Siem Reap; temples d’Angkor i alguna cosa més

Després de més de dues setmanes a la paradisíaca Lonley Beach, ens toca continuar la ruta, així que ens dirigim cap a la nostra última parada del país, Siem Reap. Actualment aquesta ciutat és la més visitada de tota Cambodja, i això és degut al fet que a 8 quilòmetres al nord hi ha l’antiga ciutat sagrada d’Angkor, epicentre de l’Imperi Jemer.

Ha plogut molt d’ençà que el naturalista francès Henri Mouhot descobrís accidentalment els temples d’Angkor mentre caçava papallones l’any 1860. El 1937 es va obrir el primer hotel al tranquil poblet que era llavors Siem Reap. On abans hi havia camps d’arròs ara hi trobem hotels, centres comercials, agències de viatges i el Pub Street. Actualment és una ciutat feta i adaptada completament pels turistes de tot el món, que no abandonen mai aquesta ciutat.

Que fer a Siem Reap

La ciutat no ens ha agradat gaire, encara que li hem trobat algun encant. Recomanem dedicar-li un mínim d’un dia per visitar-la xanetxanet. Aquí us deixem les visites que per nosaltres són d’interès en aquesta ciutat (deixant de banda els temples d’Angkor), dels quals pots trobar tota la informació al post especial que hem fet, així que clica a Temples d’Angkor

Ta Phrom

• Old Market

Mercat d’artesania, roba, pongos varis, palos selfie, figures de buda, menjar, etc. On el més interessant és entrar, recorre els passadissos i descobrir pel teu compte. Vigila que donen ganes de comprar de tot.

• Night Market i Pub Street

Estan situats a tocar de l’Old Market i és de nit quan hi ha més ambient, amb carrers plens de llums de colors, música en directe, ofertes de birra a 0,5$, massatges, venda d’insectes per menjar, entre d’altres. Val la pena passar-hi i donar una volta per a la nit; és un bon pla per fer després d’un dia complet de visita dels temples.

• Temples

Com no podia ser d’una altra manera, la ciutat de Seam Reap té diversos temples budistes que es mereixen una visita. Un exemple és el Wat Damnak, on hi ha una escola i monestir budista, i és fàcil veure-hi passejar joves monjos amb els seus vestits taronja.

• Poble flotant de Chong Kneas

A pocs quilòmetres de Siem Reap hi ha un meravellós poble flotant, on no hi ha carreteres ni camins, i els seus habitants es transporten amb canoa o barquetes per fer el seu dia a dia; anar a comprar, a la feina, a visitar els amics, etc. Segons l’estació de l’any les cases es mouen i canvien d’ubicació, encara que certes famílies s’han cansat de la vida nòmada i es queden a un lloc fix.

Com arribar-hi

Siem Reap és una de les destinacions més populars del sud-est asiàtic, i no és difícil trobar ofertes per arribar-hi des de totes les ciutats del país. Nosaltres estàvem a Sihanoukville i vam agafar un sleeper bus (som molt fans dels autobusos amb llit). El trajecte va durar unes 11 hores i va costa 13$ (una mica car, però agraeixes poder dormir); recomanem aquesta opció.

Des de les principals ciutats dels països veïns també s’hi pot anar. Les ciutats principals són, Bangkok (aquest costa 10$ el viatge), Vientiane, Pakse, Ho Chi Minh, entre moltes d’altres.

On Dormir

Una bona zona és pels voltants de l’Old Market, ja que és on hi ha l’ambient, i pot ser interessant anar a veure la fauna nocturna.

Nosaltres ens vam quedar al Garden House, a 10 – 15 minuts del centre. Les habitacions amb ventilador costen 8$ i amb AC 20$. Les habitacions estan netes, són amples i amb lavabo privat, internet no va gaire bé com sol ser habitual a Cambodja.

On menjar

• Recomanem totalment el Night Market per anar a sopar, tot i que està ple de restaurants per guiris i menjar occidental també hi ha paradetes de menjar local per 1$ el plat. A més a més, hi ha molta oferta de cervesa per 0,5$ 😉
  • També recomanem el restaurant Banelle Vegetarian, un restaurant vegetarià on es menja de meravella. Vam gaudir d’humus, rotllets de verdura amb alvocat i quesadilles!!! Quin homenatge ens vam fer. El preu pica una mica i ens apuja el pressupost, però de tant en tant es necessita canviar la dieta a base de noodles i arròs.
dieta mediterrani
Menú estrella del Pub Street

• Allotjament: Habitació doble amb ventilador i wc privat 8$.
  • Menjar: Pad thai al old market 1$; quesadilla 4$.
  • Transport: Sleeper bus des de Sihanoukville a Seam Reap 13$.

One thought on “Siem Reap; temples d’Angkor i alguna cosa més