Lovina, al nord de Bali

Si busques tranquil·litat el nord de Bali no es pot comparar amb el sud, Lovina és un poble pesquer i tranquil situat molt a prop de l’antiga capital holandesa i després japonesa de Bali, Singaraja. Lovina beach és una platja de sorra negra d’origen volcànic i d’aigua calmada, on la posta de sol és espectacular, tant si tens la sort de gaudir-la en un dia clar o ennuvolat, els colors del cel són meravellosos amb l’illa de Java al fons de tot.

posta de sol a Lovina, nord de Bali, indonèsia viatjant xanet xanet
Posta de sol a Lovina, nord de Bali

El turisme de Lovina està molt encarat a parelles d’edat avançada o famílies amb nens petits, poca gent jove o grups hem pogut veure per aquí. A finals de maig, que és quan hi vam estar nosaltres, era temporada baixa i la zona estava molt i molt calmada, cosa que fa que tothom de la zona sàpiga qui ets i reclami la teva atenció (where do you from? Come come visit dolphins…). Per nosaltres és una zona amb poc encant, on hi hem estat a gust esperant l’extensió de visat, però on necessites llogar una moto per fer les activitats i sortides a paratges naturals i temples i perquè no, així poder sortir d’aquest poblet.

posta de sol lovina, bali, viatjant xanet xanet
Increïble posta de sol a Pantai Lovina

Vam aprofitar de marxar d’aquí tres dies a l’espera de l’extensió de visat i fer una ruta amb moto pel centre de Bali, baixant cap a Ubud i anant després al volcà Batur, per després tornar. És una bona idea si et cau el cap de setmana al mig i t’has d’esperar quatre dies entre la primera i la segona visita a immigració.

Plaça “major” de Pantai Lovina amb els dofins com a emblema

Que fer a Lovina

Tot i que el poble de Lovina és pot visitar en una tarda, no és un mal lloc on fer camp base per descobrir el nord de l’illa de Bali, això sí, has de llogar moto per poder sortir del poble o gastar-te pampimets per agafar taxis o tours organitzats.

lovina moto trip
Ojuuu que plou

Fer l’extensió de visat

El principal (únic) motiu pel qual ens hem quedat tants dies a Lovina no és altre que per fer la extensió de visat. Lovina està al costat de Singaraja, ciutat gran del nord de Bali, i compte amb una oficina d’immigració la qual pot fer els tràmits de l’extensió de visat en uns 8 dies de res (no se’ls veu gaire estressats la veritat). L’extensió de visat també el fan a Kuta Bali linccccccccccc però vist el que hi ha per aquella zona vam preferir fer-lo en un altre lloc. Si vols informació sobre com fer l’extensió de visat a Indonèsia fes clic al post i si vols saber que es pot fer mentre esperes a que te’l donin o si simplement passes per aquí, et deixem diferents activitats interessants.

Immigration Office a Singaraja, bali, extensió de visat a indonèsia, lovina
Immigration Office a Singaraja, Bali

Veure els dofins

L’activitat estrella de Lovina no és altre que veure dofins de bon matí. No et preocupis que només posar els peus al poble ja t’estan esperant multitud de pescadors oferint-se a portar-te amb la barca. Per veure dofins s’hi ha d’anar ben d’hora pel matí, entre 6 i 8 am és quan es solen veure més, tot i que ningú pot assegurar 100% veure’n algun, és el que té que siguin animals en llibertat, però les probabilitats són molt altes. Nosaltres no ho vam fer perquè ja vam veure de dofins a Komodo Trip però uns polonesos que vam conèixer ens van dir que els hi va agradar molt veure la sortida de sol amb dofins juganers al seu voltant; això sí, estaven ells i 20 embarcacions més perseguint els dofins. Els preus que ens van oferir a nosaltres era de 100.000idr persona amb esmorzar inclòs, sense regatejar, el millor preu ens el van dir els pescadors que estan a prop de la platja: sense intermediaris els preus són molt millors que els que ofereixen les agencies o hotels de la zona.

dofins a indonèsia viatjant xanetxanet
Foto presa a Komodo Trip

Cascades del nord de Bali

Relativament a prop de Lovina (o per la zona nord de Bali) hi han diverses cascades on anar-t’hi a banyar i gaudir d’un dia de riu, amb ambient fresquet, soroll relaxant de l’aigua caient i de la natura que envola les lleres del riu. Nosaltres vam anar a les cascades de Aling Aling Waterfall, ens van encantar i estan a uns 30 minuts de Lovina amb moto. La primera cascada és la més impressionant de totes ja que un gran raig d’aigua cau amb ganes a un petit recipient, formant onades i vent en tota la zona del mirador. Més avall hi han diferents ressalts més, on pots fer salts de 5, 10 i fins a 15 metres d’altura, gaudir de les vistes o fer un simple xapu d’aigua congelada. El preu per entrar és de 10.000idr persona, si vols a l’entrada t’ofereixen serveis de guies que et porten a fer el mateix recorregut que faries tu però per un mòdic preu de 125.000idr persona més l’entrada. El pàrquing de moto val 2.000idr. Si vols més informació sobre les cascades que hi ha a Bali pots entrar aquí on hi ha molta informació especifica sobre aquest tema.

Cascades d'Aling Aling, lovina, bali waterfalls viatjant xanet xanet
Cascada d’Aling Aling
Twin Waterfall amb salt de 10 metres
Més ressalts d’aigua

Temples

Visitar temples no és una activitat característica de Lovina, ni molt menys, però si de tota l’illa de Bali. Per cada racó pots trobar temples de tota mena i per tot arreu, dins de casa d’algú, dins d’una guest house, vora del mar, de la muntanya, en mig de res, dins d’una ciutat, etc. Al costat de Lovina hi ha el Brahma Vihara Arama, un temple força bonic i proper, on val la pena passar-hi a fer al vol, a més a més és gratixxx ;).

Brahma Vihara Arama bali viatjant xanet xanet
Buda meditant
Brahma Vihara Arama al nord de bali viatjant xanet xanet
Temple Brahma Vihara Arama
viatjant xanet xanet
Casa de tres pisos a Brahma Vihara Arama

Una mica més lluny hi ha el temple Pura Ulun Danu Beratan, situat a la vora del llac Danu Beratan, creant una imatge idíl·lica tot i el dia de boira i pluja que ens va enganxar. Per arribar-hi cal pujar per una carretera amb força pendent i moltes corbes, una horeta i mitja, però val molt la pena fer el desplaçament. L’entrada val 50.000idr per persona però plorant una mica pots aconseguir que et rebaixin fins a 30.000idr.

Visitar el Taman Nasional Bali Barat

Just el nord-oest de Bali hi ha el El parc nacional de Barat, que ocupa uns 190 metres quadrats, entre terra i mar. És una zona verge salvatge, on hi ha una gran biodiversitat de flora i fauna, amb un corall espectacular i una gran varietat d’ocells, alguns de molt concrets en perill d’extinció. Per aquest motiu hi ha trekkings que es poden fer i el snorkel i el submarinisme són dues activitats estrella. Es troba al costat de la porta de sortida de Bali cap a l’illa de Java, la ciutat de Gilimanuk, on creua un ferry tot el dia cada poca estona.

Com arribar-hi

El transport de Bali és de lo pitjoret que hem vist fins ara per Àsia, i això que ja portem més de set mesos rondant amunt i avall. Sembla que hi hagi una màfia muntada per tota Bali on els taxistes s’han apoderat de tot el transport de l’illa i no deixen que els transport public és deixi veure massa. Nosaltres veníem de les Illes Gili i vam arribar a Bali pel poble d’Amed, al est de l’illa i d’allí vam agafar un taxi que ens va deixar directes a Lovina per un mòdic preu de 300.000idr. El vam agafar perquè teníem una mica de presa ja que volíem arribar a Lovina ràpid per començar a tramitar la extensió de visat, i a més a més tothom et diu que no hi ha cap altra forma per desplaçar-te. Després d’estar uns dies per Lovina veus que passen busos públics o privats, i que la gent hi puja… la pròxima vegada segur que anirem a la carretera principal i pararem algun bus fins que ens porti a destí.

On dormir

Ens vam quedar a la zona de Lovina Beach, que és on hi ha la majoria d’oferta hotelera, restaurants econòmics i està al costat de la platja. Vam arribar sense cap reserva feta i vam trobar el Taman Lili’s Hotel, per 150.000idr habitació amb lavabo privat amb ventilador, esmorzar inclòs (te o cafè, pancake i amanida de fruites), wifi de qualitat depenent de l’hora del dia i piscina.

On menjar

La zona en general té uns preus força econòmics amb una molt bona relació qualitat-preu. Els dos establiments que ens van conquistar són dos warungs molt correctes amb preus quasi de warung més tirat i de quantitats generoses, on per picar sempre et portaran un platet de pa de gamba. Al mateix carrer i molt a prop (molt) del nostre allotjament.

El warung Apple té molts plats a molt bon preu i amb racions copioses. El millor, la happy hour de 5 a 8 de la tarda on els batuts de fruita són a 5000idr.

El warung JB’S té preus encara més baixos que l’anterior amb quantitat correcte. El punt fort, pizzes que no són res de l’altre món rondant els 35000idr.

• Transport: Arribar a Lovina des de Amed amb taxi 300.000idr. Lloguer de moto 40000idr al dia.
  • Menjar: Vegetable noodle 15000idr. Vegetable curry amb arros 20000idr. Pizza vegetariana 30000idr. Batut de papaia 7000idr (5000idr en happy hour).
  • Allotjament: 150.000idr habitació doble amb wc privat i terrassa, esmorzar inclòs decent i piscina.
  • Turisme: Cascada Aling Aling 10000idr persona i 2000idr pàrquing moto. Entrada temple Pura Ulun Danu Beratan 50000idr (si supliques una mica et pot sortir a 30000idr).

3 thoughts on “Lovina, al nord de Bali

1. les postes de sol……sense paraules!!!!!!
    i els gorgs i les cascades……ummmmm
    apa….. que la piscina…..no us esteu de res, ara….ehhh!!!!!