Komodo Trip de Flores a Lombok

L’altre motiu que ens ha portat fins a Flores és el de voler descobrir el Parc Nacional de Komodo, i poder veure amb els nostres propis ulls el llangardaix més gran del món i el seu hàbitat. Però no només hi ha llangardaixos al Parc de Komodo, sinó que també hi ha una de les millors platges que hem vist fins ara, un dels miradors més espectaculars on hem pujat i un fons marí increïble, entre moltes altres coses.

Komodo trip (79)
Dragó de Komodo

La millor manera de descobrir el Parc Nacional de Komodo és contractant un Boat Trip, que en el nostre cas a part de portar-nos a veure els millors llocs de la zona també ens va portar altre cop fins a l’illa de Lombok, ja que la nostra intenció era poder descansar un dies a Gili Air, i així aprofitàvem el viatge. El trajecte dura 3 dies i 3 nits, i pràcticament fas vida a bord durant el trajecte i vas baixant a les parades establertes. Ho vam fer amb la companyia Wanua Adventure per recomanació de l’Ester i en Carlos, uns viatgers molt ben parits que vam conèixer en la nostra estada a Labuan Bajo, i la veritat és que ens va encantar i recomanem totalment.

El dia comença a primera hora pel matí. A les 8:30h ens presentem a les oficines amb cara de sobats i anem cap a l’embarcació, on ens està esperant el Blas (tot impacient per marxar), un tio de Badalona molt trempat que vam conèixer el dia abans i vam fer colla durant tot el viatge juntament amb un grup d’alemanys, francesos i una parella danesa, un total de 26 persones més la tripulació, el capità i el relacions publiques Ewin.

Komodo trip (85)
El capità
Komodo trip (8)-01
A punt per marxar
Komodo trip (9)-01
Equip de Komodo Trip

L’Ewin ens explica el plan per aquests 3 dies i les normes de funcionament (molt majo el tiu) mentre ens dirigim cap a la primera parada del viatge que és l’illa de Rinca i després la de Komodo. Rinca i Komodo formen part del Parc Nacional de Komodo i és una de les poques illes on encara viuen els dragons  de Komodo, els més grans del món i provinents encara de l’època juràssica, en perill d’extinció. Aquest animal és molt curiós ja que a part de ser el més gran també és el més perillós, una sola mossegada et provoca la mort per intoxicació, ja que la seva saliva conté uns bacteris que fan que les víctimes es morin al cap d’uns dies, així que el Komodo només ha d’esperar a que passi per poder menjar tranquil·lament després. Quan són petits pugen a les branques dels arbres per evitar que d’altres komodos, i fins i tot la pròpia mare, se’ls cruspeixin sense miraments, i mentrestant mengen insectes o el que poden per sobreviure.

La veritat és que tenim ganes de veure aquests animalons tan especials però si pot ser ben lluny, és veu que són molt ràpids quan volen i tampoc fan cara de bons amics. Ens sorprèn molt que els Komodos estiguin tranquil·lament passejant molt a prop de l’entrada descansant sense fer gaire cas dels turistes que estem allí però també en veiem alguns que estan més actius i movent-se per la zona amb certa alegria, cosa que ens va posar en alerta.

Komodo trip (5)-01
Reunió de Komodos
Komodo trip (82)
Un dels Rangers del parc

Aquesta activitat la trobem una mica turistada, però per poder veure els Komodos en llibertat has de passar per aquí així que fem el recorregut establert i tornem al barco on passarem la nit per al dia següent seguir visitant.

El segon dia comencem amb el cel mig nuvolat i amb una mica de fresqueta. La primera visita que fem és per veure la Pink Beach, una platja espectacular, d’aigua clara i transparent, coral molt maco i ple de peixitus on el punt fort recau en el color de la sorra de la platja, que és com el seu nom indica, de color rosa. El color rosa de la platja és degut a que uns microorganismes tenyeixen de color vermell el coral de la zona i aquests són arrossegats per l’aigua fent que es dipositin a la sorra d’aquesta platja. Des del mirador és des d’on hem gaudit millor d’aquestes meravelloses vistes.

Pink Beach
Coral de la Pink Beach

Tornem a pujar al vaixell que ens porta al Manta Point, on finalment aconseguim veure un parell de mantes en procés de neteja amb els peixets a sobre treballant. És una zona amb molta corrent i en grup nombrós ens posem a fer snorkel seguint a un treballador que es mou literalment com peix a l’aigua, quin estil. Els altres, sense aquest do natural aconseguim anar seguint la ruta que fa per finalment, després de gaudir de l’espectacle, tornar a pujar al vaixell força cansats de tanta lluita al mar.

Komodo trip (77)-01
Manta Point

Poc després anem cap a Gili Laba, on ens esperen unes espectaculars vistes des del mirador després d’una forta pujada recta amunt i sense pietat, per poder contemplar les vistes del paisatge i de les tres platges que es formen en aquest racó, és espectacular. Un cop a baix ens deixen temps per fer snorkel i el tontu saltant de la barca, i com nens petits no parem de saltar fins que pràcticament és l’hora de marxar i els mariners retiren l’escala per poder pujar al vaixell, i s’acaba la diversió. Ens esperen 15 hores de navegació fins la següent visita que serà el dia següent.

Mirador de Gili Laba

El trajecte de nit és una mica catastròfic, les onades fan que tot el vaixell es mogui moltíssim a banda i banda durant molta estona i fa que costi agafar el son. Miraculosament aconseguim dormir per l’endemà aixecar-nos amb una espectacular sortida de sol.

De bon matí

El tercer dia comença clar i sense cap nuvol al cel, ens llevem al costat de la Satonda Island on ens espera una curiosa visita al llac salat que suposadament és d’un antic volcà que ja no està actiu. Les coves subterrànies connecten el mar amb el llac interior i fa que sigui una aigua calmada, i des de d’alt del mirador es poden contemplar unes magnifiques vistes del llac i del mar, a banda i banda de l’illa. En aquesta illa també fem un bon snorkel i tornem a fer el mico saltant de la barca una bona estona.

Arribant a Satonda Island
MIrador del llac salat de Satonda Island
Mirador del llac salat de Satonda Island

Per últim i per acabar anem a veure les cascades de Moyo Island, on ens espera una bona remullada a les piscines naturals d’aigua fresqueta i algun que altre salt amb liana rollo Tarzan. El trobem molt maco i ens serveix per netejar-nos de la sal de 3 dies acumulat cosa que ja va bé, però de poc serveix ja que tornant cap el barco ho fem nedant i acabem de fer els últims salts a l’aigua des de dalt el vaixell com d’acomiadament d’aquets 3 dies inoblidables.

Cascades de Moyo Island
Komodo trip (3)-01
Sempre hi ha temps per fer el tontu
jump komodo trip-01
Saltant des del Vaixell

L’última posta de sol ens regala un moment màgic, quant uns dofins ens saluden i ens acompanyen uns minuts jugant amb el vaixell. Perfecte!

Posta de sol
Komodo trip (4)-01
Dofins a la vista

El dia següent pel matí ens llevem a Lombok on els mariners i capità es trobem amb les famílies i s’acomiaden de nosaltres. Ens fem la foto de grup i ens dirigim cap a la Gili Air amb el nostre amic Blas on ens esperen uns dies tranquils a terra ferma, que la trobem a faltar.

Fins la propera
Komodo trip (86)
Retrobada amb la família

Informació Útil

El menjar durant el trip ens va encantar i és suficient per a tothom, però és una bona idea portar alguna cosa per picar entre hores i, perquè no, unes cervesetes per compartir amb els companys; són tres dies sencers i una birreta amb pica-pica mentre es pon el sol és un capritx molt temptador.

Vam pactar que ens deixessin a Gili Air i pensàvem que el vaixell ens deixaria directament allà, però en comptes d’això l’última parada del barco és a Lombok i d’allí s’agafa un bus que et porta fins a Bangsal i d’allí s’agafa un ferry fins a Gili Air. Tot a càrrec de l’empresa, però pensa que s’arriba sobre les 12 del mig dia més o menys a destí.

Tenir en compte que aquest boat trip surt des de Flores els dimecres i diumenges solament. I sobretot, quan arribeu a Bangsal a la seva oficina us intentaran vendre el bitllet de sortida de les Gili cap a on voleu anar, de bon rotllo i dient que good price ja que heu fet el trajecte amb ells. Ni cas, nosaltres ens ho vam creure i vam pagar molt més del que tocava, així que per molt que aneu amb ells al boat trip quatre dies no us faran descompte, així que ha regatejar molt o espereu a anar a les Gili i comparar preus i companyies.

Preu

L’activitat ens ha costat 1.500.000idr persona i consta de 3 dies i 3 nits, tres àpats al dia, aigua, cafè i te sempre que es vulgui i material d’snorkel. Amb el preu estava pactat arribar a l’illa de Gili Air, i si vas cap algun altre punt de Lombok segurament també. Totes les taxes juntes sumen una quantitat de 350.000idr per persona, que van a banda del preu del boat trip.

2 thoughts on “Komodo Trip de Flores a Lombok

1. realment tot paradisíac i màgiques les sortides i postes de sol i els dofins….una passada!!!
    el bitxos de komodo…ufff….però curiós també!!!!