Creuant la Frontera de Xina amb Vietnam (per Hekou – Lao Cai)

Arribem a les acaballes del nostre viatge per Xina per continuar el nostre periple pel sud-est asiàtic, aquest cop és el torn de Vietnam, un clàssic dels viatgers i viatgeres d’arreu del món. Però abans de canviar de país ens queda fer algun que altre tràmit important, com tindre preparat el visat vietnamita perquè tot estigui en regla i no tindre problema a la frontera.

Vietnam té tres fronteres terrestres obertes amb Xina; Mong Cai (Vietnam) – Dongxing (Xina), Huu Nghi (Vietnam) – Youyiguan (Xina) i Lao Cai (Vietnam) – Hekou (Xina). Totes elles es poden creuar tranquil·lament caminant. Nosaltres vam escollir la de Hekou – Lao Cai, ja que la nostra ruta per Xina la volíem finalitzar a l’estat de Yunnan, i aquesta és la que quedava més propera.

creuant fronteres
En terra de ningú, entre Xina i Vietnam

Com arribar a Hekou?

Doncs ho vam fer amb tren, la Lonley Planet (del sud-est asiàtic) diu que només es pot arribar amb bus però nosaltres ho vam fer amb tren des de Kunming . El trajecte dura 5 hores i el bitllet val 54Y si el compres a taquilla o 70Y si el compres per Ctrip anticipat. Just a l’estació de Hekou t’estan esperant, entre d’altres, l’autobús número 1, que et deixa al centre de la ciutat per 2Y persona.

On dormir a Hekou?

Les ofertes que vam trobar per agoda o booking eren exageradament cares, com 200Y (25€) per nit i vam decidir no reservar res i provar de trobar alguna cosa allí. Efectivament, vam trobar una la Friendship GH per 60Y (7,5€), molt correcte, neta, amb lavabo privat, aigua calenta i restaurants al costat; més del que esperàvem trobar en aquest poble fronterer.

hotel hekou
No podríem dir el nom de l’hotel… però deixem el telèfon i la foto de la entrada

Treure diners a Hekou

Un dels primers mals de cap quan creues una frontera és el treure o canviar diners per començar a operar amb la nova moneda al país. Nosaltres no vam canviar diners ja que ja estàvem a Xina i el que volíem era sortir cap a Vietnam, però el que si que vam veure és varis ATM (caixers automàtics) dins el poble amb el símbol de visa i de ben segur que és pot treure diners amb la targeta de crèdit/dèbit.

L’horari de la frontera vietnamita

És de 7 del matí a 22 de la nit, però cal tindre en compte que Vietnam té una hora menys que Xina.

Creuar la frontera Xina – Vietnam

Ens va semblar molt més fàcil del que ens esperàvem.

Ens vam aixecar allà les 7:30 hora xinesa, vam esmorzar tranquil·lament, vam imprimir els papers de la visa vietnamita a un local molt proper al pas fronterer i quan estàvem preparats per enfrontar-nos a l’administració xinesa i vietnamita vam enfilar cap a l’edifici oficial.

Duana Xinesa de Hekou

I com si fos de ciència ficció, en el primer control on has de posar les motxilles en els raig X per que examinin que no portes res sospitós o perillós ens trobem un xaval vestit de militar quasi dormit a la taula, quasi l’hem de despertar per preguntar-li si és necessari posar les motxilles allí; ens diu que si mig badallant i sense aixecar el cap del seu telèfon passem cap a la zona on examinen el passaport on si que estan una bona estona mirant i remirant ves a saber el que.

Un cop ens van estampar el segell de sortida vam poder creuar el riu Honghe, o riu vermell, fins al pas fronterer vietnamita. Allí vam deixar el passaport i el paper de l’acceptació de la visa i un guàrdia ens va acompanyar fora de l’oficina i ens va dir “wait!”. Doncs res a esperar fora. Al cap de 10 minuts ens va venir a buscar i vam passar el control.

creuant frontera xina vietnam
Pont que creua el riu roig de la part xinesa
Esperant a que ens aprovin la visa vietnamita

Un cop a Lao Cai

Creuar la frontera i posar el peus a Vietnam és com tornar al sud-est asiàtic de cop, així tal qual, com si uns metres més enllà la gent fos totalment diferent. La primera persona que ens vam creuar ja ens volia portar en taxi a saber on, ens volia canviar dòlars a dongs a un preu excepcional (això deia ell) i sinó ens volia vendre la seva moto, tot asian style, això si, amb un anglès més que correcte que feia temps que no escoltàvem d’un local.

Ja som a Vietnam

On dormir a Lao Cai

Nosaltres no vam dormir a Lao Cai, ja que vam arribar per la tarda a Hekou i encara ens quedava imprimir els papers i volíem descansar perquè el dia següent aprofitar més el dia, però si que vam veure buscant allotjament per agoda que els preus eren molt més econòmics a la banda vietnamita que a al banda xinesa.

Treure diners a Lao Cai

El primer que vam fer és anar a treure diners, però els dos caixers pròxims a la frontera no funcionaven, semblava com si els cambiistes els haguessin apagat expressament per fer els seus bussines. Però anant cap a la parada de bus vam trobar un Agribank (color morat) i no vam tenir cap problema.

Com sortir de Lao Cai?

A Lao Cai hi ha estació de tren i d’autobusos, queden a uns 3 quilòmetres al sud de la frontera, així que toca caminar. El que vam fer nosaltres és anar a uns carrers més avall, creuar el pont Coc Leu i esperar l’autobús a la parada que anava a Sapa; al maps.me marca la parada com a Sapa, i així ens vam estalviar la caminada. Al cap de res va venir el bus que ens va costar 30,000VND (1,2€) i en una hora de moltes corbes ja estàvem a Sapa buscant allotjament.

Informació Útil

• L’horari de la frontera és de 7am – 10pm.
  • Vietnam va una hora menys que la seva veïna Xina.
  • Tant a Lao Cai com a Hekou hi ha caixers automàtics on treure diners sense problemes.
  • A Hekou solen haver-hi molts controls policials, sobretot a turistes, on et demanen el passaport un piló de vegades; a dins el tren, quan baixes del tren i fins i tot poden venir a la teva habitació de l’hotel per fer-te una inspecció.
  • A Lao Cai hi han ofertes més econòmiques per dormir que no pas a Hekou.

Anècdotes

Just arribar al nostre hotel de Hekou vam trobar l’únic turista de la ciutat, a part de nosaltres, era un holandès i havia vingut des d’Holanda fins aquí amb la seva bici taronja atrotinada… hi ha gent molt cuita pel món. Vam compartir un sopar tot explicant experiències, esperem que li vagi tot bé.

Com hem dit en varies ocasions, els xinesos estan obsessionat amb la “seguretat” (que nosaltres li direm control), i a mesura que et vas acostant a la frontera aquesta seguretat s’intensifica. Eren les 23h i pico de la nit i van començar a fer soroll a fora de l’habitació; tot d’una piquen a la porta i ja pensava que eren uns xavals o algú que s’havia equivocat, els vaig fer callar des de dins l’habitació, però van seguir picant. De mala hòstia obro i em trobo 3 militars armats amb alguna cosa aixi com una metralleta, vaig flipar! Tot parat em vaig tornar blanc i vaig penar, que collons volen aquest ara? Jo no tinc ni papeletas i cap impremta de campanya per 1-O… em van demanar el passaport, em van fer alguna pregunta que no vaig entendre de res ja que era totalment en xinés i al cap d’una estona van marxar sense més. Quin mal rato. Tot això mentre l’Alba dormia com una soca i no es va assabentar de res. Consell; porteu-vos bé per zones frontereres.

2 thoughts on “Creuant la Frontera de Xina amb Vietnam (per Hekou – Lao Cai)