La Nostra Ruta Per Tailàndia; Xanet Xanet

Tailàndia ens va enamorar des del primer moment, a l’aeroport de Bangkok, quan varis treballadors ens van informar correctament i amb un ampli somriure a la cara sobre tot el que els hi preguntàvem. Després, vam agafar l’skyline on l’ordre i la calma que hi vam viure ens va portar directament al paradís. Els carrers nets, el silenci, la gent i les paradetes de menjar ens han acompanyat tots els 30 dies que hem gaudit en el país que fa de porta d’entrada del sud-est asiàtic (es nota que veníem d’Índia). Ens l’hem prés “sin prisa pero sin pausa”, gaudint de cada moment i sabent que la intenció és tornar-hi, per descobrir més racons que aquest país amaga.

Vam aterrar a Bangkok, on vam recordar que era el silenci, la vida sense clàxons i vam creure que podríem menjar a terra, encara que veiéssim la reunió de rates més gran de la nostra història, i esmorzéssim una sopa de fideus bullint a 30ºC a l’ombra…. La segona parada ens va dur a Chiang Mai, on vam anar de temples sense control i vam gaudir de la nostra primera ruta en moto en aquest viatge. Des d’aquí vam fer una escapada de dos dies per veure el Temple Blanc de Chiang Rai, que per fora és espectacular i per dins segur que no et deixa indiferent. Després de fer 762 corbes ens vam plantar a Pai, on l’aire fresc, la natura i l’ambient relaxat ens van atrapar durant quasi una setmana, i on vam contemplar el venedor que untava el guacamole al pa amb més dedicació del món. Del nord-nord vam baixar cap al sud, a l’illa de Koh Tao, on vam fer submarinisme, vam gaudir de platges espectaculars i vam nedar entre taurons petits i tortugues. L’última parada va ser a Ton Sai, on vam contemplar una zona de Krabi, vam nedar en un llac salat preciós, vam començar a saber que vol dir ploure en aquesta part del món i on una manada de monitos van passar-s’ho d’allò més bé sembrant el caos a les nostres cabanes.