Perhentians Paradise Island

Les illes Perhentians són molt conegudes i populars entre viatgers, turistes i locals, que venen a gaudir de la seva tranquil·litat, les seves platges i l’aigua cristal·lina. Així que no ens volem perdre l’oportunitat de conèixer de primera mà aquest paradís del qual tothom en parla tant i tant bé.

Aigua de perhentians kecil
I quina Aigua…

Deixem Penang,on ens acomiadem del nous amics que hem fet al Bouncy Food fent el primer work away i dels vells amics, l’Eloi i la Michelle, i creuem Malàisia de costa oest a costa est amb un sleeper bus per agafar el primer ferry, que surt a les 7am, no sigui que ens quedem sense allotjament al paradís.

Les illes Perhentians que en malai vol dir parada (i quina parada) estan situades al golf de Siam i a 19 km (menys d’una hora amb fast boat) de la costa de la península de Malàisia. Les dos illes habitades són la Besut, que vol dir gran, i la Kencil, que vol dir petit (no es compliquen gaire per escollir els noms aquests Malais. Parada obligada entre les capitals de Tailàndia i Malàisia, va servir de refugi vietnamita cap allà els anys 70.

Perhentians Kecil

El primer dubte és, a quina de les dues illes vaig, Kecil o Besut?

– La Perhentians Besut té els allotjaments una mica més cars i de més categoria però els paratges són més verges, per això moure’t per dintre i visitar les seves platges és complicat, els camins solen estar tapats per densa vegetació i les distàncies són més grans, per aquest motiu la gent es mou molt amb barca per descobrir les seves platges i el seu espectacular fons marí. Creiem que aquesta illa està més pensada per parelles o llunes de mel.

– La Perhentians Kecil té diferents classes d’allotjaments, més per tots els pressuposts i més pensada per Backpackers. Els camins de la illa permeten visitar totes les platges caminant per camins més o menys selvàtics, amb algunes pujades i baixades, i amb distàncies relativament curtes.

perhentians kecil
Fent la estrellita de mar

Nosaltres vam anar evidentment a la petita, la Kecil, per dos motius: possibilitat d’allotjament “econòmic” i possibilitat de no haver d’utilitzar barca per a res de res, per no tenir despeses extres i per estirar les cames que és els que ens agrada.

L’altre pregunta és; a quina platja dormir? Hi ha dues platges principals, la més gran i ocupada és la Long Beach, i la més petita, amb menys establiments i més tranquil·litat és la Coral Beach.

• La Coral Beach la recomanem 100%, és turística però no està gens massificada, hi ha tot el que necessites, la platja és més bonica, hi ha un racó per fer snorkel i si vols festa ja hi ha la Long Beach que està a menys de 10 minuts caminant.

• La Long Beach creiem que no cal ni tant sols visitar-la, ja que està plena de xiringuitos, música cutrilla de discoteca i tota la sorra plena de tumbones i para-sols i el mar ple de barquetes.

• Kampong Pasir Hantu és el poble principal de Perhentians Kencil, situat al sud i compte amb un ambient local 100%, amb ofertes per menjar molt barates i per dormir suposem que també. Lo dolent és que no té una bona platja per fer snorkel i aquesta està plena d’embarcacions, però és poden contractar tours per visitar la illa allà mateix o contractar servei de taxi-boat.

coral beach
Vistacas de Coral Beach de Perhentians Kecil des del Jetty

Que fer a Perhentians Kencil

• Long Beach

És la platja gran de la illa i la principal, on hi han la majoria d’allotjaments, restaurants, bars de platja, ofertes de submarinisme, snorkel trip etc. És on hi ha més moviment i la que sembla que té més marxa, no ho sabem del tot ja que al trepitjar-la vam veure que era massa turística i enfocada al turisme de “sol, birra, playa”, on els para-sol ocupen la majora part de la platja i abunden els turistes gamba, samarreta de tirants amb cervesa a la mà. Tot i que l’aigua és cristal·lina no és gaire bon lloc per fer snorkel ni banyar-se ja que les múltiples embarcacions ocupen tota la costa.

Long Beach Perhentians Kecil
Long Beach
  • Coral Beach

La seva platja és més petita i amb un parell de passejades n’hi ha prou per conèixer-la bé. Té ofertes de restaurants, allotjaments i centres de busseig però l’ambient és mooolt més tranquil i relaxat que a la veïna Long Beach, els para-sol no ocupen l’espai de la platja i l’aigua és cristal·lina com a tota la illa, a més a més hi ha una parell de zones per fer snorkel on és poden veure taurons petits amb sort, el coral està força malmès però ho compensen les postes de sol espectaculars cada tarda. Per nosaltres la millor opció per dormir sens dubte.

Coral Beach perhentians kecil
Coral Beach
  • Kanpong Pasir Hantu

És el poble principal de la illa, situat al sud davant de l’illa gran, Besar, que es pot veure perfectament des de la costa. El poble és autèntic, de cases baixes, locals fent el seu dia a dia i múltiples ofertes de menjar a preu real, a més a més hi ha la mesquita blanca que trenca amb el paisatge del poble i dóna el toc musulmà amb els seus cants al Corà cinc cops al dia. Dormir aquí és una bona opció, econòmica i més autèntica que Coral Beach i Long Beach, lo dolent és que no té una bona platja i està a uns dos-tres quilòmetres caminant de les altres dos platges grans.

• Caminada per la illa i les seves platgetes

Perhentian Kencil és molt més que les dues platges grans esmentades anteriorment, està repleta de platgetes petites i solitàries repartides per tota la illa i és un plaer descobrir-les pel teu propi peu. Nosaltres vam dedicar dos dies a explorar-la.

– El primer dia el vam dedicar a descobrir el sud. Des de les nostres cabanetes del Butterfly comencem a caminar direcció avall, on en 15 minuts (o potser una mica més si t’entretens amb tots els animalons que et vas trobant, sobretot en forma de sargantanes gegants!) s’arriba a la primera platja, on hi ha el càmping i s’està la mar de tranquil. En aquesta platja es pot fer snorkel i si tens la mateixa sort que nosaltres, trobar-te un grupet de taurons petits petits gaudint del mar. Es continua el camí i es passen per dues platges grans més fins arribar al poble pescador, una horeta per camí perfecte entremig de la jungla, punt clau per parar a dinar. Amb la panxa plena tot és millor, així que després de visitar el poble una mica i veure la mesquita, seguim direcció a la Long Beach, són uns tres quilòmetres per un camí més complicat i poc mantingut, on no hi ha tanta ombra i la calor és intensa, sense possibilitat de remull a cap caleta ni platja. Així que a la Long Beach toca treure’s la calor i marxar ràpid, ja que no ens agrada gens aquesta platja i preferim la calma de la Coral. Aquesta ruta és una forma de fer una circular pel sud de la illa, encara que sobretot recomanem fer el camí de la Coral Beach al poble, i si voleu torner pel mateix camí, que és més playero i senzill.

El segon dia intentem començar més d’horeta que la ruta és més llarga, ja que no és circular i els camins s’han de fer i desfer. Des de la Coral agafem direcció Long Beach però a l’alçada del Bintang Chalet girem i agafem el camí que va cap a l’esquerra. Primer comença planer però després….puja que pujaràs durant uns 15 minuts direcció al viewpoint, sota un sol de justícia! Les vistes però són molt boniques, i sota una ombra és un bon lloc per descansar i beure aigua, que falta ens fa. Aquí hi ha un camí que baixa cap al mar per unes escales atrotinades on ha zones han desaparegut; vam començar el descens però no ens vam fiar gaire gens de l’estabilitat de l’estructura…. així que amunt de nou i ha seguir fent camí. Continuem i toca baixar per camí més selvàtic fins arribar a la primera platja a l’est que no té nom, i que és espectacular i vam tenir per nosaltres solets 🙂 Caminant 10 minuts amunt s’arriba a la platja d’Adam i Eva, on vam estar en remull poca estona amb un grupet de catalanes…. estem a tot arreu! Tornem a caminar per la selva direcció la Turtle Beach, la platja que es troba més al nord de tot de la illa, on l’snorkel no té desperdici. Aquí ja fa estona que l’Alba es queixa que té gana així que per fi arribem a la platja D’Lagoon on hi ha un restaurant per dinar i descansar. Hem de dir que per ser l’únic en una bona zona els preus són molt correctes! Aquí fem l’últim snorkel del dia, que podem dir que no és gaire interessant encara que un tauró de més d’un metre va passar ben arran de l’Alba, XD. Des d’aquí s’agafa el camí per anar direcció a la platja d’Adam i Eva però abans hi ha un altre camí que va directe quasi a l’alçada del viewpoint, i des d’aquí en 10 minuts de baixada i ja estas a la Long Beach.

Viewpoint de Perhentians Kecil
A la platja sense nom de Perhentians Kecil
A la platja sense nom, i sense ningú… 🙂

Informació Útil

• Si busques per Agoda i Booking, només trobaràs les habitacions cares dels hotels que tenen Internet, que són molt pocs. Millor arribar i buscar pel teu compte.
  • Si arribes a Perhentians sense reserva el consell que donem és arribar amb el primer boat del matí i començar a buscar sense badar, d’ofertes n’hi han però la illa és petita i està molt sol·licitada.
  • La majoria d’hotels compten amb generadors elèctrics i aquests funcionen de 7pm a 9am.
  • Evitar dormir a prop d’algun d’aquests generadors, si bé durant el dia no se senten, durant la nit estan treballant sense parar i si ets dels que els hi costa dormir no és gaire bona opció.
  • Internet va força malament a tota la illa, així que no comptis massa en poder-te connectar.
  • Al Restaurant Amelia hi ha una màquina d’aigua potable on pots omplir la cantimplora per menys d’1RM.
  • Portar repel·lent de mosquits.
  • Hi ha servei de Taxi-Boat per moure’t per l’illa, si no vols caminar pots contractar aquest servei.

Com arribar-hi des de George Town.

A la parada de Sungai Nibong Bus Terminal de Penang pots comprar el bitllet a Kuala Besut. N’hi ha dos al dia, a les 9 del matí i l’altra a les 9 de la nit; nosaltres vam triar l’opció de viatjar de nit. El bitllet costa 50RM persona i dura unes 8 hores més o menys. El viatge passa molt bé tot i que les varies parades que fa i l’aire condicionat a tope fa que no dormis del tot. Un cop a Kuala Besut, has de comprar el bitllet del boat que et portarà fins a les illes. Nosaltres ho vam fer amb una agència que ens va recollir just al sortir del bus i ens va portar fins al port, ens van dir que a les 7am sortia el primer boat i costava 70RM anada i tornada, ens van dir que aquella hora no hauríem de pagar les taxes d’entrada a l’illa que valien 30RM. El següent boat sortia a les 8am, valia 50RM però un cop a l’illa s’havia de pagar la taxa, així que ens sortia millor la primera opció. Nosaltres creiem que el fet de no pagar la taxa és perquè s’arriba abans de que obri la taquilla i per tant un se l’estalvia, però no ho sabem ben bé del tot, quan viatges de nit i no dorms gaire sempre costa una mica més decidir quina és la millor opció. El trajecte dura uns 30 minuts i et deixen a la zona on tinguis contractat l’hotel.

On dormir a Perhentians Kencil

Coral Beach a estat la nostra platja on passar les nits. La platja no és molt gran i les ofertes limitades, la millor opció és arribar d’hora pel matí i buscar per tu mateix, ja que les habitacions que pots trobar per Internet són mooolt cares. Et deixem les opcions més econòmiques que hem trobat per aquesta zona, però recorda que qui no corre, volaaaa!

Nosaltres vam estar a Butterfly Chalet, unes cabanes mooolt senzilles però suficients, amb mosquitera, lavabo privat i un petit balcó on veure la posta de sol espectacular. El sistema per reservar és peculiar, a recepció hi ha una pissarra on surten les habitació que queden lliures on els clients apunten el dia que marxen, si tens sort pots apuntar-te tu mateix, escrius el teu nom i cap a les 11, que és quan es fa el check out, vens i t’instal·les. En temporada alta estan molt sol·licitades. El preu ens va costar 80RM nit, opció més cara que altres llocs a Malàisia però si esta molt bé i tranquils.

El Fatima Chalets són cabanes molt senzilles quasi a primera línia de mar amb lavabo privat. El lloc està situat al principi de la platja i hi ha força moviment, tant de barques com de gent que va al restaurant que té el mateix nom. També compta amb un generador a prop que funciona tota la nit. El preu de les habitacions és de 70RM.

Maya Chalet, situat a la meitat de la platja a segona línia de mar per dir-ho d’alguna manera, ja que tot esta aprop del mar. Les habitacions són senzilles amb lavabo privat i mosquitera, donen a una zona comú on pots cuinat i hi ha pica per fregar. El preu de les habitacions és de 40RM i amb una tenda que et deixen ells et costa 15RM persona. Si vens amb la teva tenda pots acampar allí sense problemes. El inconvenient més gran que vam trobar aquí és el soroll del generador, si ets dels que et costa dormir serà complicadet.

A 15 minuts de Coral Beach hi ha el Càmping Rainforest Camps, situat davant de la platja que té el mateix nom, on pots estar gaire bé sol i gaudir de la natura plenament. El càmping compta amb plataformes on hi han tendes ja muntades, no dorms directament al terra, i hi ha una zona de lavabos compartits. Al càmping compta amb un restaurant molt xulo i ofereix aigua calenta i cafè per prendre a qualsevol hora. Passar la nit costa 50RM amb esmorzar inclòs si passes tres nits o més. Lo bo és que aquell zona està buida i pots estar-hi sol la majoria de temps, a més a més està just davant d’una zona de snorkel on es solen veure taurons petits al vespre. No sabem si el generador fa soroll perquè ho vam visitar de dia.

Butterfly Chalet

On menjar

Hi ha dos restaurants estrella econòmics, uns 2-4RM més car que a la península, ben bé a la sorra, que són:

Fatima Chalet, on es cuinen els millors rotis de tota la illa, com a mínim, i on hem esmorzat cada dia sense excepció!

Amelia Cafe, on les racions són grandetes i fan uns curris espectaculars amb fruites, això si, picantons picantons. Té Internet encara que funciona quan i com pot. Per 6RM tens un coco natural per beure i menjar i refrescar-te després de tanta calor i sol.

Després hi ha l’Ewan’s Cafe, que es troba en el camí que et porta de la Coral a la Long Beach, però just després del ressort, a 2 minuts caminant de la platja vaja. Aquí Internet funciona una mica millor i els preus són de l’estil dels altres dos restaurants. El vegetable curri també pica que dóna gust!

Per menjar econòmic fora de la Coral Beach és imprescindible passar pel poble pescador de la illa, on els preus són quasi com a Malàsia Peninsular. Nosaltres vam menjar dos cops al mateix restaurant senzill del qual no recordem el nom, però no estava situat a primera línia de mar ja que aquests establiments són més cars.

• Transport: Autobus Penang- Kuala Besut 50RM persona. Fast boat de Kuala Besut a Kecil 70RM anada i tornada.
  • Allotjament: 80RM bungalow doble amb wc privat i terrasseta amb vistes al mar, això si, atrotinat atrotinat. Electricitat de 7pm a 9am.
  • Menjar: 3RM plain roti; 2,5RM Tea Tarik, 9RM vegetable nasi goreng.

2 thoughts on “Perhentians Paradise Island

1. Hola Alba i Dídac! Tinc previst fer unviatge a Malàisia al setembre. He estat investigant i la veritat és que el vostre blog és dels que m’ha resultat més interessant! Moltes gràcies per tota la informació! Bon viatge!