Benvinguts a Rock Aventura o Disney Rock (Golden Rock)

Arribem a Kinpun de bon matí, després de 13 hores d’autobús i 2 de minivan, i ràpidament notem que el poble no està feta per a nosaltres, decidim en pocs minuts que l’endemà hem de marxar, si o sí. Kinpun es troba a uns 15 quilòmetres de la Golden Rock, convertint-se en el camp base dels turistes, peregrins i comerciants. El petit poble està ple de botigues de souvenirs i de venedors de bitllets d’autobús; acabes d’aterrar i ja et volen vendre el bitllet de sortida (serà perquè tothom marxa de pressa d’aquí!?).

Golden Rock, l’emblema del país

Així que amb la idea clara de visitar la roca daurada ràpid per poder marxar l’endemà al matí, decidim buscar allotjament, deixar les motxilles, esmorzar i amunt, tot amb força son, però ja dormirem a la nit. Teníem dos llocs apuntats que accepten estrangers i que són més o menys econòmics, així que recorrem el carrer i ens decidim per l’habitació on el jefe ens parla sense el cony de bètel a la boca (quan no el volen escopir per parlar-te, no entens una merda i és bastant fastigós!). Esmorzem en un indi i ens dirigim a buscar la manera de pujar a la Golden Rock.

Hi ha dues opcions per arribar i marxar de la roca. Una és amb les truck; furgonetes 4×4 que pugen els 11km i els 1.000m de desnivell en 30 minuts en un viatge loco digne d’atracció de Port Aventura. Per pujar al vehicle hi ha plataformes i les cues són a l’asiàtica, la gent també escala la furgoneta per no quedar-se fora… El trajecte costa 2.000k per persona. L’altra opció és fer-ho caminant, el camí és molt bonic, ja que es passa per cassetes molt rurals fetes de fusta i bambú. Fer-ho de pujada és un bon tute, sobretot amb la calor que fa. Nosaltres vam decidir pujar amb una truck i baixar caminant. És cert que també hi arriba un telefèric, però no serveix per a res, ja que per arribar-hi has d’agafar una truck igualment, així que no val la pena… és una guirada que demostra la fira que tenen muntada, digne d’un parc d’atraccions.

Com sardines i cap amunt
Hi ha qui no te paciència…

Arribem a la base del temple amb manada i ja observem que les parades no s’acaben mai, de menjar, de roba, de collarets de fusta de sàndal, etc… Primer passes pel “ticket counter” i pagues els 10.000k per cap, cosa que fan solament els turistes estrangers, evidentment, els altres és free. Al cap de 15 minuts aconsegueixes arribar a l’entrada, tu i cinc milions de persones més. I llavors toca pujar, escales amunt. Ens va sorprendre veure a “porters” carregant les maletes i trastos generals de la gent, però encara vam al·lucinar més veient als porters en grups de quatre transportant a persones com si fossin maharajàs. Per les persones grans ho podem entendre, però als gorditos que vam veure muntats no els hi aniria malament caminar una mica i fer exercici….en fi.

Gentada considerable a la entrada del temple
Com una reina

Sobre la Golden Rock direm que està bé, la imatge és molt potent, veure una roca tan gran, que sembla que estigui a punt de caure, pintada de pa d’or i rodejada d’homes resant a la roca… Homes, les dones s’han de quedar més lluny i no la poden tocar, així que preguen darrere en un budaporxo (les religions sempre respectant i estimant taaaaant a les dones). Ens va sobtar veure famílies senceres apalancades sota les mantes per fer ombra, menjant, dormint… sembla que hagin de passar la nit allí.

La gran roca daurada
Bon campament per passar el cap de setmana

A l’altra banda del temple hi ha un buda poble destinant únicament a la gent que passa per allí a veure la roca… Han muntat un negoci important al voltant de la famosa roca….

El poble de l’altre costat del temple

Després de passejar, veure la roca i tot l’espectacle que l’acompanya, decidim marxar caminant tot xanetxanet. El camí de tornada el recomanem fer a peu, són 11km que es fan molt a gust, és tranquil i es van trobant casetes i paradetes, nens que riuen i monjos que saluden. Vam tardar unes 3 hores, i només se’ns va fer llarg al final.

Informació útil

• Les ofertes més barates per dormir estan a Kinpun.
  • Cal portar gorra i protecció solar, fa molta calor.
  • No deixis les sabates a la entrada, millor porta-les amb tu si vols anar al poble que hi ha a darrera.
  • Si pujes caminant, recomanem sortir molt d’hora de Kinpun, rollo a les 6 del matí, val més evitar les hores de sol.
  • Si no et vols fotre el tute de pujar caminant, pots pujar en truck i baixar caminant, val molt la pena el camí. Recomanem començar a baixar no gaire més tard de les dues i mitja del migdia, per arribar al poble amb llum.

Com arribar-hi

El poble que tothom anuncia per anar a la roca és el poble de Kyaikto, des de qualsevol part del país hi han busos que t’hi porten (fent canvi de bus a Yangon o Bago), però el que t’interessa realment és anar a Kinpun, que està més a prop de la roca i és on hi han les ofertes d’allotjament per estrangers. Una camioneta compartida fa Kyaikto – Kinpun 500k persona des de la carretera principal. Un cop a Kinpun pots optar per una truck o pujar caminant a la Golden Rock.

Per sortir

El més econòmic és baixar fins a Kyaikto amb tuk tuk compartit per 500k i allí anar a les agències que operen a la mateixa carretera on et deixa el tuk tuk. Vam anar a Hpa-an amb un súper bus per 6.000k, durada 3 hores, però també hi han busos cap a Yangon, Inle Lake, Bago,  Myawaddy, entre d’altres.

On dormir

Pann Myo Thu, és on ens vam allotjar. Les habitacions econòmiques són molt precàries, petites… i el wc per compartir encara és pitjor. Valen 12 dòlars per parella, 6 si vas sol. Per una nit tenen un passe, però no més. Els nois que hi treballen no admiren el silenci tant com nosaltres. Hi ha habitacions més decents i cares, però no sabem el preu.

Sea Sar Hotel, habitació doble amb wc privat per 15 dòlars la nit. No vam arribar a veure les habitacions.

On menjar

No podem recomanar res en concret, sols vam estar-hi un dia i res ens sembla digne de menció!

• Transport: Autobús de luxe de l’Inle Lake a Bago 17.000k persona. Bago a Kinpun 6.000k persona la minivan.
  • Allotjament: Habitació doble amb wc compartit per 12 dòlars (molt precari).
  • Turisme: Entrada Golden Rock 10.000k persona.
  • Menjar: Thali birmà 2.000k persona; ous fregits amb roti i chai 1000k.

One thought on “Benvinguts a Rock Aventura o Disney Rock (Golden Rock)