Travessant fronteres: de Hanoi a Luang Prabang

El principal motiu que ens va fer canviar de plans i no poder visitar el sud de Vietnam va ser el preu de l’extensió de la visa. Encara no sabem els motius reals, però vam intentar fer-ho d’una forma econòmica i no ho vam aconseguir. Quan vam anar a l’oficina d’immigració a Hanoi ens van dir que si havíem tramitat la e-visa no podíem fer-ho pel nostre compte i havíem de tramitar-ho mitjançant una agència de viatges. No ens van donar cap explicació més. Llavors vam preguntar a un piló d’agències que ens demanaven entre 115$ i 95$ per fer els tràmits de l’extensió, per 30 dies més… quan la e-visa va costa 20€ i era per 30 dies també… vam decidir que era moment de canviar de país i visitar Laos, ja hi hauria temps de tornar a entrar a Vietnam amb els 15 dies de visat gratuït que ens permet tornar a entrar al país.

A més a més, els últims dies a Vietnam van estar marcats per les fortes pluges i inundacions posteriors que ens van impedir poder visitar en condicions la Badia de Halong, Hanoi i Tam Coc. En algunes ocasions l’aigua ens va arribar fins als genolls fent impossible moure’ns gaire del lloc. El que ens va sorprendre més gratament és el caràcter dels vietnamites, que es prenen amb humor tot el desastre, sempre sense perdre el somriure, encara que buidin casa seva d’aigua amb cubells o mentre es posen a pescar al mig del jardí de casa seva; tota una mostra d’humilitat i de bon humor.

Així que decidit, Laos ens espera!! Ens apropem a l’estació de Ben Xe Nuoc Ngam a Hanoi i comprem els bitllets pel nostre compte; 850.000vnd el bitllet per persona cap a Luang Prabang. Tant per anar a Luang Prabang o a Vientiane (la capital de Laos) l’autobús surt a les 18h i la durada és d’aproximadament 24 hores en uns seients/llits força còmodes i reclinats, tot s’ha de dir.

Sobre les 17h ja estem a l’autobús, i fins les 18h no pugen els altres 6 viatgers guiris (una parella francesa, dos amics de Nova Zelanda, una coreana i una holandesa) que ens acompanyaran en la travessia. Ells venien directe d’una agència contractada des del centre de Hanoi i per això els bitllets els va costar 100.000vnd més que a nosaltres. Ens posem en marxa, el camí ens espera i un nou país també. Però ningú va dir que seria fàcil.

Al cap d’una hora i mitja de viatge, el conductor ens fa baixar dient que ara agafaríem una Van… ohhhh fuck. Estàvem molt bé i ara toca canviar de bus! Però clar, entenem que per solament 8 persones igual fem amb un bus més petit. Però per la nostra sorpresa el nou és encara millor!!! Aquesta si que és bona, mai ens havia passat, seients més amples i més nou, perfecte. Passem tota la nit fent capcinades fins a arribar al pas fronterer Panghok (situat molt al nord de Vietnam i en mig del no-res) per passar al país veí.

Aquí és on ens trobem el gran ensurt, just quan entreguem el passaport al costat vietnamita perquè ens posin el segell per sortir del país el guàrdia ens diu que es pot si tenim e-visa…!!!! QUEEEEE???? Si havíem buscat la informació i posava que era possible a la nostra ambaixada i vam entrar a Vietnam per frontera terrestre… La parella francesa es troba en la mateixa situació que nosaltres. Llegim en un cartell que amb e-visa no podem passar, però que si és l’últim dia de visat fan una excepció. Mirem per comprovar i si, aquest cop esgotar la visa ens serveix! Intentem explicar-li al policia de la taquilla però aquest no ens fa ni cas. Per sort al cap d’uns minuts arriba el cap i després d’entendre la situació ens fa esperar més d’una hora per finalment donar-nos el ok i posar el segell, yupiiiii!!!!! Però no podem dir que estiguem contents, la parella francesa que tenia la e-visa com nosaltres no van poder passar, ja que no era el seu últim dia i els van fer quedar a la frontera, sense saber que fer.

Nosaltres continuem fins a la frontera amb Laos després d’uns quants quilòmetres amb el bus (ben bé que és una frontera deixada de la mà de Déu). Comencem a fer els tràmits del visat de Laos, conclusió: quina màfia. Aquí és on ens comencen a robar per tots cantons. El visat costa 35$, (això és el que havíem llegit), però nosaltres portem euros, per tant paguem el visat amb euros, amb un canvi de merda….1 euro igual a 1 dòlar… En fi. Un cop pagada la visa hem de pagar un dòlar pel paper del visat, després un dòlar més per uns tràmits que ningú sap, després 3 doòlars perquè t’estampin el segell… i finalment, quan ja tens el passaport amb el visat i tot segellat, et fan com una comprovació de temperatura corporal no sigui que tinguis alguna malaltia i et fan pagar 1 dólar més… Ja havíem llegit sobre la màfia de Laos i Cambodja a les fronteres terrestres, i ben real que és! T’estan robant a la cara i ets sents com si fossis gilipolles!!! Finalment (i després del robatori) el visat ens surt per un 45€ més o menys.

Pugem al bus i seguim per carreteres laosianes, que són força atrotinades, encara que al bus anem la mar de bé, així que aprofitem per fer una bona dormida fins a LuangPrabang.

Finalment a les 18h del dia següent arribem a l’estació de bus i ja només queda gaudir del nou país.

(No tenim fotos perquè ens vam quedar sense bateria a la càmera)

Actualització: Tres dies després de l’aventura ens trobem a LuangPrabang amb la parella francesa, que van aconseguir passar la frontera. Entre crèpes i batuts de fruita ens expliquen que van poder entrar per un altre port terrestre sense complicacions! És a dir, que per mala sort i falta de informació de la companyia de busos i l’agència de viatges van tardar 3 dies més a poder arribar. No entenem per què passen per aquella frontera tan apartada si fas de transport a turistes internacionals, ja que de 8 persones, 4 vam tenir problemes i 2 no van passar. En fi…. asianstyle!