Berastagi i el Volcà Sibayak

Després de passar un parell de dies de relax merescut al llac Toba, decidim fer maletes i anar cap a Berastagi, poble situat entre volcans on solen anar-hi els ciutadans de Medan, la capital de Sumatra, per relaxar-se a les aigües termals i pujar al fumejant volcà Sibayak.

Volcà Sibayak
Vistes del Volcà Sibayak des del MIrador

El poble de Berastagi és petit i tranquil per ser una ciutat asiàtica, la gent és moooolt agradable i és nota a l’ambient que aquí viuen de manera relaxada i calmada. Els punts d’interès de la ciutat són els seus dos mercats, el mercat general on pots trobar de toooot en un ambient caòtic i una mica deixat situat al costat de l’estàtua emblema de Berastagi que és…. una col!!! i l’altre és el mercat de les fruites, pujant el passeig amunt, on pots trobar quasi qualsevol fruita que et passi pel cap i moltes de noves que descobriràs aquí.

El volcà Sibaya, que està actiu, queda situat al Nord del Berastegi, una bemo verda amb el nom de KAMA fa el trajecte des del centre del poble fins a l’entrada del parc per 4.000idr persona; just a la sortida del nostre hotel el vam enganxar i en 20 minuts ja hi érem. L’entrada al parc val 4.000idr per persona, cosa que ens va sorprendre molt; normalment aquests llocs solen pujar els preus a saco i encara més si ets turista, però de moment ens dona la sensació que ens estan fent el preu local. A les 9 i poc comencem a caminar per una pista asfaltada que va fent pujada suau fins aproximadament una hora de camí, on després d’una pujada considerable arribem a una zona plena de warungs i botiguetes, i allí comença el camí de veritat.

pujar al volcà sibayak
Camí cap al Volcà

Just en aquest punt hi han unes escales atrotinades i un cartell que indica de pujar, és per allí, tot amunt i sense pèrdua, el camí fa pujada però el paisatge ho compensa tot, naturalesa molt verda i de fons el volcà Sinabung, que quan no està tapat pels núvols és un espectacle de veure.

Vistes espectaculars amb el Volcà Sinabung de fons… sense paraules

En poc menys de dues hores caminant arribem a la zona volcànica, on ens sorprèn que el volcà no tingui la forma de cràter, sinó que és una pendent rocosa de color gris i groga, on en diferents punts va sortint fum a pressió a tota pastilla fent un soroll que fa dubtar de si aquella zona petarà en un moment o altre, i fent olor molt intensa a sofre; si hi ha infern podríem dir que es pot assemblar al paisatge aquest. Ens quedem una estona contemplant les vistes des d’un mirador que hi ha a la zona i decidim anar baixant.

Cràter del Volcà Sibayak
No les tenim totes al costat del cràter…. :s

Per baixar hi ha dues opcions, la primera i la més fàcil que és tornar pel mateix camí que has pujat i la segona és agafar el camí que et porta directament al poble de les termes Alam Sibayak. Els dos tarden el mateix, dues hores, però la segona opció fa una circular i vaja, ja sabeu que és la que vam triar tot i que tothom ens havia dit que no és podia i que era perillós. El camí no és fàcil i fa forta pendent, en alguns punts rellisca mooolt. S’agafa des del mirador del llac en un camí que surt cap a la vall. El principi del camí és una pedrera que sembla un torrent sec, ple de pedres i forta pendent, al cap de mitja horeta aquest canvia per entrar dintre el bosc on no hi ha pas pèrdua ja que només hi ha un camí, això si rellisca cosa bona i en moltes ocasions has de posar el cul a terra.

Finament, i després de dues hores plenes de ojuuu ojuuuu que rellisca!! i passar entre matolls per camins estrets de la jungla arribem al poble Alam Sibayak que és conegut per la central geotèrmica que no para de treure fum i les seves termes, que realment són un regal pel cos després de la caminada. Vam escollir les termes Taman Wisata perquè són les primeres que ens vam trobar, consten de 9 piscines petites amb aigües termals de diferents temperatures, una alegria pel body i per només 5.000idr persona!! 😉

Aigües Termals a Berastagi
Relax a les termes de Berastagi

Per tornar vam agafar una bemo blanca a la mateixa parada, que es troba tot caminant per la pista avall i el preu és de 8.000idr persona. La bemo aquesta és la primer que ens trobem tunejada, amb tv i dvd, on a ritme de reggeton i amb videoclip i tot ens van port a Berastegi tot recollint a la gent del poble carregada de cols i calçots que van cap al mercat a vendre. Una molt bona experiència tot plegat.

Informació Útil

• Els caps de setmana s’omple de locals que venen a relaxar-se i anar d’excursió; a no ser que vulguis mogollon vine entre setmana.
  • L’última bemo que surt de les termes cap a Berastagi és a les 17 pm.
  • El camí de baixada del volcà que vam fer nosaltres no ho aconsellem a gent que no tingui experiència prèvia en muntanya, pot ser perillós i és fàcil perdre’s.
  • Pel mig dia – tarda sol ennuvolar-se i és fàcil que caiguin algunes gotes o pugui fer boira durant la pujada al volcà, així que a matinar.
  • El mercat de fruita és un bon moment per provar els maracujà, les dragon fruit i moltes més de delicioses que no recordem el nom, increïbles.
  • Aquí deixem el mapa del poble i el del la pujada al volcà.

Com arribar-hi des del Llac Toba

Des del poble de Tuk Tuk al Llac Toba t’has d’esperar a la porta de la teva Guest House fins que passa el ferri, el crides i et recull, per 15.000idr et porta a Parapat.

Des de Parapat has d’agafar 3 busos fins a Berastegi:

1. De Parapat fins a Siantar, bus públic i gran que val 15.000idr. La durada és d’una hora i mitja aproximadament, depenent de les parades que faci la gent. S’agafa a l’estació de busos.

2. De Siantar a Kabanjehe, bemo petita que fa el recorregut en unes 3 hores a tota castanya per 25.000idr persona; s’agafa a l’estació de busos.

3. De Kabanjehe fins a Berastegi, amb una altre bemo encara més petita i atrotinada, trajecte de 20 minuts per 5.000idr persona, aquesta s’agafa a la carretera just davant de l’estació.

Nota: les combinacions per arribar a Berastegi són molt fàcils i ràpides, no has de caminar per a res. A més a més tothom t’indica i t’ajuda si vas perdut, així que no pateixis. Nosaltres ho fem tot amb transport públic tot i que sempre tens l’opció de transport privat, més car (180.000idr) però més ràpid.

Kabanjehe bus terminal
Estació de bus de Kabanjehe… vaja caos

On dormir a Berastegi

Nosaltres vam dormir al Wisma Sibayak Guest House, una guesthouse amb moltes habitacions dobles sense esmorzar inclòs de diferents preus: 60.000idr, 80.000idr i 150.000idr. Nosaltres ens vam quedar amb la de 80.000idr, lavabo compartit bàsic i habitació correcte i neta. La més barata és bastant similar encara que l’habitació feia olor a humitat, així que ens vam quedar a la de pressupost mig. Berastagui és zona de turisme local de Medan, i els preus per la qualitat són elevats, així que aquesta és una bona opció. El wifi funciona molt bé i el menú de la carta no és molt elevat, normal de guesthouse. Un altre punt important és que la noia de recepció és tope maca i t’explica molt detalladament tota la informació del que és pot fer a Berastagi i la pujada al volcà, et dona mapa de la zona i et diu quan costen les coses; és el primer cop en tot el viatge que ens donen tanta informació sense demanar-la prèviament.

Una altre opció per dormir és acampar, vam veure dos nanus acampats amb tenda de campanya just al mirador del Sibayak, de segur que una molt bona experiència. A la pròxima segur que ho farem així.

Acampada del Volcà Sibayak
D’acampada al Volcà Sibayak

On menjar

Pel carrer principal hi ha molts warungs i paradetes per menjar nasi/mie goreng en abundància a bon preu. També dir que a la guesthouse cuinen molt bé, heu de provar el Berastegui sandwich!!!

• Allotjament: 80.000idr habitació doble amb wc compartit i sense esmorzar.
  • Menjar: 10.000-15.000idr nasi/mie goreng vegeterian.
  • Transport: 60.000idr per persona des del Toba lake fins a Berastegui.
  • Turisme: 5.000idr entrada a les aigües termals. 4.000idr entrada al volcà.