Ruta amb moto pel nord de Vietnam

Durant més de dues setmanes vam recórre tot el nord de Vietnam amb la nostra Mambo, la nostra Honda Win 110cc atrotinada, que ens va portar de Bac Ha fins a la preciosa Cat Ba, per arribar finalment a Hanoi la caòtica capital de Vietnam, on la vam vendre i ens vam acomiadar d’ella per seguir el nostre camí fins a Laos.

Aquí deixem les etapes i sobretot les fotos dels increïbles paisatges.

Ruta pel nord de Vietnam

Dia 1: De Bac Ha fins a Coc Pai (40km en 5 hores)

Ens despertem ben d’hora ben d’hora per acabar de preparar la moto i començar la nostra primera peripècia per Vietnam a sobre de la Mambo, una Honda Win de 110cc.

La primera etapa que volíem fer era llarga però factible (en la nostra ment de principiants), de Bac Ha a Ha Giang, que són 155km de distància per carretera de muntanya. Però res més lluny de la realitat, només en vam poder fer 40km… els tres motius principals van ser (per aquest ordre); l’estat pèssim de les carreteres, la nostra mala planificació del recorregut i que la Mambo va a ritme tropical.

Aquesta primera etapa ens va servir d’aprenentatge i reflexió, on ens vam adonar que no sempre el camí més curt és el més ràpid, i que per primera vegada el maps.me no ens havia ajudat (tampoc havíem fet una bona planificació) portant-nos per carreteres molt xungues, per dir-ho finament. Vam pensar que anant per carreteres més petites el camí seria més bonic i la gent més autèntica, però realment si no portes una moto una mica preparada aquesta carretera acaba sent un martiri. De poc no tornem pel mateix camí, però finalment vam trobar un desviament fins la carretera DT153, i amb més pena que glòria vam poder arribar a Coc Pai.

Coc Pai és un poble situat al fons d’una vall amb tots els serveis necessaris; gasolinera, mecànics, hotels, restaurants, botigues, fruiteries i un mercat al final del poble. Així que ens va anar perfecte per fer la primera parada per descansar i planificar a fons el dia següent. Per si us interessa, arriba servei d’autobús. Ens vam quedar a dormir al Huyen An Hotel; l’elecció va ser ràpida, va ser el primer que vam trobar i teníem unes ganes boges de deixar la nostra estimada Mambo ben aparcada. L’habitació privada, amb llit doble i lavabo amb aigua calenta, ventilador i tv ens va costar 250.000vnd, no vam ni regatejar.

Hem de dir que les vistes valen molt la pena durant tot el recorregut, però al ser el primer dia no vam treure els ulls de la carretera.

Ruta pel nord de vietnam
Quina carretera…
Ruta pel nord de vietnam
Poble perdut a la muntanya
Ruta pel nord de vietnam
pista de motocròs
Ruta pel nord de vietnam
Vistes de Coc Pai

Dia 2: Coc Pai – Viet Quang (89km en 6 hores)

El dia es desperta plujós i amb molta boira, cosa que ens fa patir els primers quilòmetres; la carretera està molla i alguns trams també enfangats. La pena ha estat que no hem pogut veure les vistes del mirador del Gio Pas a causa de la boira i tampoc hem parat a la Thac Tien, una cascada. Una llàstima perquè el poc que hem pogut apreciar era espectacular!

En un moment la Mambo ens ha fet patir, un soroll estrany a la cadena ens ha posat en alerta i hem hagut de parar per primera vegada a un mecànic. Resulta que en Mambo reclama atenció i carinyu, li hem tensat una mica la cadena i a seguir. Cap a l’hora de dinar hem menjat a Yen Binh i hem seguit pel que semblava una carretera principal fins a Viet Quang, però res, Vietnam no et deixa respirar i hem estat quasi els 25km derrapant entre fang i vasalts.

Viet Quang és un poble gran, hi ha gasolinera, ATM, hotels, restaurants, birra Bia Ho, mecànics, etc. Vam dormir al Hoang Hieu Hotel, per 200.000vnd, habitació molt amplia, A/C, aigua calenta i bona internet.

Ruta pel nord de vietnam
La supermotera 😉
Ruta pel nord de vietnam
vistes des d’un mirador
Ruta pel nord de Vietnam
Vida local
Ruta pel nord de Vietnam
La pastora

Dia 3: Viet Quang – Tam Son (105km en 5 hores)

Sortim a les 8 del matí de Viet Quang per la carretera QL2, una carretera principal, ample i amable fins arribar a Ha Giang, el poble on volíem arribar el primer dia XD. Tardem només 1 hora i 30 minuts a fer 60km, tot un èxit per la Mambo, que avui ha volat. Descobrim que Ha Giang és un poble massa gran i preferim continuar cap al nord per la carretera QL4C, que puja ports de muntanya considerables, on ens han avançat tota classe de vehicles inclosos alguns no motoritzats. Podem dir que anem a la velocitat de mirar, ja que ens dóna temps de contemplar el paisatge des de la moto, i vaja qui paisatge! Val molt la pena, i la carretera està en bones condicions. Només hem de patir per algun sot massa gran i els camions, cotxes i autobusos que ens creuem pel camí, que no respecten gens, el carril contrari. Finalment arribem a Tam Son, un poble dins una petita vall molt acollidora, dinem i ja decidim quedar-nos-hi a dormir. Hi ha hotels, restaurants, cervesa barata, gasolinera i mecànic, tot i que aquest cop no l’hem fet servir.

Per dormir triem l’Hotel Tam Son, per 200.000vnd les habitacions són netes, amb lavabo, aigua calenta, A/C, escalfador d’aigua i amb bones vistes al poble.

Ruta pel nord de Vietnam
Plaça Ho Chi Min a Ha Giang
Ruta pel nord de Vietnam
Quines Vistes
Ruta pel nord de Vietnam
Etapa de pujada forta
Ruta pel nord de Vietnam
Poble de Tom Son
Ruta pel nord de Vietnam
La ruta ens regala una bonica posta de sol

Dia 4: Tom Son – Dong Van (105km en 5h)

Sortim a les 8 del matí de Tom Son per la mateixa QL4C i al cap de 5 minuts ja tenim unes vistes espectaculars de la vall, el dia promet. La carretera transcorre pel fons de la vall durant una estona però només és un miratge, ja que al cap de poc la carretera comença a pujar i baixar, sense treva. Passem per Yen Minh, poble amb gasolinera, restaurants i hotels i fem la parada per dinar. Seguim i comencem a pujar de forma continuada, amb primera la majoria de pujades amb la Mambo partint de valent, però aguanta, que és el més important. Aquesta etapa és preciosa, transcorre per valls, ports de muntanya, terrasses d’arròs i petits pobles de cases de fang. La part negativa és el trànsit, on camions i busos no tenen cap consideració per la nostra vida en cap moment. Avui per primera vegada arribem al poble que ens havíem proposat, Dong Van. Dong Van té gasolinera, restaurants, hotels, mercat local, mecànic, etc…

Van dormim al Melodi Hotel, un hotel molt lleig a peu de carretera, ens costa 150.000vnd habitació petita amb lavabo compartit, molt correcte.

Ruta pel nord de Vietnam
Locals per la carretera
Ruta pel nord de Vietnam
Paisatges increïbles

Ruta pel nord de Vietnam

Ruta pel nord de Vietnam
Com puja la carretera… sort de les vistes
Ruta pel nord de Vietnam
seguim amunt

Dia 5: Dong Son – Bao Lac (94km en 4 hores)

Comencem el dia al mecànic, la Mambo necessita mimos de bon matí. Quan la despertem veiem que hi ha un basalt de gasolina a terra, pel que veiem la bomba de gasolina no funciona correctament i li cal una revisió.

No ha estat res, ens posem en marxa cap a Meo Vac passant per un dels trams més increïbles que hem vist fins ara, amb vistes a tota la vall, camps d’arròs i el riu a baix de tot. La carretera és molt aèria i dóna per fer moltes parades, una passada, només amb aquest tram ja ha valgut la pena la moto! Meo Vac és un bon lloc per parar, hi ha hotel, gasolinera i ATM, però seguim. La carretera segueix plàcida sense masses pujades ni baixades fortes, només alguns trams sense asfaltar ens fan recordar que estem a Vietnam. Xanet xanet arribem a Quan Hang per dinar, però veiem que és un poble molt petit on no hi ha quasi de res, són la 13h i ja no hi ha cap lloc obert per dinar… van molt d’hora per aquí. Seguim uns 23km més, la pluja comença a fer acte de presència i just arribar a Bao Lac, parem la moto un moment per decidir quina serà la següent parada i la Mambo ja no arrenca, la bugia aquest cop. Així que queda decidit on dormirem aquesta nit, a Bao Lac, i acabem el dia igual com l’hem començat, al mecànic.

A Bao Lac hi ha hotel, gasolinera, ATM i mecànics. Ens quedem a dormir a Viet Hoang Hotel, molt correcte amb habitació privada amb lavabo, molt neta, wifi i terrassa mirant al riu, ens costa 200.000vnd. Molt aprop hi ha locals per menjar.

Ruta pel nord de Vietnam

Ruta pel nord de Vietnam
Una de les poques fotos que tenim junts
Ruta pel nord de Vietnam
Increïble per on passa la carretera
Ruta pel nord de Vietnam
sense paraules

Ruta pel nord de Vietnam

Dia 6: Bao Lac – Can Bang (127km en 5h)

Comencem el dia millor que l’anterior, la Mambo arranca perfectament i es nota el canvi d’oli que vam aprofitar de fer-li el dia anterior. La carretera és ampla amb suficient espai perquè passin camions sense que sembli que et vulguin fer fora de la carretera cada cop que passen. Les vistes però no són tan maques com el dia anterior, tot i que algun mirador bonic hi ha. Durant tot el recorregut hi ha pobles petits amb mecànics i alguns amb gasolinera i tot, i els camps d’arròs no falten. Per dinar parem a Nha Hang, on ens sentim uns extraterrestres, tothom ens mira, somriu i es sorprèn que dos guiris estiguin per allí, molt autèntic tot plegat. Seguim per QL34 fins a Can Bang, on ens trobem una petita ciutat desorganitzada però amb encant i ens quedem a dormir, el cul i l’esquena ens demanen repòs.

Dormim a 89 Hotel per 250.000vnd, habitació privada amb lavabo, neta, amplia, A/C i wifi. Molt correcte.

Ruta pel nord de Vietnam

Nha Hang
Parada tècnica per dinar

Ruta pel nord de Vietnam

Ruta pel nord de Vietnam
les terrasses d’arròs ens acompanyen durant tot el camí

Dia 7: Cao Bang – Lang Son (127km en 4 hores)

Sortim ben d’hora ben d’hora, avui toca fer via, ja que és 1 d’octubre II*II i no ens volem perdre ni una de les notícies que ens arribaran des de casa nostra. La Mambo sembla a punt, ahir la vam portar una altra vegada al mecànic perquè li miressin el motor, seguia perdent oli.

Els primers 20km volem per la carretera, a velocitats màximes de 40 o 50km/h, no ho sabem perquè no li funciona al velocímetre però calculem que deu anar per aquí. La carretera està més o menys en condicions. Quan portem 20 quilòmetres parem a un mercat d’un poble perdut i ens adonem que l’oli del motor s’està perdent com si fos una aixeta, quedant la moto mig embrutada… quins mecànics aquests de Vietnam, fan “xapuza rere xapuza”. Aprofitem la parada per arreglar-la un altre cop… Seguim a bon ritme sense parar gaire, només per dinar a meitat de camí.

Aquesta etapa ens deixa algunes vistes de camps d’arròs però ja hem deixat de veure les vistes dels primers dies. De totes maneres en aquest dia no estem gaire pel paisatge, estem preocupats i il·lusionats. Arribem a Lang Son, que esperàvem que fos un poblet i resulta que és una ciutat i estan de festa major, celebrant un festival. No cal dir que hi ha de tot en aquest poble, mecànics, hotels, restaurants, ATM i mercat local permanent. Dormim al Nha Nhas LaiLoc, una guesthouse ben situada on la iaia que ho porta és un encant de persona. L’habitació ens costa 200.000vnd, és amplia, neta, té wifi i ventilador. No necessitem res més per fer el seguiment dels successos a Catalunya. Hem guanyat!

Ruta pel nord de Vietnam
Visita al Xe May a posar la Mambo aount

Ruta pel nord de Vietnam

Ruta pel nord de Vietnam
Desgranant l’arròs

DCIM102GOPRODCIM102GOPRO

Ruta pel nord de Vietnam
Posta de sol de regal per un gran dia per tots plegats 😉

Dia 8: Lang Song – Cua Dong (135km en 4hores)

Amb la ressaca del referèndum el primer que fem és prendre un cafè (encara que ens aniria millor una til·la) abans d’agafar la QL4B direcció a Ha Long, tot i que no creiem arribar-hi, ens volem apropar a la bora del mar, en tenim ganes. La carretera és ampla i els quilòmetres és fan de pressa, l’únic problema són els camions i cotxes que t’avancen i sembla que el vulguin matar… alguns fan maniobres de canvi de sentit en mig de l’autopista sense mirar, un drama, però xanet xanet i amb alguna pitada parem a Dinh Lap per dinar i ens ho prenem amb calma. Les vistes són maques en algunes parts del camí, les muntanyes cada vegada són més baixes i es comença a entreveure el mar al final. Decidim parar per dormir a Cua Dong, el cul i l’esquena ens demanen descans. El poble és bonic i tranquil. Dormim a Ngh Mhang Quang Minh per 250.000vnd, l’habitació privada molt correcta.

Pd: La Mambo necessita més carinyu, l’hem portat al mecànic perquè solucioni els problemes de pèrdues d’oli, si no ens ho arreglen, ja donarem per fet que n’anirà perdent oli durant tot el viatge.

DCIM102GOPRO
Veiem el mar després d’uns quants mesos a Cua Ong
DCIM102GOPRO
Temple de Cua Ong

Dia 9: Cua Ong – Cat Ba (70km en 2 hores + 1h ferry)

Sortim de Cua Ong seguint per la carretera QL18 direcció a Halong, la coneguda ciutat que dóna nom a la Badia de Halong. La carretera és bona i ample, tot i que els camions i les furgonetes turístiques intentaran matar-te si poden, passen molt a prop i et piten perquè marxis a la vorera o desapareixis per art de màgia: una furgoneta que ens feia senyals es va endur un parell de botifarres de part nostra… keep calm. Ens anem apropant a Halong i l’augment de cotxes i motos es comença a notar, més soroll, més contaminació… però Halong no és el nostre destí, sinó que és Cat Ba, que és una petita ciutat situada a l’illa Cat Ba, la més gran i habitada de la 2.000 illes de la badia. Per arribar-hi hem d’agafar el ferri que s’agafa des del port de Dao Tuan Chau, on ens deixen embarcar junt amb la Mambo. El trajecte dura una hora per aigües calmades i vistes fantàstiques dels illots, ens costa 50.000vnd per persona i la Mambo 80.000vnd. Arribem al port de Gia Luan i ja només ens queden 20km de res per arribar a Cat Ba, però la Mambo decideix fer-nos una broma i aturar-se a meitat de camí just quan la pluja queia amb més força. Però va quedar en això, una broma, en 10 minuts va tornar a arrancar i vam poder arribar a Cat Ba, per fi!!!

Ruta pel nord de Vietnam
Agafant el ferry
DCIM102GOPRO
Ens apropem a Cat Ba
Cat Ba
Vistes de platja de Cat Ba des de l’hotel

Dia 10: Cat Ba – Hanoi (155km en 5 hores + 20minuts de ferri)

Després d’uns dies de pluges, poc sol i fer un banyet a les precioses platges de Cat Ba, ens decidim a emprendre el viatge cap a Hanoi. El primer que fem és dirigir-nos a la terminal de ferri Ben Pha Cai Vieng situada a l’oest de l’illa, però la cosa no seria fàcil, l’aigua caiguda aquests dies fa que algun tram de la carretera estigui ple d’aigua, cosa que complica el camí. Agafem el ferri (que surt amb mota freqüència) cap a Dao Cat Hai, el bitllet ens costa 32.000vns sent nosaltres dos i la Mambo, barat barat. En 20 minuts ja som a l’altra banda i enfilem carretera amunt cap a Hai Phong, la capital de l’estat, però a 10km d’arribar la Mambo deixa de funcionar i s’atura en mig de la carretera. En aquella zona no hi ha ningú, només els treballadors d’una obra que ens donen un cop de mà, i ens empenyen fins a un mecànic de la zona. Posem la Mambo apunt, mengem i seguim. Per arribar a Hanoi ho fem per la AH14, que no deixarem fins a la capital, la carretera QL5B només és per cotxes i no et deixen anar-hi amb la Mambo. La AH14 és una bona carretera i l’única norma que hi ha és que es condueix per la dreta, i les motos han d’anar pel carril de la dreta del tot. Aquestes dues normes es salten molt sovint i no és d’estranyar veure motos i algun cotxe/camió en sentit contrari. A mesura que anem arribant a Hanoi va augmentant la quantitat de trànsit de la carretera, sobretot de motos que es creuen d’un cantó i de l’altre; increïble veure una família sencera pujada en una scooter, pare, mare i dos petits… finalment i després d’un dia que ens ha passat quasi de tot, arribem a Hanoi i podem aparcar la moto, donant per acabada la ruta amb moto pel nord de Vietnam. 

Ruta pel nord de Vietnam
sembla un riu però és la carretera principal
Ruta pel nord de Vietnam
Super autopista
motocròs
Va tocar fer motocròs també…
motocròs
Arribant a Hanoi
DCIM102GOPRO
Tot i que la nostra relació ha estat d’amor i odi, ens acomiadem de tu i et donem les gràcies per tots els llocs on ens has portat i per totes les aventures que hem passat. Et trobarem a faltar Mambo.

Si vols saber més aquí deixem El que necessites saber per comprar-te una moto i preparar una ruta per Vietnam, esperem que us serveixi.

3 thoughts on “Ruta amb moto pel nord de Vietnam

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s