Fins a la punteta de l’Índia, Kanyakumari

Baixant per la costa est arribem a la punteta punteta del tot de l’Índia, on s’ajunten tres mars, el mar d’Aràbia, el mar de Bengala i l’oceà Índic. No sabem on comença un i on acaba l’altre però el que sí sabem és que els tres lluiten per ser els més forts i això ho demostra amb les fortes onades que impacten a la costa, que si et despistes acabes ben xop. Suposem que és zona de vent però vam pillar una tarda bona bona, el fort vent de tramuntana ens ha recordat a l’alt Empordà, que quan bufa fort no pots fer res de res excepte amagar-te del vent.

Kanyakumari és un poble coster de 22.500 habitants, que evidentment és sagrat. Els indis venen a fer ofrenes als temples, és rapen el cabell deixant-se una cueta al clatell i es banyen també amb roba, sabates i tal qual van. Ja fa dies que ens preguntem quina ciutat o poble que hem visitat a l’Índia no és sagrada… pensem que poques, totes les ciutats on hi ha aigua en algun format: estany, llac, mar, riu, etc… hi ha un temple, que acostuma a ser un monkey temple ens moltes ocasions, i es fan ofrenes (vaja, que ho deixen tot ple de merda sagrada).

El poble és petit i turístic, majoritàriament turisme local; hem vist a pocs turistes fent el guiri per aquí. Suposem que venen pel fet d’estar a la punta de tot, que fa la seva gràcia. O els serveix com a nosaltres, de punt on començar ruta per l’altra costa, en el nostre cas Kerala.

img_20170215_134026DCIM103GOPRO

L’única activitat interessant per fer en aquest poble és fer una volta amb el ferri a les illetes que estan més al sud del subcontinent, amb el Vivekananda Rock Memorial i la Thiruvalluvar Statue, que és bonic de veure i impressiona veure els monuments imponents envoltats d’aigua. Nosaltres ens vam conformar en veure’ls des de la costa, aquest cop no per ser ratilles i no voler pagar el preu de l’entrada (no recordem el preu però és baratíssim) sinó perquè vam veure que les fortes onades i el fort vent feien retrocedir el ferri, i tornar a port sense poder arribar a les illes, fent una atracció típica de port aventura, i vam pensar “tal com estan les embarcacions aquí i lo poc que gaudiríem de la volta millor ens quedem a la costa”, i així va ser.

img_20170215_143037DCIM103GOPRO

L’altra cosa a fer per aquest indret de Déu o de Shiva és veure la posta de sol, la veritat és que ens va agradar molt i val la pena. La vam veure des del View Tower, l’edifici en si és una caca de vaca (tot i que no hem trobat gaires animalons per aquesta zona) però les vistes són espectaculars, tant de la posta com de les onades trencant-se a les roques.

A banda d’això hi han temples, alguna església, algun Ghat perdut, un Memorial de Ghandi i un de Kamarajar (que ve a ser el Ghandi del sud d’Índia), roba molt econòmica tot i que horrible i poca cosa més, vaja que si no ets religiós i no entens ni un borrall dels rituals que els hindús fan per aquí no val la pena estar-s’hi més d’un dia. Tot i així és un poble tranquil i no “gaire” brut, cosa que és d’agrair a l’Índia.

DCIM103GOPROimg_20170215_143407

Com arribar?

Des de l’estació de busos de Pondicherry (new bus stand) hi han busos a Villupuram Juntion cada 30 minuts o cada hora. A Villupuram Juntion vam agafar un tren expres super delux, que en unes 12 horetes de res et porta al costat del centre de Kanyakumari. Això si, pot ser que surti unes 3 hores tard i que de tant esperar estigueu a res de perdre’l. Un tuk-tuk us portarà de l’estació de tren al centre, però caminant no hi ha més de 15 minuts.

On dormir?

Nosaltres vam dormir a l’hotel Ashoka i l’única raó pel que el vam triar era que tenia Internet, ja que l’habitació ens va costar 600rs i n’havíem trobat de més barates, però en aquell moment necessitàvem una bona connexió per comprar billetes d’avió i tren i ens va anar bé. L’oloreta a lleixiu que feia a l’entrada ens va emocionar i vam tenir molta nostàlgia de casa nostra.

On menjar?

Al carrer que va des del nostre hotel al temple principal està ple de paradetes de menjar. Nosaltres vam triar un que hi havia una oferta de 70rs el thali que ens va deixar ben tips i hi havia una terrassa prou acceptable. Just davant del nostre hotel hi ha un lloc petitó molt econòmic i de plats abundants i gustosos, recomanable!

• Transport: tren de Villupuram a Kanyakumari 350rs/persona.
  • Menjar: thali a 70rs i palak paner a 70rs.
  • Allotjament: 600rs habitació doble amb lavabo privat i televisió que no la vam ni mirar, perquè total, per veure un musical de Bollywood que no entens ni un borrall o encara pitjor, veure un partit de criquet… no entenem com els agrada tant aquest esport.
  • Turisme: View Tower 10rs/persona. Memorial de Ghandi 1rs/per parell de sabates, i si a dins un treballador et veu guiri et fotrà una xerrada històrica de 5 minuts a canvi de tips.