobareu una batucada pels seus carrers del basar i us animarà la visita, serà d’algun casament a lo grande que pel que estem veien es celebren molt sovint a tot arreu.

On dormir?

Hem estat al Singhania Guest House, molt bona relació qualitat-preu, per 500rs hem tingut una habitació amb llit doble i lavabo privat que estava molt net. Per fi hem trobat un bon Internet per poder-nos comunicar amb el món.

On menjar?

Vam trobar per casualitat un restaurant al costat de l’hotel que es diu Seeta Bhavan pure vegetarian, ens han encantat les Dosas i el seu Thali, tope bé de preu i la gent molt amable. El primer dia van flipar que dos guiris entressin a menjar, el segon dia ja érem com de la família. Per cert, primer restaurant que veiem on la jefa és una dona i no un home. Suposem que per aquesta raó la senyora es dona “bombo y platillo” i té varis quadres de la seva cara al restaurant, a la carta i fins i tot hi ha un bust d’ella mateixa com si fos un altar. XD

20170117_104655-1

L’altre lloc que recomanem és el Sweet N Spicy, és una cadena de restaurants vegetarians que es veu que estan per tota l’Índia, és una mica pijorro el lloc pel nostre pressupost (és molt possible que pel vostre estigui molt bé de preu) però ens el va recomanar el de l’hotel i vam decidir provar-lo. Ens va encantar!! Vam tastar per primer cop un plat que es diu Manchurian que estava boníssim, uns noodles que feia temps que no provàvem i les pizzes són petites però prou bones. Això si, és probable que tingueu uns 10 ulls a sobre vostre controlant que tot estigui al mil·límetre, ens van posar nerviosos, no sabem estar en llocs amb tant glamour!

Despeses:

• Transport: tren Mumbai – Nashik: 170rs/persona en sleeper class. Bus estació de tren al centre de la ciutat 17rs persona.
  • Dormir: 500rs/nit/habitació doble.
  • Menjar: entre 45 i 220rs el plat. Fruita: una papaia 40rs, una pinya tallada i tot a 80rs, una magrana enorme i bona 20rs i tres mandarines 20rs.