Gigantes Island Hopping

Una de les activitats estrella que ofereix aquesta illa és sens dubte fer una excursió en bangka (les barquetes típiques filipines) a les seves illes satèl·lit i gaudir de les impressionants platges paradisíaques. La sort de Les Gigantes és que hi han 4 illes molt properes amb les seves respectives platges, o més, que treuen els sentit a tothom qui les visita. La majoria de visitants són filipins, que ja coneixen la zona o que n’han sentit a parlar, i de turistes occidentals ven poc s’en veuen, així que s’ha d’aprofitar per anar-hi ara abans no es massifiqui i construeixin més del compte. Les platges que es visiten en un sol dia són:

gigantes cabugao bangka gigantes
El nostre barquer controla

La Sandbank

És la típica platja filipina que té forma de llengua de sorra i que sol tindre la màxima superfície quan hi ha marea baixa; a molts llocs es sol dir virgin island però aquí li diuen Sandbank o banc de sorra. Com no podia ser d’una altra manera, aquí les Gigantes també hi és i va ser la nostra primera parada. És molt curiós i fotogènic. Nosaltres la vam gaudir amb la marea massa alta, però vam poder fer tonteries una bona estona amb força tranquil·litat.

Sandbank beach gigantes
Sandbank beach

La Cabugao Island

La segona parada va ser l’estrella de la zona, l’ultra fotografiada Cabugao Island. És una illa petita que té part de muntanya en els dos extrems (més en un que a l’altre) i entremig hi ha una zona amb platja de sorra que a banda i banda toca al mar. És molt bonica la veritat, una de les millors parades. Hi ha un mirador amb un caminet amunt, pujant per unes escales de bambú, que es pot anar fent bé i et permet fer la foto de rigor. En una banda la mar està més picada i per l’altra és molt tranquil·la, de piscina transparent, espectacular i de somni. En aquesta platja és on hem vist més tendes de campanya amb publicitat d’una ONG; després del tifó Yolanda molts es van quedar sense casa i en aquesta illa encara utilitzen les tendes per viure. La platja compta amb un petit ressort i un bar on poder prendre alguna cosa. Els preus de les taxes són de 50p per cap, que en veritat vam pagar perquè vam voler ja que no hi ha cap tipus de control.

mirador cabugao gigantes island hopping
Des del mirador de la Cabugao Island
Salta, salta conmigo saltaaaaaa!!!

La platja d’Antonia

És una platja que està a un dels extrems de l’illa de Gigantes Sud, just al costat d’una formació rocosa ben espectacular. Platja de sorra que pels dos costats toca al mar i on hi ha una zona tancada per poder fer un bon snorkel, molts peixos i corall ben conservat. En aquesta platja vam fer la parada pel dinar (ens van preparar les carmanyoles al Maria’s Ressort) ja que és la més gran i més equipada per l’ocasió, amb un molt humil ressort per poder allotjar-se si el que busques és pau i calma absoluta, un cop han marxat els Island Hopping. Aquí vam conèixer uns francesos molt trempats que ens van convidar a marisc acabat de pescar i síndria i vam passar una bona estona amb ells tot comentant històries sobre el viatge a Filipines. La platja compta amb una petita botiga on comprar alguna cosa per picar i també ofereixen lloguer d’ulleres per fer snorkel, la taxa per entrar són de 40p per cap.

Antonia Beach, Gigantes
Sota l’aigua d’Antonia Beach

La Tanke Lagoon

L’altra joia de la corona, com a mínim per nosaltres, va ser la nostra última parada (van arribar els passes uleeeeee!). És una platja amagada, a segona línia de mar, entremig d’elevats penya-segats i formacions rocoses. Quan la marea és baixa no es pot apreciar l’efecte, però amb la marea alta o com a mínim no molt baixa és espectacular, molt impressionant i bonica. Molta gent feia la foto i marxava quasi, nosaltres vam gaudir-la molta estona, ja que és un paratge natural que s’ha d’admirar. L’efecte de l’aigua tranquil·la, entre muntanyes elevades i peixitus de colors nedant com si res és espectacular, i encara més quan en un moment et quedes sol, allunyat de la multitud de turistes filipins i coreans fent-se fotos amb el seu apreciat “palo selfie”.

DCIM100GOPRODCIM100GOPRO

Mirador de Tanke Lagoon

Important: Per entrar a Tanke Lagoon s’ha de demanar un passe al port de Carles, a l’illa de Penay, ja que no hi ha cap manera d’aconseguir-lo a les mateixes illes Gigantes. Nosaltres no teníem ni idea d’això i ens vam trobar el primer dia amb la sorpresa, pujats a la barca i sense saber massa que era això del passe. El segon dia a Maria’s ens van portar els passes d’uns clients que també venien també a fer l’island hopping i vam poder veure aquesta preciosa platja que recomanem 100%. A banda dels passes que es compren a Carles que valen 75p per persona també s’ha de pagar una altra taxa per accedir-hi, aquest cop de 20p persona.

• Island Hopping: ens va costar 1000p el bot per tota la sortida, de 9am a les 15pm.
  • Taxes: Sandbank és gratix, Cabugao Island 50p per cap, Antonia 40p per cap i Tanke Lagoon 75p pel passe i 20p de taxas per cap.
  • Menjar: una carmanyola d’arròs + una carmanyola amb dos truites amb verdures fets per les cuineres del Maria’s 120p total

4 thoughts on “Gigantes Island Hopping

1. ei gràcies per la vostra informació i detallar tant l’experiència … realment feu una gran tasca i feu sentir al lector molt proper.

dit això crec que us heu topat amb un gran aventurer, el meu amic blas!

grans tots !!!! una forta abraçada