Saltant Onades a Varkala Cliff

Sortim de la punteta de baix de tot de l’Índia per començar a pujar per la costa oest de nou, de baix a d’alt, aquest cas a l’estat de Kerala, i la primera parada és Varkala. Sortim de Kanyakumari al matí i en 3 horetes amb el tren sleeper class ens plantem de nou a una platja plena de guiris, amb molts restaurants de menjar de totes classes, moltes guest house i ressorts amb cabanetes davant del mar i mil botiguetes de roba hippy. A aquestes alçades del viatge, quan les nostres energies d’estar a Índia i combatre el dia a dia estan als mínims, arribar aquí és el paradís somiat i anhelat. Gràcies Varkala! 🙂

varkala cliff, kerala, india

La primera impressió al arribar a la zona de Varkala Cliff és de; “renoi, quina platja més guapa”, i sense treure’ns les motxilles ja estem fent fotos per la zona mentre anem en busca d’una habitació “buena, bonita y barata”. I és que no n’hi ha per menys, la platja de Varkala Cliff està situada a sota mateix del penya-segat, i a sobre és on hi ha la zona d’hotels, restaurants i botigues. D’aquesta forma les vistes des de d’alt del penya-segat són una passada, i la platja queda neta de comerços, ja que la marea puja i no es pot construir gaire res a sota. Quina sort perquè ja ens agraden les platges sense res, excepte la sorra i el mar. Unes escaletes et porten a baix sense problemes.

Però Varkala no només és una platja situada sota del precipici i un passeig de la “fama” ple de turistes russos i francesos, ansiosos per comprar collarets i roba, fer-se tractaments d’ayurveda i menjar peixitu, sinó que té una costa de més de 100 quilometres de llargada espectacular, envoltada de palmeres en plena natura en un ambient més relaxat del que acostuma a ser Índia. Per aquesta raó alguns turistes que visiten aquest país només viatgen per la zona de l’estat de Kerala, i a molt estirar l’estat de Goa, que són dos estats on es respira tranquil·litat i qualitat de vida. A nosaltres ens ha anat molt bé trobar aquest racó, ja que de tant en tant necessites unes vacances del propi viatge i nosaltres, a les acaballes de la nostra estada per índia, les farem aquí.

posta de sol varkala cliff

La millor cosa que hem fet aquí a Varkala és descansar, gaudir de la platja, caminar força i també menjar algun que altre dia cuina occidental, que després de tant de temps menjant indian food ve de gust una bona amanida i un plat de calamars arrebossats i no arrós. Caminant cap al Nord des del passeig de Varkala Cliff, hi ha la Black Beach; és una platja molt petita que es caracteritza per la seva sorra, que com el seu nom indica és de color negra, molt curiosa. Més enllà, i després de passar una zona de ressorts molt tranquils i plens de russos, s’arriba a les platges de Kappli, que són unes platges desertes on no hi ha res excepte alguna que altre barca de pescadors, aigua blava i sorra fina.

DCIM103GOPRODCIM103GOPRO

Si pel contrari es va caminant direcció al sud la primera platja que hi ha és la de Papanasam Beach, on hi ha un temple i la gent va a fer ofrenes i rituals (ens hem oblidat de dir que Varkala és ciutat sagrada, sabem que és d’esperar però no està de més dir-ho ;P). És curiós de veure-ho i té la seva gràcia. Més enllà segueixen quilòmetres i quilòmetres de platja verge, sota el penya-segat imponent.

Però si ús penseu que banyar-se a les platges de Varkala és cosa fàcil i relaxada no és així. En aquesta zona de costa hi ha una forta corrent marina que et xucla com una mala cosa, amb unes grans onades que si no estas atent faràs la “croqueta” una bona estona, com ha estat el nostre cas. El primer dia, després de trobar hotel teníem una calor de nassos i vam decidir anar a fer el xapo de rigor, entrem a l’aigua i la forta corrent ja ens indica alguna cosa però com que hi ha més gent banyant-se no ens preocupem massa, fins que una onada enorme ens xucla i acabem altre cop a la sorra sense saber com… a partir d’aquí ja vam veure de que anava la cosa. El truc està en anar ràpid i passar la zona on trenquen les onades, i allí estar atent tota l’estona. Podem dir que és una platja divertida i que ens ho em passat pipa. L’únic consell és que no deixeu de tocar el terra, ja que la forta corrent us pot fer una mala passada.

Com arribar?

Des de Kanyakumari hi ha el tren que passa per tota la costa de Kerala; va de Kanyakumari fins a Bangalore, i evidentment Varkala té parada. L’únic problema que vam trobar és que mirant de comprar bitllets de tren per clear trip, no n’hi havien de disponibles en sleeper class i tot eren classes més altes molt més cares, i ens plantejàvem agafar els tres busos que connecten els dos pobles. No sabíem que fer fins que el de la guest house ens va explicar que només es poden comprar aquests bitllets a la taquilla. No sabem el perquè però és així.

També es pot anar amb bus però pensem que no val la pena ja que s’ha de canviar d’autobús dos cops, ha Negercoli i a Trivandrum.

On dormir?

Aquí un no s’ha de preocupar gens per trobar un allotjament, i més si teniu un pressupost més gran que el nostre, que el teniu! La zona de Varkala Cliff està plena de guest house, hotels i resorts, pots triar si estar més al principi del passeig on hi ha més merder o una mica més lluny, tirant al nord, on la zona és més tranquil·la, segons gustos. En general, dormir a Varkala és més barat, per exemple comparat amb altres zones de costa com Goa.

Nosaltres ens em allotjat a l’Organic Villa, que està situat cap al final del passeig de Varkala Cliff en un carrer interior. Ens hem allotjat a les habitacions de sota que són les baratetes, i hi hem estat moooolt bé, el recomanem 100% qualitat preu. Ens ha sortit a 400rs/nit l’habitació doble amb wc, amb mosquitera i neteja correcta, i bona connexió wifi fins i tot a l’habitació, un lujo!

On menjar?

En aquesta zona el problema que tindreu si teniu un pressupost moderat-altet, vaja, no de motxilero català, és de triar on menjar i quin peix fresc degustar! El carrer on hi ha tot el moviment està ple de restaurants acollidors amb bon ambient, cuidats i bon menjar, amb uns peixos i marisc que fan venir salivera, fins i tot a nosaltres que intentem no menjar ni carn ni peix i duu una dieta força vegetariana. A la resta de Índia ens és molt fàcil, aquí reconeixem que no tant.

Nosaltres recomanarem els llocs que em trobat a bon preu dins d’aquesta zona guiri. Cada dia em esmorzat al Jairam Café, que està molt aprop de la nostra guest house i que el preu del esmorzar es controla bé. Recomanem el pancake de coco, que sembla més aviat una crep, boníssim!!!! Cap a l’altra banda del pàrquing central, més cap al sud, hi ha un local que es diu Tradition que fan pocs plats però molt bons, típics indis, a un preu molt econòmic. Aquest ha estat el nostre lloc estrella aquí a Varkala.Un altre local interessant i que em repetit varis cops ha estat el Oottupura vegetarian restaurant, que es troba just abans d’entrar al carrer “peatonal”, al pàrquing encara. Bons plats, bones racions a un preu correcte. I un restaurant que ens va encantar i sorprendre és el Tapioca, un local que per desgràcia no es troba per la zona del Varkala Cliff, i que caminant “bajo el sol de los Tropicos” queda molt lluny. El vam descobrir el dia que vam anar d’excursió a treure money al banc, ja que està direcció a la parada de tren. Vam menjar un Kerala thali boníssim i molt abundant en un local que semblava més per guiris que per indis per 80rs. Excel·lent!

• Transport: Tren de Kanyakumari- Varkala 80rs/persona. Tuk-tuk de l’estació de trens al Varkala Cliff 50rs/trajecte.
  • Menjar: De 50rs-100rs/persona/àpat si vas als llocs low cost indis. El dia que vam tirar la casa per la finestra vam gastar 300rs/persona.
  • Allotjament: 400rs/habitació doble amb bany inclòs.

2 thoughts on “Saltant Onades a Varkala Cliff

1. Curiós veure aquestes platges amb sorra negre. Llocs paradisíacs realment!!!
    Les fotografies, impressionants!!!!! Seguiu donant molta molta enveja!!!!
    Descanseu molt, que els viatges cansen ……quin valor!!!!!!!
    Agafeu forces pel que aneu a descobrir. Un altre lloc per adaptar-se….encara que potser la dieta seguirà sent ARRÒS!! i ja el teniu incorporat a la vostra alimentació!!!

M'agrada

1. dons si, moooolta peneta que fem jajaja però canviar de lloc cada 2 o 3 dies també té lo seu. Ja portem quasi 5 mesos de viatge, que es diu d’hora. un petonassss