Passant la tarda a Singapur

Després de passar 30 dies exactes a Tailàndia ens disposem ha volar cap a Filipines, i des de Krabi posem rumb cap a Cebú fent escala llarga a Singapur. Així que aprofitant que podem entrar-hi gratuïtament i sense visat, ens disposem a descobrir aquest petit país amb un dels PIB més alts del món, una ciutat puntera com cap altra, amb un transport molt envejable i la seva multiculturalitat, xinesos, hindús i malais conviuen conjuntament en aquest petit estat.

Arribem al migdia després d’haver fet un vol curt, després d’assegurar-nos que la nostra motxilla facturada anava de camí a Filipines soleta sense nosaltres, sortim a explorar una mica. Ens havíem mirat el dia anterior el que oferia aquest país i ja ens vam marcar els tres punts importants per a nosaltres. Una tarda no dona per a més i sabem que la ciutat i voltants ofereixen moltes més coses, però reconeixem que és un país que no ens crida massa l’atenció i no és precisament barat, així que difícilment l’haguéssim vist sinó fos d’aquesta manera, de trànsit.

singapur (4)
Els gratacels de Marina Bay

Solament a l’aeroport ja hem al·lucinat de nou, Que gran! Que net! Que hipermodern! Quanta llum! Però el que més ens ha agradat, a banda de l’olor angelical, és menjar-nos un entrepà vegetal de salmó fumat i advocat just abans d’anar a investigar la ciutat, feia mig any que no menjàvem un noruec amb pa de veritat!

El inconvenient que vam trobar-nos és que feia mal temps, pluja, pluja, pluja! I res de sol! I entre la mala càmera del mòbil, la falta de llum i la no bateria de la gopro tenim una castanya de fotografies, sorry!!!!

Moure’ns per Singapur ens ha resultat el més fàcil del món; l’aeroport de Changi està connectat amb la ciutat amb el moderníssim i rapidíssim metro, i dels tres llocs que volíem visitar hi havia una parada estupenda a la vora. A més a més, els enllaços són molt clars i sinó sempre hi ha algun treballador amable no, lo següent, que t’ajudarà encantat. En una tarda ens han enamorat els habitants de Singapur, educats i amables a més no poder. Ens vam adonar que molta de la població és estrangera, que s’ha instal·lat aquí per treballar ja que la ciutat/estat ofereix moltes oportunitats als habitants dels països de la zona.

Sortim de l’aeroport i la primera parada que fem és a Little India, el barri dels indis a Singapur. Serà que ja els trobem a faltar després de fer un mes que ja no som en aquest caòtic i únic país, que ens plantem allí per veure com és el barri i, sobretot, per menjar i fer-nos un chai masala, que a Tailàndia hem trobat a faltar cada dia, tot sigui dit. Així que retrobar-nos amb el palak panner i plain rice ens ha donat energia per afrontar la tarda i suportar la pluja amb bon humor. El barri té tot de paradetes i botiguetes a l’estil de Índia, però tot molt més ordenat i net, sobretot net. I amb silenci, ni clàxons, ni tuk-tuk, ni vaques. Em visitat un temple així ràpid perquè a l’entrada ens ha semblat que s’havia de pagar, encara que no n’estem segurs.

Per arribar la parada de metro es diu Little India, i és la línia blava.

Després hem agafat el metro de nou i cap a Marina Bay, la zona és la imatge del centre comercial de Singapur, els gratacels que sembla que no tinguin fi, fets de vidre i amb molta llum. En aquesta lloc hi ha l’hotel més famós de la ciutat, el Marina Bay Sands Hotel, que des de la seva terrassa amb piscina es pot veure la panoràmica d’aquesta part de la ciutat. Just davant de l’hotel hi ha un centre comercial que et deixa flipat, les marques més cares que et puguis imaginar hi són presents, és enorme i, com és la dinàmica del país, amb molt poder adquisitiu, i amb un canal d’aigua a la planta baixa on hi passegen barques petites on poder navegar, rollo canal de Venècia. Des d’aquest centre comercial pots pujar i anar a veure el jardí botànic futurista de Gardens By The Bay, un jardí botànic molt gran i bonic, amb varies seccions, però on el que més destaca són els arbres artificial que fan la fotosíntesis. La ment de l’ésser humà mai ens deixarà de sorprendre; inventar-se arbres artificials quan els naturals fan la seva funció la mar de bé i sense complicacions. En fin! Nosaltres vam aparèixer per aquí un dissabte al vespre i just quan estàvem a punt de marxar, es van apagar les llums i va començar un espectacle semblant a un piromusical però en comptes de focs artificials, hi havia les llums dels arbres moderns. Vam descobrir que feia dos setmanes que hi havia un festival infantil i aquest va ser la “guindilla del pastel”, mira quina sort!

La línia vermella és la que arriba a la zona, parada Marina Bay que deixa aprop dels gratacels, i la de Bayfront deixa al costat del jardí botànic.

marina bay sands
Foto extreta de la plana web de l’hotel Marina Bay Sands
garden by the bay
Foto extreta de la pàgina oficial de Garden by the bay

La tercera parada va ser, i no us sorprendreu, a Chinatown. Si hi ha un barri xinés en alguna ciutat, de ven segur que en Dídac trobarà el moment de passar-hi, XD. De totes maneres estàvem cansats i poc la vam gaudir, solament vam tenir energia per buscar un lloc per sopar i llepar-nos els dits amb els plats i les salses xineses, i no ens vam equivocar pas! Ben tiparrons tornem cap a l’aeroport per passar la nit fins que sigui l’hora d’embarcar. La parada de metro es diu Chinatown i hi arriba la línia blava i la lila de metro.

Com moure’s per Singapur

Singapur és una ciutat moderna i puntera, on les noves tecnologies i els serveis estan per satisfer el ciutadà, per tant no hi ha cap problema per moure’s. El transport estrella és el metro, amb una xarxa de 5 línies que connecta també l’aeroport i la ciutat en poc menys de 30′. També hi ha bus i taxi tot i que no els vam necessitar.

Tant per sortir com per arribar a l’aeroport de Changi la millor opció és el metro, que surt directe de la terminal 2. La línia que s’agafa és la verda, on el metro llançadora t’apropa a la xarxa de metros i d’allí es pot anar a tot arreu. Les senyals són molt intuïtives i fàcils d’entendre, com a Barcelona o millor. Per comprar el bitllet es fa en unes màquines abans de passar el control, et donen una targeta i aquesta es pot anar carregant durant 6 viatges fins que deixa de tindre utilitat.

On Menjar?

Tant a Little India com a Chinatown vam menjar de conya, si passeu per allí no us ho perdeu i deixeu-vos portar per la cuina hindú i xinesa.

Nosaltres no ens vam poder estar de menjar un Palak Paner boníssim a un dels restaurants de Little India, increïble. També vam estar apunt de demanar un Malai Kofka, un Cheese Nan, algun Dosai i per suposat un Thali. El que no va faltar va ser el chai (te negre amb llet i espècies). El que no era igual que Índia era el preu, tot costava com 3 o 4 vegades més, una llàstima.

A Chinatown vam menjar una espècie d’amanida de bolets i unes patates poxades amb diferents verdures que no tenim ni idea de com es deia cada plat però ens va encantar.

En aquests llocs si ets vegetarià no hi ha cap problema en poder triar i remenar, opcions n’hi hi de sobres.

• Transport: 15,7SJD els dos, agafant 4 metros per persona; de mitja són 1,9 SJD persona – viatge.
  • Menjar: 50,3 SJD pels dos entre pre-dinar, dinar i sopar (i ressopó a l’aeroport XD). No ens vam estar de res, però ràpid et gastes els diners.