El paradís dels escaladors a Tailàndia es diu TonSai

Quan penses en les platges de Tailàndia, una de les imatges que et poden vindre al cap pot ser les d’una platja amb aigua de color turquesa, amb barques de fusta onejant a la costa, i vistes a les muntanyes selvàtiques que s’alcen des del fons del mar com bolets amb les imponents formacions càrstiques. Doncs aquesta imatge es pot trobar a tot el mar d’Andaman i és la que es veu des de Railay i TonSai.

platja de ton sai krabi
Platja de Ton Sai des del principi d’unes vies d’escalada

Situada a la regió de Krabi, TonSai és el paradís dels escaladors per excel·lència. Més de 500 vies d’escalada estan obertes per poder practicar aquest esport en unes condicions immillorables; les seves parets són aptes per practicar blog, escalada esportiva i via llarga, per diferents nivells i sobretot, amb les millors vistes possibles; vegetació, muntanya, platja i bona temperatura.

escalada a ton sai krabi

A més a més, el tipus de turisme que hi ha a Ton Sai és diferent que el que hi ha a bona part de les platges de la zona i de Tailàndia en general, sobretot hi ha gent tranquil·la, viatgera, amants de l’escalada i de la natura, lluny del turisme de borratxera. Un dels fets que fa que molta gent no vingui per aquí és la falta de serveis, l’accés a llum i internet és limitat, només unes hores al dia, de 18h-2h i l’allotjament és molt simple però, qui vol comoditats i luxes quan està al paradís? Doncs això, tenim sort que no a tothom li agraden les mateixes coses.

Però TonSai no només és un bon lloc per escalar, també es poden fer excursions a la Princess Lagooon on després de 30′ de pujar per unes precàries i humides pedres es pot arribar a un bon mirador i baixant per un camí d’escales de bamboo s’accedeix a un llac marí situat al centre d’una muntanya a la platja de Railay, ens va encantar! Si fas el mort al mig del llac pots veure que la forma que fan les muntanyes amb la vegetació és d’un ullet que amb el sol et mira fixament, XD.

Mirador de la Princess Lagoon, railay
Mirador de la Princess Lagoon
princess lagoon railay krabi
Princess Lagoon

DCIM105GOPRODCIM105GOPRO

Gaudir de la platja de Railay és una bona opció per relaxar-se i contemplar la platja més bonica de la zona, això sí, sol estar plena de turistes. El camí per arribar de TonSai a Railay pot ser fàcil si la marea és baixa, ja que s’accedeix caminant per la sorra de la platja, si la marea és mitja es pot optar per agafar el camí alternatiu paral·lel al que va per la sorra, una mica més complicat però amb escales i alguna que altra corda per més seguretat, apte per a tothom, Ara bé; si la marea és alta la millor opció és esperar a que baixi o donar una bona volta i agafar un camí interior d’uns 40′ més o menys.

tom sai krabi (47)tom sai krabi (54)tom sai krabi (55)

Si heu triat TonSai com a camp base per veure la zona de Krabi i el Mar d’Adaman hem de dir que és un bon lloc, ja que si un dia voleu fer una excursió cap alguna illa de la zona, a la platja de Railay surten cada dia bots cap a les famoses illes Phi Phi, on es va rodar la famosa peli de “La Platja” del Leonardo DiCaprio, o cap a Koh Lanta, Puket i Koh Yao Noi. Penseu que els transport és el més car de Tailàndia però si teniu cash ha de valdre la pena, nosaltres ho deixem per la tornada si tenim temps.

Finalment hem de dir que és un magnific lloc per desconnectar del món, sentir-se a gust rodejat de natura i conèixer gent interessant com el Choco, la Macarena i l’Elo, amb els que vam compartir molt bons moments durant els 4 dies que vam estar per aquí, no tenim cap dubte que els tornarem a trobar.

Com a nota negativa només podem dir que quan la marea és baixa la platja no és gaire bonica i no entren ganes de banyar-se, i si a més a més t’agafen dies de pluja només pot ser bon moment per anar a fer unes cerveses al bar Sabai Sabai (el nom és el mateix d’on ens vam allotjar) i aprofitar per llegir o actualitzar el blog, sempre i quan encara et duri la bateria (l’electricitat brilla per la seva absència).

Anècdotes

Després de 5 mesos sense veure caure ni una gota del cel, aquí ens ha plogut cada tarda de manera torrencial, i encara que a ningú d’aquí li vingues bé, a nosaltres ens ha semblat la millor cosa del món, refrescant a més no poder.

Quan vam arribar a la cabana del Sabai Sabai ens la vam trobar bruta, com si hi hagués hagut algú altre la nit d’abans. Com és normal vam anar a queixar-nos del succés i en comptes de netejar o canviar-nos d’habitació, la senyora ens van donar una escombra, llençols i bosses de plàstic per que nosaltres féssim la feina… quin desastre, sort que el preu molt correcte i posats al lio tampoc va costar de netejar.

Com no podia ser d’altra manera els companys d’habitació també van aparèixer, aquest com un gripau mol maco que ni tan sols vam fer fora, el vam acompanyar al lavabo i pel matí ja havia marxat.

La zona on estàvem allotjats era molt tranquil·la, cap al final del carrer, al mig de “la selva” podríem dir, per aquest motiu compartíem espai amb monitos, que ja sabem amb experiències anteriors que són molt llestos i també molt cabrons. Doncs aquest cop no va ser menys i el segon matí ens vam despertar amb un mico a la nostra terrassa, i aproximadament una trentena més saltant per les taulades, robant xancletes, tirant escombraries i jugant amb les hamaques i la roba estesa. Un bon espectacle per començar bé el dia!

tom sai krabi (42)

On dormir?

Ens vam allotjar a una de les cabanes de Sabai Sabai, situat al final del poble de TonSai (només hi ha un camí que puja, easy), que són unes cabanes senzilles amb lavabo privat i molt barates comparat amb els allotjaments de la zona. Només té llum entre 18h – 2h de la matinada i si et toca una de les cabanes de d’alt de tot faràs cames de veritat. 😉

A Krabi, ens vam quedar a dormir al Smile Guest House, habitació molt correcte per 250thb, amb lavabo compartit però amb màquina de cafè gratis a l’entrada. Només vam fer una nit, ja que el nostre vol cap a Filipines el vam agafar des de Krabi mateix. Com aquesta GH està molt sol·licitada hi ha una altre dos porteries a l’esquerra, la number seven GH que ens han comentat que també està molt bé i val 350thb.

On menjar?

Sens dubte al Mama Chicken Restaurant, vam menjar-hi cada dia, tot els àpats; el motiu va ser que vam veure tots els escaladors allí menjant i si està ple d’escaladors és que alguna cosa tindrà, i la veritat és que sí! Preus una mica més baixos que a la majoria de llocs de la zona i les racions espectaculars. El Pad thai, fried rice o qualsevol curry boníssims i amb molta quantitat. El pancake és tan gruixut com un pa de pessic! Si passeu per allí no deixeu d’anar, sens dubte!

tom sai krabi (56)

Com arribar?

Des de Koh Tao vam agafar un nigth ferry a les 9 de la nit des del port de Mae Haad Pier, on vam dormir la mar de bé, tot s’ha de dir, i vam arribar a Surat Thani a les 5 de la matinada, d’allí vam agafar una van que ens van portar fins al centre de Krabi, aquest trajecte el vam comprar per agencia, comparant era l’opció més econòmica, 800thb persona. Pagant una mica més es pot viatjar amb el speed ferry de dia, però vist que t’estalvies una nit i s’hi dorm bé no ens ho vam pensar dos cops.

Un cop a Krabi vam anar fins el port on vam agafar una de les mil barquetes que hi ha per 150thb que ens va deixar a la platja de Railay i d’allí una caminadeta fins a TonSai.

Per arribar també és pot fer per avió a l’aeroport de Krabi, s’agafa un vol intern i llestos. Està clar que és més car però també té pinta de còmode.

Si pel contrari estas en alguna illa de la zona com pot ser Phi Phi, Yao Noi, Lanta; hi han barquetes i ferry que cada dia vam a Krabi i a la inversa. No sabem preus perquè al final no vam anar a cap illa, plovia cada tarda i el pressupost el van tindre que ajustar una mica.

• Allotjament: vam dormir a una de les cabanetes de Sabai Sabai per 250thb la nit, el millor preu de la zona. La cabana és molt simple però confortable, amb hamaca, mosquitera i vistes al bosc.
  • Menjar: plan rice 20thb, Padthai per 70thb, Mango sticky rice 60thb, muesli fruit yogurt 60thb.
  • Transport: Koh Tao – Krabi 800thb persona (vam fer-ho per agència) i de Krabi a Railay 150thb amb barca; ho vam contractar des del mateix port.
  • Turisme: Preu del caiac a la platja principal davant dels ressorts de Railay i Ton Sai 1000thb per dia (nosaltres no vam llogar perquè es passava del pressupost). L’últim dia vam descobrir que al final de tot de la platja de Ton Sai, a l’últim carreret que hi ha els caiacs valen menys de la meitat, una llàstima trobar-ho tant tard perquè és una gran idea.