Coneixes la illa de Pulau Aur?

Segurament no, ni la majoria de malais tampoc, ni la Lonley Planet en parla i tampoc hem llegit res sobre aquesta illa així que… la cosa promet!!

El motiu d’anar ha aquesta illa paradisíaca és per fer un workaway, aquest cop al Gilligan’s Lodge, on estan construint unes cabanes moooolt xules arran de platja perquè vinguin els turistes i gaudeixin d’una illa verge de veritat, amb una aigua cristal·lina on es poden veure taurons, tortugues, nemos i el peix napoleó entre molts altres peixitus, i coral de tots els colors i formes. La platja és petita i acollidora, rodejada de palmeres amb vistes a la illa germana de Pulau Dayang, i on de tant en tant ens venen ha visitar una divertida família de monos que viu a la vora.

Aquí deixem el video resum del que ha estat per nosaltres Les dues setmanes a Pulau Aur & Gilligan’s L&R.

Long Beach Pulau Aur

Així que decidit, des de Taman Negara ens espera un dia de busos per arribar a les tantes de la matinada a Mersing, poble que connecta la península amb un seguit d’illes paradisíaques, entre d’altres Pulau Aur, on només hi pots arribar/marxar amb el ferri dels divendres i ocasionalment els diumenges, no hi ha més transport i de veritat que dóna la sensació de ser un naufrago en una illa quasi deserta.

El ferri dura dues hores i el trajecte és semblant al tutuky-splash de Port Aventura, onades grans i aigua entrant per tot arreu. Ens deixa al “poble principal” on hi ha 4 cases i no 5, una mesquita, of course, i una petita botigueta on quasi no hi ha res… D’allí un noi ens porta amb una barqueta a la platja del Gilligan’s, on ens està esperant l’MK (el jefe) i els altres workawayers que ja porten dies a la illa, ens presentem, ens posem al dia i resulta que conviurem amb una parella txeca, una hongaresa, un noruec i una lituana, serà bon moment per posar en pràctica el nostre nefast anglès. Ens instal·lem i el primer que toca és fer una capbussada i descobrir el fons marí, quina calor que fot per aquí i que neta que està l’aigua.

És tal i com ens ho imaginàvem, una platja de revista, una cabana davant del mar, ningú a la vista i cap soroll excepte les onades del mar, la brisa i algun que altre animaló que viu per allí.

Platja de Gilligan's L&R Pulau Aur
Platja de Gilligan’s L&R Pulau Aur

Que fer a Pulau Aur

L’única cosa que has de fer si vens a Pulau Aur és no fer res de res… relaxar-te, gaudir de la natura, llegir un llibre, fer ioga, mirar el mar fins que et cansis o el que sigui que et faci feliç. Si busques festa aquí no la trobaràs, a no ser que tu siguis la festa ;). Qui ve aquí és per estar més aviat sol i gaudir-ho, però com que nosaltres som uns culs inquiets i no podem estar gaires dies sense fer gaire res, et diem alguna cosa que hem fet per donar-te una idea, per posar alguna cosa.

Les postes de sol de Gilligan's
Les postes de sol de Gilligan’s
  • Snorkel

Una de les primeres coses que faràs a la illa és posar-te la màscara i el tub i mirar sota el mar, increïble el coral, la quantitat de peixitus que hi ha, tortugues, algun que altre tauró petit i algun peixot més gran. A la roca solen haver-hi crancs i l’aigua és moolt clara, igualeta que la que vam trobar a Perhentians Kencil. A què estas esperant?!

Turtle pulau aur

• Submarinisme

Quan vam arribar a la illa no hi havia cap empresa de submarinisme i si volies fer-n’he ho havies de contractar des d’una altra illa, cosa complicada ja que Pulau Aur està força apartada. Però la bona noticia és que el jefe de Can Gilligan’s muntarà una empresa pròximament a la seva platja, així ja es podrà fer d’es d’aquí, un puntazo.

Pulau Aur (2)
Punts de Submarinisme Pulau Aur
  • Excursió a la roca

Entre el poble principal i la platja del Gilligan’s hi ha una roca situada en un turó. Aquesta roca és molt característica i fàcil de reconèixer, no tan per trobar el camí ja que l’espesa vegetació ho dificulta. Fa força pujada i al final has de grimpar pedrots interessants, però val la pena l’excursió i les vistes que hi ha des d’allí.

View Point
Mirador de la roca
Vistes des de la roca
  • Visitar la illa Dayang

Just davant de l’illa de Gilligan’s hi ha la platja principal de la illa de Dayang, força gran i maca. Aquesta platja no té res d’envejar a la nostra platja de Gilligan’s, però per canviar de platja i veure la illa de Pulau Aur des d’una altra perspectiva ja val la pena. Per 10RM el boat-man t’hi porta i pots passar el dia allà o només unes hores.

Long Beach Pulau Dayang
Boat man pulau aur
De camí a la Long Beach
  • Fer un workaway

El motiu principal i únic pel qual vam vindre ha aquesta illa va ser per treballar unes hores al Gilligan’s Lodge, unes cabanes de fusta bora el mar, les quals vam ajudar ha habilitar, restaurat i decorar, ja que estaven atrotinades. La feina consistia en pintar, reparat, fabricar i ajudar amb el que fes falta per posar el xiringuito a punt per l’arribada de turistes i que poguessin gaudir igual que nosaltres d’aquesta preciosa illa. El que més vam fer quan vam arribar va ser pintar, posar cartells a tot arreu i alguna que altra marca de la casa. Vam restaurar un moble, vam tirar avall una caseta que estava feta pols i vam cuinar algunes truites de patates, ja en teníem ganes de menjar alguna cosa típica de casa nostra! Les hores de treball eren de 9 del matí a 4 de la tarda, amb parada per dinar i dia lliure entre setmana. Algun dia la feina va ser durilla, sobretot per la intensitat del sol, però la recompensa per estar on vam estar de gratis va ser brutal, i sobretot per l’intercanvi cultural.

Els dies a Pulau Aur han passat relaxadament, entre manualitats variades, arròs i noodles per menjar, lectures, capbussades a l’aigua, jocs de cartes, estiraments nocturns i persecucions als divertits crancs hermitians que són els jefes de la platja.

Dons estem un pel lluny de casa si…
  • Mersing

És el poble de pas més guai que hem passat fins ara; agraït, amable i net. Hi ha establiments de tot tipus i força moderns, igual que menjar barat i molts supermercats on comprar el que faci falta abans d’embarcar cap a alguna de les illes. De totes maneres no haguéssim passat per aquí si no fos perquè Mersing compta amb el port que connecta la península de Malàisia amb les seves paradisíaques illes, com la famosa Tioman, la desconeguda Aur, Pulau Rawa, Pulau Hujung i Tengah. Si serà per illes…

• On dormir i menjar a Mersing

Doncs al Golden City Hotel, és correcte i senzill, les habitacions sembla que no s’han canviat des de que van construir-les. Això sí, tenen lavabo privat i ventilador, però no connexió a Internet. Ben situat. Nota: vam arribar de matinada, 2pm, i no ens van posar problemes per donar-nos habitació, sembla que esperin a la gent en aquestes hores.

Sobre menjar no posarem cap en concret perquè no hi ha problemes, hi ha menjar indi, xines i malai, així que pots triar segons els teus gustos.

Informació Útil

• Mersing és un bon lloc per fer les compres abans d’anar a les illes, sempre serà més barat, també és un bon per treure diners aquí, ja que la majoria de illes no compten amb ATM.
  • Portar crema solar i hidratant, el sol aquí crema força.
  • Internet funciona fatal, només la companyia maxi arriba fins aquí de tant en tan, així que no hi comptis massa.
  • Hi ha força corrent entre la illa de Pulau Aur i Dayang, ves en compte si no ets bon nedador.
  • Porta coses a fer ja que aquí realment no hi ha res, unes cartes o algun joc t’anirà bé per passar l’estona i compartir bons moments amb els companys.

Anècdotes

A Pulau Aur pocs lladres trobaràs, i dormir amb la porta i les finestres obertes és un plaer. Això si, compta on deixes el menjar que hagis portat, millor guarde’l bé en un armari o a la nevera, ja que sinó et pot passar com al nostre company noruec, el Birk, que a mitja nit es va despertar amb un ratolinet dins la motxilla i sense les galetes que hi guardava com un tresor, o et pot passar com a nosaltres, que vam penjar les nostres cookies de xocolata i coco dins una bossa al penjador de l’habitació i les vam trobar mossegades! Ens va costar varis dies descobrir que no era culpa d’una rateta superescaladora, sinó d’uns rat-penats golafres que volaven per l’habitació a la nit.

Com arribar-hi des de Kuala Tahan, Taman Negara

Per arribar des de Taman Negara a Mersing, poble on surten els ferris cap a les illes de Tioman i Aur, es triga un dia en una sèrie de 3 busos en cadena.

De Kuala Tahan a Jerantut vam agafar el bus a les 10am, val 7 RM i triga una hora i mitja; els busos surten a les 8am, 10am i creiem que un altre per la tarda rollo a les 5pm.

De Jeratut a Kuantan vam agafar el bus de les 2:30 pm, val 17 RM i el trajecte dura 3 hores i mitja aproximadament.

De Kuantan a Mersing vam agafar el bus de les 8:30 pm, val 17 RM i triga 3 hores, però si al conductor li dona per parar a sopar i estar petant la xerrada amb els seus coleguilles pots tardar 4 hores i pico ben bones. Els horaris són els següents.

Un cop a Mersing has d’anar al port i buscar horaris per anar a la illa que vulguis.

Important: Per anar a Pulau Aur només hi ha un ferri a la setmana; els divendres. Aquest no té un horari fixe, així que has de preguntar per saber-ho. Els diumenges potser n’hi ha, però no és segur. El bitllet val 105 RM. Per més informació pots posar-te en contacte amb “Riesa Enterprise” i demanar horaris i preus.

On dormir a Pulau Aur

Al Gilligan’s sens dubte, és on vam estar nosaltres i repetirem si venim per aquí. Està en un lloc paradisíac, tranquil i agradable, on hi ha un snorkel preciós on hem vist tortugues cada cop que hem posat el cap a l’aigua, espectacular. El preu de les habitacions creiem que ronden els 20 euros per nit, però si ho vols assegurar només cal que el posis amb contacte amb MK, el jefe, i li demanis les tarifes i acordis el preu, el contacte el pots trobar aquí.

Vistes des de la terrassa del Gilligan's
Vistes des de la terrassa del Gilligan’s

On menjar

En tota la illa només hi ha un parell d’establiments al poble principal, el qual no els vam ni tastar ja que vam anar directament al Gilligan’s i allí vam cuinar nosaltres mateixos. La cosa està que el menjar el fa el ressort on et vulguis allotjar i per això cal que t’informis si amb el preu estan inclosos els àpats i en cas que no, que t’informin dels preus, no sigui que un cop aquí el preu es dispari i no puguis fer res, ja que de veritat aquí no hi ha res de res.

Pulau Aur (6)

• Transport: Mersing – Pulau Aur 105 RM només anada.
  • Dormir: gratis
  • Menjar: gratis
  • Activitats: 10RM per anar a l’illa de Dayang amb bot.

No t’oblidis de veure el video resum del que ha estat per nosaltres Les dues setmanes a Pulau Aur & Gilligan’s L&R.