Kanchanaburi; història i cascades

Tot esperant la nostra anhelada visa per Birmània, l’actual Myanmar, ens dirigim cap a Kanchanaburi, en cerca de calma i bons aliments.

Kanchanaburi és un poble relativament petit i destaca pel seu clima més fresquet (com a mínim més que a Bangkok), la calma, el somriure dels seus habitants i el riu Kwae que voreja tota la ciutat regalant unes postes de sol maquíssimes.

Riu Kwae a la vesprada

A part de calma i relax, aquesta regió és coneguda per la seva trista història durant la Segona Guerra Mundial. Va ser un punt estratègic per creuar de Tailàndia cap a Myanmar i Índia. La mostra de les barbaritats que es van fer en aquesta zona ho representa el mític Death Bridge o Pont de la Mort, que els japonesos van fer construir amb presoners de guerra.

Death Bridge

També destaquem el mercat dels dissabtes, el night market i els temples budistes; aquests no poden faltar mai en una ciutat asiàtica. A més a més, molt a prop de la ciutat hi ha les espectaculars cascades d’Erwan.

Que fer a Kanchanaburi

• Death Bridge

Un dels principals atractius de la ciutat és el pont de la mort, i no només perquè és maco, sinó per tota la història que té a darrere. Aquest pont el van “construir” els japonesos durant la Segona Guerra Mundial, amb l’objectiu de transportar material bèl·lic a Myanmar i Índia. Diem que el van construir els japonesos, però en realitat qui ho va fer són els enemics captius per aquests, que el van construir de franc, i pagant un preu molt alt, ja que les condicions de treball eren molt dures, sent la tortura un mètode freqüent per obligar a fer els treballs forçats. Durant la seva construcció van morir més de 100.000 homes, per fer-nos una idea. Posteriorment el pont va ser bombardejat pels aliats, i actualment està reconstruït, tant com a memorial com per a transport de viatgers; per això de tant en tant, passa el tren! No pateixis que va molt a poc a poc i hi ha llocs en mig del pont de seguretat. No s’ha de pagar entrada.

• Visita al museu de la guerra

Després del pont de la mort és bona idea visitar el museu de la guerra, situat a uns pocs passos. Aquest museu és una mica confús, en el recorregut passes per dins un temple hindú i una galeria d’art (WTF!!), però també es pot veure imatges antigues del pont, de les condicions de vida dels esclaus i material antic utilitzat pels japonesos; armes de diferents calibres, espases, cotxes, motos, etc. És força interessant per entendre la història d’aquest indret. L’entrada és de 40 bhats persona.

• Cementiri

Com no podia ser d’una altra manera, hi ha el cementiri de les víctimes d’aquella barbàrie. Diuen que hi ha unes 100.000 tombes exposades en una immensa esplanada d’herba ben tallada i algun arbre amb una creu blanca. Totes porten el nom, el rang, la procedència, i en alguns casos alguna frase de record de la família. La majoria són de procedència americana però també hi ha holandesos i australians, entre d’altres. És un lloc de pau, i tranquil·litat que convida a reflexionar. Entrada gratuïta.

• Temples

Tot just creuant el Dehat Bridge hi ha un temple xinès anomenat Chinese Soldier Tomb molt folklòric i colorit que ens a tele transportat a la infància quan veiem els dibuixos de bola de drac. El temple és maco i no hi ha absolutament ningú, la gent es queda al pont i no passa d’allí. Entrada gratuïta.

Pel centre de la ciutat hi ha el temple Thawon Wararam, també d’estil xinès. Aquest temple ens va encantar, potser perquè no ens esperàvem res i en canvi té una estructura i uns colors molt harmoniosos. Entrada gratuïta.

• Mercats

Hi ha dos mercats a destacar; el mercat dels dissabtes i els night market.

El mercat dels dissabtes, es fa cada dissabte (sorpresaaaaa!) al voltant de la Kanchanaburi Gate. L’encant d’aquest mercat és que és local 100% i l’ambient és autèntic, podent trobar botigues de roba, de pongos, coses rares rares, menjar, fruita i gelats.

El night market es fa cada nit i també hi ha de tot, roba, joies, complements, etc. Però el millor de tot és el menjar baratíssim i divers; destaquem els plats de noodles per 15 bhat! I les creps dolces per 10 bhats…

• Erawan Waterfall

Les cascades d’Erawan són una visita obligada si estàs a Kanchanaburi, si o si. Són unes maquíssimes cascades amb formacions peculiars i molt fotogèniques, formades amb els sediments que arrossega l’aigua riu avall. El color de l’aigua d’aquest riu és blau claret i a vegades intens. Ideal per fer un bany en l’època de més calor i fer fotografies impressionants. Entrada 300 bhats persona, horari de 9am a 16pm. per més infromació clica

Informació Útil

• La millor manera de visitar Kanchanaburi és llogant una bici o anant caminant com nosaltres, tampoc està gaire lluny. Per visitar les afores millor llogar una moto.
  • Porta calçat còmode i que es pugui mullar les Erawan Waterfall.
  • Pel centre hi ha refil d’aigua per reomplir la cantimplora, un litre costa 1 bhat, Free Plastic!

Com anar a Kanchanaburi des de Bangkok

Després de visitar diverses agències de viatge pels carrers de Bangkok, més en concret per la zona de Kao San rd, i veure que els preus eren molt alts, vam decidir anar pel nostre compte a lestació Chatuchat Bus Terminal (l’estació del nord de Bkk) i comprar el bitllet directament allí.

Per anar a l’estació de Chatuchak vam fer-ho amb l’autobús públic número 3: el trajecte dura una mica més d’una hora i el preu és de 6,5 bhats per persona. Aquest s’agafa al carrer Samsen rd amb el Soi Samsen 1, a tocar de la Bangkok House, i et deixa a la porta de l’estació Chatuchak bus terminal. Un cop allí has d’anar a la taquilla 15, 16 o 17 i comprar el bitllet.

El recorregut es fa en una mini van i dura aproximadament 3 hores, entre parades i trànsit. El preu és de 120 bhats (les agències de kao san en cobren 300!!).

La parada d’autobusos de Kanchanaburi ésta a uns 2 quilòmetres de la zona de guest houses, nosaltres vam fer-ho caminant però sempre hi ha l’opció tuk tuk perquè t’hi porti.

On Dormir a Kanchanaburi

La zona més tranquil·la és la del riu, que és on s’acumulen la majoria de guest house i restaurants de la ciutat. Recomanem arribar i buscar pel teu compte, hi ha molta oferta i no cal reservar.

Ens vam quedar a la Rainbow Lodge, que té unes cabanetes de dues plantes amb ventilador i lavabo privat, just davant del riu; és tranquil i net. El preu és de 290bhat nit amb bon internet i aigua freda. Si vols aire condicionat i aigua calenta el preu puja més.

Ens vam estar mirant el Smiley Frog, on hi ha cabanes per 300 bhats que estan força bé també però ens va agradar més el Rainbow lodge.

El que si creiem que val la pena és el Sugar Cane, amb ofertes d’habitacions per 150 bhats nit amb lavabo compartit.

El nostre dúplex de Rainbow Lodge

On menjar a Kanchanaburi

Per esmorzar el millor lloc és el Smiley Frog, una guesthouse amb un restaurant força econòmic on l’esmorzar surt molt bé de preu. Dos ous amb torrades i cafè per 50 bhats.

El Sugar Cane és una guesthouse amb restaurant també, on tenen certs plats econòmics a la carta i molt bons. Té bones vistes al riu.

El Yellow Submarine és més aviat una cafeteria per turistes que tenen alguns plats. Nosaltres vam menjar un pad thai per 40 bhats que estava fet amb molt d’amor. Si no us sap greu pagar el mateix per dinar que per un cafè, aquest és el vostre lloc. Es troba una mica apartat de la zona més guiri, però s’hi arriba caminant 10 minuts com a molt!

L’On’s Thai-issan és un restaurant vegetarià/vegà molt recomanable. El preu mitjà és una mica més alt que els altres restaurants mencionats, però si tries bé i sou dos, surt a compte. Vam menjar un curry deliciós i abundant amb dos plats d’arròs integral (siiii, integral!) per 110 bhats, és a dir, uns 2,5 € entre els dos. A més a més, ofereixen per 600 bhats classes de cuina thai, preu que creiem molt correcte. Nosaltres no ho vam fer perquè ho vam descobrir tard i ja no ens quedaven dies a Kanchanaburi!

Per menjar econòmic i viure la vida asiàtica local, el Night Market és el lloc. Moltes paradetes molt bé de preu en general. En ser vegetarians les ofertes són limitades per nosaltres, però vam trobar un pad thai decent per 15 bhats el plat, que ens va conquistar. De postres podeu menjar un roti dolç i petit per 10 bhats, que no embafa i et treu el “gusanillo”.

Terrassa del Rainbow Lodge; no vam menjar però si que vam gaudir de les vistes i de la birra barata del 7eleven 😉

• Transport: Mini van de Bkk a Kanchanaburi 120 bhats/persona. Lloguer moto 150 Bhats. Gasolina 100 bhats. 20 bhats pàrquing moto a les cascades.
  • Menjar: Pad thai al night market 15 bhats. Noodle soup 30 bhats. Esmorzar 50/60 bhats. Green curry i arròs pels dos 110 bhats.
  • Allotjament: 290 bhats cabana privada gran amb wc inclòs, ventilador i aigua freda.
  • Turisme: 300 bhats cascada Erwan per persona. 40 bhats entrada museu de la guerra.