Tam Coc passat per aigua

Després de no poder fer cap sortida en caiac per la Badia de Halong i que plogués cada dia per Hanoi, a Tam Coc la sort no canvia gaire. Les fortes pluges continuen i durant el trajecte amb autobús anat cap aquí veiem moltísssima aigua a la carretera; en un inici no sabem quina és la quantitat normal a la carretera per aquests mons de Déu (ja que els monsons no els dominem gens) però tranquils tranquils no estem pas. Arribem a Tam Coc en ple diluvi i el primer dia no sortim de l’hotel, millor descansar i esperar un canvi de temps pel dia següent.

Tam Coc, que en vietnamita vol dir “tres coves”, és bàsicament coneguda per la seva ruta en barca. Aquesta transcorre pel riu Ngo Dong, entre camps d’arròs de color verd florescent i muntanyes de roca calcària, passant per tres coves fent el recorregut entre un paisatge espectacular. Aquesta zona rep el nom de Badia de Halong terrestre, ja que les formacions rocoses són molt similars, el que les distingeix és la ubicació. De totes maneres nosaltres això no ho podem afirmar, ja que només vam veure aigua i més aigua per tot arreu!

Norht vietnam Tam Coc
Embarcador principal de Tam Coc

Aquesta sortida no la vam poder fer, una llàstima! Els dies següents el clima va canviar, va sortir el sol i feia bon temps però estava tot inundat. En alguns casos l’aigua ens va arribar fins als genolls, i tot i que la gent feia vida normal, sempre acompanyats de la seva moto o bici, nosaltres no vam poder visitar res de res. Això sí, vam al·lucinar amb l’actitud dels vietnamites, se les empesquen totes per seguir endavant. La seva filosofia és: si l’aigua m’inunda la casa, perquè no posar-me a pescar al jardí mateix. I això vam veure, tot el poble anant amunt i avall acompanyats de la seva canya elèctrica per aconseguir el peix per vendre’l o per sopar. Tothom amb un somriure a la boca mentre treu galledes plenes d’aigua de casa seva o mentre van a buscar els nens a l’escola… impressionant.

La tècnica de pesca que fan servir a la regió consta d’una canya de bambú, on a un extrem hi ha una peça de metall i a l’laltra extrem una bateria connectada a la peça de metall. Posen la canya sota l’aigua i van donant descarregues, fins que passa un peixitu a la bora i nyac, ja el tenen.

Que fer a Tam Coc

L’activitat principal és la d’agafar una barca i fer la ruta pel riu, però si et vols estalviar uns dongs, pots llogar una moto, ja sigui des de Tam Coc o des de Ninh Binh mateix, i recorre els temples i camins amb paisatges de camps d’arròs.

• Ruta amb barca per Tam Coc

La ruta més coneguda de la zona és la de Tam Coc (3 coves) i les barquetes s’agafen al mig del poble mateix. La sortida dura aproximadament dues hores. D’altra banda vam veure que hi havia altres “ports” on agafar barquetes amb rutes alternatives; anant al temple de Bich Dong n’hi ha un i l’altre és a Khu du lich sinh tha Trang An, tot i que la més bonica diuen que és la de Tam Coc. Els preus que ens van oferir eren de 300.000vnd per dos persones però preguntant al personal de la Lys Guesthouse ens van comentar que era molt car, un bon preu ronda els 150.000vnd.

No vam fer cap ruta perquè la més coneguda i bonica estava tancada per les inundacions, i per les altres vam pensar que era gastar diners per no veure els camps d’arròs ni els paisatges que volíem, ja que toooooot estava cobert d’aigua.

Molt impresionant veure les dones remant amb els peus… sembla la posició de parir, però igual deu ser més còmode i a més a més poden agafar el paraigües amb una mà i el mòbil amb l’altra, ho tenen tot pensat.

• Anar al mirador Hang Mua

A dalt de tot d’una muntanya i després de pujar 500 escales amunt hi ha el temple Hang Mua, on es poden veure les vistes de tota la vall, del riu Ngo Dong i de les barques que fan la ruta de Tam Coc. Nosaltres no ho sabem, ja que el camí fins a les escales estava inundat d’aigua… i no una mica, no no, sinó que s’hi arribava amb barca. I ja n’hi havien de barques ja, però les escales que pujaven al temple estaven tancades, així que res de res, ens vam conformar per caminar pel poble inundat i al·lucinar amb els locals. L’entrada val un 50.000vnd i de segur que deuen estar molt ben invertits. Quin greu!

Tam coc fishermans
De camí al temples
  • Anar de temples

A les afores de Tam Coc hi ha els temples de Thai Vi i Bich Dong. En teoria són gratuïts i han de ser molt macos, però de nou…inundació! Com podeu veure a les fotos era impossible passar.

Com arribar-hi

Des de Hanoi el més econòmic és anar a l’estació de busos de Giap Bat i d’allí agafar el bus que et porta directament a Tam Coc per 70.000vnd. Per anar a l’estació tothom et diu que s’ha d’agafar un taxi que costa entre 80.000 i 100.000vnd, però vam descobrir que el bus 32, el 16A i 16B arriben directament a l’estació … i el trajecte val només 7.000vnd ;).

Per anar a Hanoi és fer els mateixos passos però a la inversa, s’agafa el local bus a la zona de les barques de Tam Coc i en dues hores et plantes a Hanoi. El primer bus del dia és a les 6:45 am.

On Dormir

Visitar Tam Coc es pot fer de diverses maneres, la que nosaltres vam escollir va ser la de dormir a Tam Coc mateix, la zona és més maca i d’allí pots moure cap a altres punts d’interès per descobrir els voltants; pots llogar moto o fins i tot fer rutes caminant que són força maques. Altra gent es queda a Nimh Binh a dormir, el que vam veure de la ciutat no ens va agradar gaire però si que és veritat que els preus de l’allotjament és més econòmic.

Recomanem 100% el Lys Guest House a Tam Coc, és una casa de dues plantes amb 3 habitacions, amples, netes, noves, amb aire condicionat i ventilador, aigua calenta, molt bona wifi i amb esmorzar inclòs a triar entre pa amb ous ferrats, rollitos de primavera, noodles i amb cafè, tè o ampolla d’aigua. Està a tres passes de la zona de barques i del centre però a la nit no escoltes ni la música dels locals ni res de res. Ens va costar 270.000vnd per nit però el preu inicial era de 500.000vnd. Creiem que ens va rebaixar el preu perquè no tenien ningú per aquelles dates, però encara que el preu sigui major ho recomanem igualment.

On menjar

Cada dia que hem anat a menjar hem dit “aquest restaurant l’apuntem per recomanar”, i amb aquest ritme n’hem provat com 5 o 6 del carrer principal, i tots són bons i a molt bon preu. Així que no en recomanem cap però deixem alguns preus de referència perquè veieu que es pot menjar econòmic. Rollitos vegetals per 30.000vnd, arròs fregit per 25.000vnd, hamburguesa vegetal amb patates per 30.000vnd, cervesa bia hanoi de 450cc per 15.000vnd.

• Allotjament: 270.000vnd al Lys Guest House.
  • Entrades: Barqueta pel riu 300.000vnd – 150.000vnd dues persones; pujar el temple Hang Mua 50.000vnd.
  • Menjar: Rollitos vegetals per 30.000vnd; arròs fregit per 25.000vnd; hamburguesa vegetal amb patates per 30.000vnd; cervesa bia hanoi de 450cc per 15.000vnd.
  • Transport: bus públic Hanoi – Tam Com per 70.000vnd.