Kunming, ciutat de pas

Kunming és la capital del preciós estat de Yunnan, tot i que la ciutat en si és lletja de collons. Com és costum a les ciutats xineses tot està construït amunt, amb grans gratacels, moltes carreteres, molts cotxes, ambients carregat de pol·lució i cel gris; el clima, ens han dit, que és primavera tot l’any.

El motiu de vindre aquí és el nostre pròxim destí, Vietnam. És un bon lloc per fer una parada tècnica en el camí, fer els preparatius del visat i planificar l’arribada al següent país del sud-est asiàtic.

kuming skyline
Vistes des de casa del Couchsurfing

La nostra sort va ser conèixer a la Maud per couchsurfing; una francesa que porta dos anys vivint a la Xina i treballa com a professora de francès a la Universitat de Kunming. A més a més, sap un piló d’idiomes, anglès, portuguès, una mica de xinès i castellà quasi perfecte!, cosa que ens va anar molt bé per poder conversar hores i hores sobre xina, el tema principal, com és viure a la xina, cultura, comunicació, etc, però també sobre l’actualitat política a Catalunya; en aquest moment estaven amb els preparatius del 1-0 i la cosa estava calenta calenta.

Que fer a Kunming

Com hem dit la ciutat no té gaire, com a mínim per nosaltres, ja que després d’estar quasi 30 dies voltant per Xina no ens ha sorprès. Tot i així hi ha algun lloc a tindre en compte de la ciutat, i sobretot dels voltants que no vam trepitjar i que deixem per a la pròxima aprofundir una mica més en tota aquesta regió.

• La tomba de Tang Jiyao

Vam al·lucinar amb els voltants d’aquesta tomba, situada a un parc al costat de la Yunnan University. Vam entrar al recinte tot sortejant l’entrada que ningú ens va reclamar, i de cop ja estàvem a dins. El primers que ens van donar la benvinguda van ser uns paós reial (vaja, pavos reals) que corrien al seu aire per un recinte força gran i net, semblaven ben cuidats. Van seguir passejant i vam trobar la tomba de Tang Jiyao, un monument en la seva memòria envoltat d’arbres, vegetació, un mirador de fusta i un exercit de iaius fent esport per allí desordenats, molt interessant tot ja que també hi havia una muntanya russa, una noria, un túnel de la bruixa i d’altres atraccions temàtiques… també un Mc Donalds: per nosaltres tot molt desconcertant. Entra d’altres coses vam poder veure un monument als caiguts contra els japonesos, un avió d’aquella guerra i més animals en recintes tancats, cosa que ens va fer marxar ràpidament d’aquella zona.

La tomba de Tang Jiyao
iaius amos i senyors dels parcs a Xina
  • El temple de Yuantong!

És el principal temple budista de Kunming i de l’estat de Yunnan. És un temple molt gran i maco, amb l’arquitectura típica dels temples; sostres groguencs, marcs de fusta, on hi ha un llac i un pont molt fotogènic i es respira encens per tot arreu. Però nosaltres no ho sabem perquè no hi vam entrar, aquest cop el motiu no va ser el preu de l’entrada, només val 6Y, sinó les ganes. Portem ja uns quants temples visitats i aquell dia no estàvem receptius per veure’n un altre.

• El Green Lake Park kunming

El parc està a prop del temple Yuantong i de la tomba de Tang Jiyao, així que no pots passar-t’ho de llarg. El parc està ple de llacs amb un munt de carpes que et seguiran en busca de menjar, ponts on creuar els llacs, miradors, zones verdes i un petit bosc de bambú. El més interessant d’aquest parc, com és habitual, és la gent, ballant a ritme de musica tradicional, techno o salsa, és igual, qualsevol música els hi va bé per fer uns bailoteos i moure el cos, sense dubte la vida dels parcs xinesos ens encanta!

Els voltants de Kunming

Nosaltres ja no teníem més temps de visat xinès i Kunming va ser ciutat de pas, però als seus voltants hi ha zones que semblen interessants.

• El bosc de pedra

Situat a uns 100 km de Kunming aquest bosc és una gran formació rocosa que sembla formar un “bosc petrificat”. És una formació geològica d’uns 250 milions d’anys d’antiguitat que al seu inici deuria formar part del fons marí, i s’elevà per algun moviment tectònic. Amb el pas dels anys la pluja ha anat erosionant la pedra deixant aquest bonic paisatge.

• La Porta del Drac

La porta del drac es troba situada a les muntanyes de l’oest (gran parc nacional amb temples i camins per explorar, amb el punt més alt a 2200 metres sobre el nivell del mar) i és el que ha fet famós aquest parc. Aquesta porta és un grup de grutes, passadissos i pavellons adossats a la muntanya, construïts entre 1781 i 1835.

• Temple de Bambú

Situat a la muntanya de Yu’an, a uns 10km. al nord-est de Kunming. Construït durant la dinastia Tang, el que el fa especial són les 500 estàtues de l’interior, realitzades per un conegut artista de la dinastia Qing entre 1883 i 1890.

Com arribar-hi

El bus nº8 ens va portar a l’estació principal de Dali, on vam agafar el tren de les 10:04, per 90Y en hard sit class (comprat anticipat per Ctrip, que sempre surt més caret). El trajecte va durar 7 hores i ens va deixar a l’estació principal de Kunming, on a fora hi han varies parades d’autobús local i taxistes perseguint-te per portar-te.

kunming local bus
Bus local de Kunming

On dormir

Tot i que havíem mirat alguna oferta bé de preu per agoda, vam preferir la opció couchsurfing a casa de la Maud, una francesa que ens va obrir les portes de casa seva i ens va ensenyar el que era la vida a Kunming. És l’opció més interessant sense dubte!

On menjar

Molt difícil recomanar establiments, però tampoc és difícil trobar-ne, està ple de llocs. El complicat és que t’entenguin o menjar el que tu demanes, això ja és una altra cosa. Els establiments del costat de la Universitat de Kunming són molt bons i molt bé de preu. Un plat a destacar de la zona és la sopa de noodles (XD) amb tofu. Un bar que si podem recomanar és el Turtle Bar, on pots prendre una bona birra de veritat; recomanem la Tibetan Pale i la Black Yak, tot i que els preus són preu guiri total. El millor és l’ambientillu ravero del local, on pots veure gent extra tatuada, les que van gòtiques, els malotes del barri, entre d’altres, amb un denominador comú: tots van borratxos a tope. La música està bé i és un bon lloc on veure ambient local nocturn modern.

• Turisme: 6Y Temple Yuantong.
  • Allotjament: 0Y amb couchsurfing.
  • Menjar: 6Y sopa de noodles amb tofu. 7Y arròs amb mongetes vermelles. 25Y birra de barril bona bona.
  • Transport: bus local 2Y. Tren Dali-Kunming 90Y i Kunming-Hekou 70Y (comprat per Ctrip anticipat).