Fort Kochi; Ens acomiadem d’Índia!

Arribem a Kochi, des de Munnar amb autobús per la mateixa carretera que ens hi va portar, plena de corbes, esglésies i cases super-pijas, on no ens importaria viure-hi en absolut jeje. Després d’agafar 2 busos més ens plantem a Fort Kochi, que és la zona de la ciutat que ens agrada als turistes, on hi ha tot l’encant.

posta de sol a fort kochi pesca xinesa kerala

Kochi es troba al districte de Ernakulam i és la segona ciutat més poblada de l’estat de Kerala, després de la seva capital Thiruvananthapuram. A Fort Kochi és on i va haver el primer assentament colonial europeu a Índia, ocupada pels portuguesos, i va ser la seva seu principal fins que van decidir que Goa els agradava més. Després ha passat per mans d’holandesos i britànics. Fins hi tot van venir-hi missioners espanyols que van ensenyar la religió catòlica (només els faltava això als pobres indis) i per aquest motiu és una de les zones amb menys hinduisme de tota Índia, i per la zona i ha tota la ciutat, es veuen esglésies i monges vivint al limit dins dels tuk-tuks.

esglèsia de sant francesc a fort kochi kerala
Església de Sant Francesc

Fort Kochi és un barri amb un encant especial, ja que ha mantingut l’herència de les antigues colònies, com ara les esglésies i edificis típics holandesos amb el model de vida dels indis, però amb molta netedat i amb tot molt cuidat. A més a més, té platja i es troba en un canal que entra a l’interior barrejant-se l’aigua dolça amb l’aigua salada; la platja no està feta per banyar-se però sempre ens agrada estar-hi aprop. I si et trobes cadellets i gossos mig tarats per la sorra segur que no t’avorreixes!

fort kochi

Una de les coses que ens ha agradat més és passejar per davant del mar, veure com els pescadors pesquen amb l’antic sistema xinés, que consta d’una gran xarxa per pescar, una estructura de fusta que fa palanca per poder pujar la xarxa amunt i avall per atrapar els peixitus que passen just per allí en aquell moment. El sistema és molt visual, veure com 6 pescadors treballen plegats per moure amunt i avall la xarxa és molt curiós, i cansat també ja que no paren de treballar. Tot i això, podem dir que el sistema ha quedat desfasat, primer de tot perquè es necessiten 6 persones per a treballar constantment i segona perquè en el matí que vam estar observant com treballaven vam poder comprovar que els pescadors pescaven més plàstics, sabates, xancletes i altres coses diverses que no pas peix.

Donant voltes per allí, un pescador ens va convidar a pujar i veure d’aprop com funcionava el mecanisme de pesca, vam estar pujant i baixant la xarxa, i ens van explicar com ho fan. La millor estació per aquest tipus de pesca és durant els monsons, quan plou i els rius s’omplen de peixitus. Després d’una estona vam seguir caminant i vam poder veure uns quants dofins a pocs metres de la costa, llàstima que les nostres càmeres no hagin captat la imatge.

DCIM104GOPRODCIM104GOPRO

També hi ha barquetes que surten a pescar (ja que el mètode xinés es queda curt) i que a la tarda al arribar a la costa vénen la seva mercaderia, una espècie de llotja Índia. Pel passeig hi ha diferents paradetes de venta d’aquest peix, tu escolleixes els que vols i després te’l cuinen als restaurants de la zona per un preu “estàndard” (fins que et volen timar) de 150rs/kg de peix. Així que per acomiadar-nos d’aquest enorme país que ens ha acollit amb penes i glòries durant quasi tres mesos ens quedem a gust amb 500 gr. de calamars i 250 gr. de llagostins.

Dit això ENS DESPEDIM D’ÍNDIA!!! Després de 3 mesos de bogeria, aprenentatge i moltes aventures el cos ens demana canviar d’aires (el visat que expira també ens ho recomana), però seguim per Àsia. Pròxima parada Bangkok! Ja anirem comentant com ens va.

Com arribar-hi?

Des de Munnar hi ha molts autobusos durant el llarg del dia que et porten a Ernakulam. Depèn de l’hora pot ser un preu o altre depenent de si agafes una tartana sense finestres i amb aire condicionat al temps de fora o un autobús estil deluxe que diuen ells. Nosaltres vam marxar a les 9.20h i vam arribar a Ernakulam en menys de 5 horetes.

Des de la parada d’autobús d’Ernakulam pots agafar un tuk-tuk per un preu que no coneixem o agafar local bus. Ens van dir que no hi ha bus directe Ernakulam a Fort Kochi i vam haver de fer canvi de bus al barri de Thoppumpady. No tant ràpid com amb tuk-tuk però segur que molt més econòmic!

On dormir?

Ens vam allotjar a la Tibetan Guest House, que es troba a Fort Kochi, molt apropet del mar i de la basílica de la Santa Creu. El personal és tibetà i ens van tractar com a casa. Habitació correcte pel preu, amb wc inclòs i la terrassa molt bonica i relaxant.

Per tota aquesta zona hi ha moltíssimes guest house on poder triar i remenar, i moltes són casetes d’aquestes d’estil Europeu reformades en guest house, molt acollidor!

On menjar?

La zona està pleeeeena de restaurants i locals per omplir la panxa. Com sempre, segons pressupost i gustos seran unes o altres.

El restaurant de la nostra guest house ens va encantar ja que vam tornar ha enamorar-nos de les momos!!!! Els preus són de local guiri però correctes, no abusius.

Vam menjar molt al Uncles, que està molt molt aprop de la nostra guest house. És un local d’indis on pocs guiris vam veure amb preus guais, de 50rs un thali o amb un masala dosa de 50rs per poder esmorzar com un senyor. I amb un masala chai potente potente! Com et trobarem a faltar chai…. I per acabar, fer la compra de peix i que us ho cuinin a la planxa sin picante en algun restaurant és una gran idea!

• Transport: Bus Munnar-Ernakulam 100rs/trajecte. Bus fins al barri de Thoppumpady 14rs/trajecte/persona i d’aquí a Fort Kochi 10rs/persona/trajecte.
  • Allotjament: 550rs/habitació doble amb wc.
  • Menjar: 50-100rs/persona àpat excepte el sopar que vam comprar el peix i vam tirar la casa per la finestra! Llavors van ser 300rs/persona.