Cameron Highlands, Entre Selva, Camps de Te i Maduixes

Després de passar uns dies a la sufocant Kuala Lumpur, decidim canviar d’aires i pujar a la muntanya on sempre ens sentim bé. A Cameron Highland l’ambient és fresquet, plou cada tarda i la tranquil·litat es respira per tot arreu, perfecte! El bus ens porta en unes còmodes 4 hores i mitja, i diem còmodes perquè els seients són moooolt amples, inclinables tan per les cames com per l’esquena i aire condicionat a temperatura ideal. Durant el recorregut anem deixant els grans gratacels de la ciutat de les alçades per les muntanyes ondulades i verdes, aire fresc i carreteres tranquil·les però plenes de corbes.

excursió per cameron highland

Aquesta zona està situada al cor de la Malàisia peninsular, és una de les parts altes del país, amb pics de fins a poc més de 2.000 metres. Es pot gaudir d’unes temperatures més baixes, fent que sigui un lloc ideal per relaxar-se i descansar després d’un matí de trekking lleuger o més intens. Tu tries ja que hi ha 13 rutes marcades. A més a més, és coneguda sobretot per les seves plantacions de te, de maduixes, vegetals i una de les flors més grans del planeta, la “Raflèssia”. Nosaltres ho vam gaudir molt, encara que solament fossin dos dies sencers, ja teníem ganes de caminar, respirar aire fresc, anar una mica abrigats i sentir-nos còmodes del tot en alguna parada. És un lloc per caminar i gaudir de la naturalesa.

mirador dels camps de te de cameron higland
Quin verd aquest dels camps de Te

Tanah Rata

És el poble principal de la regió, on hi ha la parada de bus i la majoria d’allotjaments amb les ofertes més econòmiques. El poble és molt petit i només hi ha un carrer principal on hi han la majoria de restaurants i supermercats. És un bon lloc per relaxar-te i gaudir d’uns dies de calma ja que tens menjar barat, bo i lloc per dormir acceptable, a més a més, és on comencen la majoria de rutes de senderisme i no cal agafar cap transport per començar a estirar les cames. Els altres pobles que formen la zona de Cameron Highland són Ringlet i Brinchang, més petits i no tan ben comunicats. La única cosa que no ens ha agradat és la qualitat d’allotjaments construïts que destrossen el paisatge.

Que fer a Cameron Highlands

• Mirador dels camps de te

Un dels punts forts de les Cameron Highlands són les seves plantacions de Te, que a banda de degustar també pots veure les vistes dels camps, el color verd intens i les delirants sanefes que donen forma a la muntanya, és un gust de veure! Els dos miradors més important són el Cameron Bharata Tea Plantation, situat al sud de Tanah Rata, on hi ha una cafeteria on pots degustar el Te que ells mateixos produeixen a preu turista (caret caret), però no cal que prenguis res, pots entrar i anar directament al mirador i contemplar l’espectacle.

Cameron highand Bharata Tea Plantation
Mirador de Cameron Bharata Tea Plantation

L’altre mirador és el Sungai Palas Boh Tea, situat a la carretera que baixa o puja al Mossy Forest, és el més espectacular dels dos i més gran, on pots gaudir d’una caminada per la carretera tot gaudint de les vistes al teu aire. Si vas a Sungai Palas Boh Tea no està de més que passis pel mercat de Brinchang.

Sungai Palas Boh Tea cameron highland
Mirador de Sungai Palas Boh Tea
  • Trekking del Gunung Berembun

Per pujar al Gunung Berembu hi ha varies opcions, la més directe és agafar la ruta número 3 i no deixar-la fins a dalt de tot, però nosaltres vam preferir enllaçar varies rutes per arribar a dalt de tot. Vam començar per la ruta número 4, que s’agafa just després de l’hotel Century Pines, un cartell de fusta abans de creuar el riu marca el camí que segueix per la llera d’aquest fins una zona de pic-nic. Aquí és creua el riu per un pont de fusta i va seguint fins la cascada Parit Fall, que no té cap encant, és un ressalt d’un parell de metres d’aigua marró amb forces plàstics, no val la pena ni parar-s’hi. Seguim el camí fins trobar-ne un altre amb forta pujada i una corda per ajudar-se, que enllaça la ruta 4 amb la ruta 6, el camí transcorre entre selva però està molt ben marcat i no és gaire complicat. Un cop vam arribar a la ruta 6 vam seguir amunt amunt fins trobar una zona de pic-nic i vam agafar el camí número 3, que finalment i després d’una bona pujada per una zona on posa steps (escales), fetes amb les arrels dels arbres, s’arriba a d’alt de tot de la muntanya. La sorpresa és que no es pot veure res des del mirador, està completament tapat per arbres i força vegetació, així que res, ens fem unes torrades amb melmelada de maduixes de Cameron Higlands boníssim i cap avall per la ruta número 7, volíem agafar la 8 que hi ha un mirador però no vam veure la indicació. La ruta complerta dura 3 hores i mitja.

• Trekking Gunung Brinchang

El Mt. Brinchang és el pic més alt de la zona de Cameron Higland amb 2.000m sobre el nivell del mar, així que hi havíem de pujar! Des del poble de Brinchang hi ha el camí que t’hi porta, és la ruta número 1, que s’agafa just després de creuar el poble, davant de la comissaria de policia trenca el camí cap a la dreta per un camí asfaltat. En menys d’un minut el camí és bifurca i has d’agafar el que es desvia a la dreta i just després de passar una casa molt gran de color blanc surt un caminet molt petit tapat per un munt de plantes, però marcat amb unes marques vermelles. Al cap de poc hi ha senyals on posa la distància, número de la policia i bombers en cas d’emergència i la direcció del camí. El camí està molt ben senyalitzat i marcat fins al pic, on hi ha una bandera de Malàisia i la senyal dels metres; en dos hores ja havíem arribat. Aquest passa entre la selva amb abundant vegetació, arbres centenaris plens de molsa, camins arrelats i en alguns moments amb boira que sembla que siguis dins la pel·lícula Del Senyor dels Anells.

Cameron Highland
Al cim

Vam seguir perquè pensàvem que el camí es dirigia a les antenes, un mirador espectacular on els mapes de la zona i l’app Maps.me marcava que hi arribava, però no! El camí és lia molt fort cap a dins de la selva, creuant unes quantes petites valls selvàtiques, plenes de fang i fortes pendents on es probable relliscar varies vegades i quedar de fang fins als genolls. Les indicacions aquí brillen per la seva absència, només n’hi ha una en tot aquest tram, el que que vam trobar són varies cordes que vam utilitzar per ajudar-nos a baixar i/o pujar.

Una hora i mitja després vam arribar al Mossy Forest, que són un seguit de passarel·les amb escales i zones de pic-nic on es poden contemplar les vistes d’una i l’altra part de la vall. Es pot arribar amb cotxe fins aquí i per això és probable veure gent molt ben vestida creuar-se amb tu que vas ple de fang per tot arreu, que venen a veure el mirador que separa l’estat de Perak i el de Pahang.

Per baixar és fàcil, seguir l’única carretera que va cap a Brinchang, que passa per varies valls on planten vegetals i finalment les fotogèniques plantacions de te de l’empresa Boh. Les magnifiques vistes t’acompanyen fins a la carretera principal juntament amb els locals fent-se selfies. En total van ser 4 hores de caminada. Un cop al poble vam dinar en una espècie de parc d’atraccions per nens petits per 1 euro els dos, flipa!. Allí vam decidir fer auto-stop, plovia i el bus acabava de passar i volia dir que ens tocaria esperar una horeta bona allà plantats.

Informació Útil

• Cap a les 14h de la tarda sol ploure aproximadament fins la nit, així que millor matinar per anar a fer trekkings.
  • Ens va anar molt bé portar paravent, ens va salvar d’una bona el dia de la pluja, que és pluja tropical!
  • Important portar mapa de la zona o maps.me activat per veure les rutes i organitzar les sortides, a totes les gh n’hi ha.
  • Abans de fer una sortida millor preguntar a la gh l’estat dels camins ja que les fortes pluges poden fer inaccessibles algunes rutes o que aquestes hagin canviat el recorregut.
  • Tanah Rata és la zona on hi ha l’allotjament més econòmic i restaurants de tota mena, els indis són els més barats.

Com arribar-hi des de Kuala Lumpur

Per arribar a la zona de Cameron Highland només es pot fer per carretera. Nosaltres vam arribar-hi en bus des de Kuala Lumpur; la parada on surten els busos és la nova estació sud la Terminal Bersepadu Selatan i NO la Pudu Bus Station, on era antigament. Per arribar a la nova estació pots fer-ho amb la línia marró de “metro” fins a la parada Bandar Tasik Selatan, pujar al tercer pis i comprar el bitllet de bus. L’estació és molt moderna i hi ha una sala d’espera similar a la dels aeroports. Els bus està molt bé, seients amplis, còmodes i aire condicionat a tope, no està de més portar una rabequeta. El bus fa una parada a meitat del recorregut per menjar i anar a lavabo i el tram de carretera final fa un munt de corbes. El preu és de 35RM persona i el trajecte té una durada de 4 hores aproximadament. Per sortir de Cameron cap a altres destinacions és pot fer amb bus; aquí deixem els horaris i els preus.

Cameron Highland (21)
Horaris de Bus de Cameron Highland

Anècdotes

• Des de que hem arribat a Malàisia no parem de veure cartells de prohibit enamorar-se, o fer-se petons o rustollar amb lo maco que és! Doncs això que prohibit fer manetes al bosc que vindran els guàrdies a posar multes…
Prohibit fer manetes
  • Caminant ens trobem varies plantes molt boniques i estranyes. Després descobrim que són carnívores i es diuen popularment Monkey Cup, perquè els monos ho utilitzen com a got per veure aigua quan ha plogut i estan plenes.
Monkey Cup

On Dormir a Cameron Higland

Ens vam allotjar a Tanah Rata, el poble més gran dels tres que formen Cameron Highlands i on hi han les ofertes més motxileres de la zona. Al Kang Traveller’s Lodge vam estar la mar de bé, la zona comuna és tranquil·la i amplia, la wifi no va molt bé però ho compensa la netedat del lloc. Hi ha varies ofertes i preus, des d’habitacions compartides per RM18 el llit, habitacions amb lavabo compartit per RM45 i amb lavabo privat per RM70. Just al costat hi ha el Jungle bar on prendre una bona cervesa i jugar al billar.

On Menjar

Al carrer principal de Tanah Rata hi ha tota l’oferta gastronòmica, des de pizza, pasta, sushi, amanides, hamburgueses, menjar xinès i indi. La nostra recomanació són el Kumar on poder menjar els típics plats indis i tele transportar-te al país, això sí! Molt més net i delicat ;).

Hi ha un restaurant fent cantonada baixant de la nostra guesthouse al carrer principal que fa unes bones pizzes, amanides i de tot una mica. És una mica més car però està molt bé.

• Trasnport: de Kuala Lumpur a Tanah Rata amb bus 35RM, taxi compartit de Tanah Rata a Brinchang 3RM per cap. Altres desplaçaments els hem fet amb auto-stop.
  • Menjar: roti més te per 5RM, plat d’arròs 8RM, pizza gran de 4 formatges 22RM.
  • Allotjament: 45RM nit amb lavabo compartit.