Dawei i les seves platges, simplement espectacular!

Quan vam començar a buscar informació sobre Myanmar per poder traçar una ruta, una zona se’ns va gravar, intensament, a la neurona; la costa sud del país. Aquesta part s’ha obert al turisme molt recentment, l’any 2014, així que encara es manté molt local i verge, i és meravellosa per perdre’s i recórrer en moto. Davant d’aquesta perspectiva, Dawei ha estat en els nostres plans durant tot el camí, i ja avancem que ens ha deixat bocabadats. Dawei, tornarem! 🙂

Increïble Grandfather beach!!!!

Arribem a les set del matí, després d’un viatge no gaire llarg de quasi set hores en un còmode VIP bus, i ens posem a cercar allotjament econòmic. Caminant per la ciutat ens adonem que estem en una ciutat neta, amb carrers ben asfaltats, més ben organitzat, fins i tot amb cartells en anglès. De totes maneres, costa de veure llocs turístics, encara que veient certes construccions sembla que s’estiguin preparant per això. Quan aconseguim una habitació sortim en cerca d’un lloc per esmorzar, i ens adonem que els locals encara no estan acostumats als turistes, ja que et miren sorpresos, et somriuen, et saluden i et criden “hellooooo!!” des de qualsevol punta del carrer.

La ciutat de Dawei no té res interessant, i el que has de fer aquí quan arribes és pensar en com visitaràs els seus voltants, és a dir, la seva natura i les seves platges, que són ESPECTACULARS.

Que fer a Dawei

La ciutat de Dawei és el punt de partida per conèixer la seva zona de platges, molt rurals, salvatges i paradisíaques. La millor manera per descobrir al teu aire aquesta espectacular zona del país és llogant una moto, on sense pressa i al teu rotllo pots decidir en quines platges vols parar, on vols veure un coco ben fresquet, per quin camí et vols deixar portar.

Nosaltres vam dedicar tres dies sencers a les platges de Dawei, ja que el dia que vam arribar el vam dedicar a descansar, buscar on llogar la moto i preparar la ruta dels següents dies.

El primer dia de ruta el vam dedicar a les platges que estan més a prop de la ciutat, i també a visitar un súper buda reclinat. El segon i tercer dia vam marxar amb una motxilla petita per explorar les platges més apartades (i de difícil accés la majoria) i ens vam quedar a dormir al Paradise Beach en tenda de campanya.

La nostra xuspino que ens va portar per totes les platges
  • Ruta del primer dia

Comencem el dia visitant la Shwethalyaung Daw Mu Temple, on hi ha un buda reclinat gegant! Està a uns set quilòmetres de la ciutat de Dawei, i és una bona manera de començar el dia i fer una visita cultural abans no anar de…. platges!

El petit buda reclinat de “Shwethalyaung Daw Mu Temple”

Després de saludar al megabuda, la primera platja que visitem és la Maungmagan Beach, que és la més propera a Dawei. La carretera per arribar-hi està en bon estat i es pot aparcar la moto a la platja, això és Àsia! És una platja mooooolt llarga i no massa bonica, on el més interessant va ser observar als pescadors treballant, veure com posen la xarxa i la treuen, agafen el peix i tornen a començar. Suposem que durant el cap de setmana es deu omplir força de locals, ja que hi ha moltes paradetes de restaurants i botigues, però nosaltres ens hi vam trobar quasi sols. Diem quasi perquè els propietaris de la platja són… els crancs! La sorra està plena d’ells i dels foradets que sempre estan fent. És un bon lloc per menjar o prendre alguna cosa.

Els pescadors treballant de valent per tota la platja de Maungmagan

Continuem amb la moto en direcció a la segona platja, la San Maria Bay, on a la punta de tot hi ha un cap amb la Myawyik Pagoda (un temple i un buda). La platja és de sorra grisa, no gaire maca. El carrer que segueix la sorra paral·lelament està format per un poblet pescador molt senzill, petit i autèntic.

San Maria Bay

Ens posem de nou en ruta, i quina ruta verge santa! La “carretera”, que a casa nostra seria una ruta per fer trekking, és una bogeria, amb pedres, sots, pujades i baixades empinades, ponts de fusta infernals…. Diverses vegades l’Alba va haver de baixar per poder passar algun tram més complicat. Si vam arribar a 10Km/h, ja és molt. Però tot xanet xanet aconseguim arribar a la tercera platja que visitem, la Pa Nyit Beach, i aquesta sí que és impressionant! La platja és de sorra blanca, envoltada de vegetació d’un verd intens i una aigua blava clara…. A més a més, estàvem sols amb la companyia d’un grup de pescadors preparant-se per anar a treballar, amb les barquetes esperant-los. Per ganes, ens podríem haver quedat aquí indefinidament….

Per acabar el dia, arribem a la Teyzit Beach, una platja moooolt llarga, on al final de tot hi ha un poble pescador local 100%. Llàstima que la carretera és d’aquestes “divertides” i vam tardar més temps del que ens pensàvem, i no vam poder contemplar la posta de sol, vam aconseguir arribar-hi al vespre! Això si, quan us poseu a caminar per explorar la platja vigileu amb la manada de gossos que protegeixen el seu territori!

Final de la Teyzit Beach
  • Loop del segon i tercer dia

Ens intentem llevar d’hora, preparem la motxilla petita de supervivència i esmorzem un fried rice perquè ja no queden rotis (com poden anar taaaaant d’hora aquests birmans!?!), i un chai, això que no falti 🙂

Agafem carretera i anem en direcció a les platges de la zona sud. Anem fent quilòmetres per la carretera principal, observant el paisatge tropical, les casetes de fusta i saludant als nens que ens veuen passar bocabadats. També observem com davant de cada temple que passem, hi ha monjos i locals demanant almoina a peu de carretera, fent ressonar “monedes” (que a Myanmar no hi ha, tot són bitllets) dins un bol de metall. A mig camí fem una paradeta per prendre un cafè en una casa-restaurant-botiga, on la senyora molt amablement s’aixeca de la migdiada per atendre’ns. Continuem fins a arribar al Kyauk Ni Maw Village, poble pescador on hi ha el desviament amb una senyal si més no complicada de descriure. Aquí parem i fem un deliciós i refrescant suc de canya de sucre, que ens encanta i és molt econòmic, uns 15 cèntims d’euruuuuuuu!

Enteneu alguna cosa… nosaltres no jeje

Continuem direcció al sud fins al final del cap de baix de tot, on intentem arribar a la Shin Maw pagoda, però a mig camí decidim donar mitja volta; després de veure tantes i tantes pagodes, preferim veure platges i pobles pescadors. A més a més, la gana apreta jejeje Donem mitja volta i veiem que hi ha un poble pescador (el nom no el posa ni als mapes), decidim parar per veure si hi ha algun restaurant per menjar, però res de res… som els extraterrestres de la zona i no estan acostumats a rebre gaires turistes pel que sembla.

Poble pescador no name

Arribem a la següent platja, la Myin Kwa Aw Beach, una platja llarga solitària, envoltada de vegetació, on hi ha un petit xiringuito on dinem de luxe per uns tres euros entre els dos! Aquí ens “oblidem” que intentem ser vegetarians i ens mengem una sèpia deliciosa…

Platja Myin Kwa Aw Beach, just davant del xiringuito de platja

Ens posem en marxa, rumb ja a la Paradise Beach Bungalows, on volem passar la nit. Desfem camí i ens trobem passant en mig d’un petit poble, el Autt Kyaut Wutt Village, just a alhora que els nens surten de l’escola, i quina il·lusió quan tots els nens et saluden, criden i et persegueixen per xocar-te la mà… Els nens birmans són una fusió bonica de rialles i mirades tímides 🙂

Seguim desfent camí fins a trobar el desviament que porta a la Paradise Beach, i de nou…. quin camí! Al principi és un camí rural correcte, fins que de cop fa una bona pujada i es converteix en un camí moooolt estret entre la vegetació, amb un precipici al costat…. anem pujant fins que comença a baixar i allí ja no hi ha qui aturi la moto, és una baixada “estil lliure”, jajaja. Però quan arribes, et trobes amb una platja… de revista.

Paradise Beach!!! una platja per a nosaltres sols, algun cranc i algun turista perdut

Aquí gaudim d’un bon banyet tot veient la posta de sol, i ens entretenim intentant entendre la vida dels crancs que ocupen mitja platja. Després de sopar s’obre una foguera a la sorra, els llampecs comencen a amenaçar la calma de la zona. I efectivament, a mitjanit ens despertem amb el soroll de la pluja, però per sort la tenda no té goteres, yupiiiiii!

Platja, posta de sol, una tenda i bon menjar, no ens fa falta res més

Al matí ens despertem, gaudim d’un tranquil bany matiner i després d’esmorzar, seguim la ruta. I la ruta ens porta sense dubte a la Grandfather Beach, una platja llarga, gegant, de sorra blanca, que està envoltada de vegetació i muntanyes amb una aigua d’un color blau… És impressionant el lloc. I el millor de tot, quan hi ha marea baixa es poden recórrer varis quilòmetres amb la moto, tenint quasi tota la platja per nosaltres sols. Momentazo, espectacular! Sens dubte, el millor de Dawei!!

Aquí tenim a la sirenita gaudint com mai de l’aigua espectacular
Grandfather Beach!!!!!!!!!!!!

Ens obliguem a marxar de la platja i seguim direcció a la ciutat, parant a dinar al Yway Restaurant, situat a peu de carretera on es menja de luxe per quatre duros. Ho recomanem molt. Per acabar el dia, ens intentem no complicar gaire la vida i tornem a la Teyzit Beach, aquest cop a l’altra punta del poble pescador per estar sols i tranquils. Quan cau el sol marxem directament cap a Dawei ciutat, parant a la paradeta que hi ha a l’encreuament amb la carretera principal, per fer un refrescant suc de canya de sucre. Aixxxxx Dawei com et trobarem a faltar!

Recomanem 100% el Yway Restaurant a mig camí
Bon suc de canya de sucre

On llogar moto

Els dos llocs més cèntrics per llogar moto són el Focus i el Dawei Panorama. El preu de la moto és de 7.000k dia per les semiautomàtiques i 9.000k per les automàtiques. Cal portar llicència internacional de conducció i còpia del passaport original.

Nosaltres li vam llogar al Dawei Panorama i el tracte va ser genial, ens van donar un mapa i ens van explicar l’estat de les carreteres i les platges que valien la pena, el recomanem. La moto era nova i ens va funcionar la mar de bé.

Com arribar a Dawei

Des de Yangon surten busos i mini vans directes a Dawei, passant pels pobles intermedis com Mawlamyaing, que és d’on el vam agafar, ja que estàvem a Hpa-an i era l’única opció (Hpa-an – Mawlamyaing costa 1.000k amb bus local). També hi ha tren que fa el recorregut Mawlamyaing – Dawei.

Els horaris i preus de busos Mawlamyaing – Dawei són:

Les minivan surten a les 16:30h, el preu és de 12.000k aproximadament i l’hora d’arribada és entre 4/5 de la matinada.

El bus normal/vip surt a les 23h, el preu oscil·la entre 11.000k/15.500k respectivament, hora d’arribada 7/8 del matí.

On dormir

La majoria d’allotjaments econòmics amb llicència per a turistes estan situats a la zona del centre. Les ofertes que vam buscar per agoda començaven a partir de 25 dòlars, així que la millor opció és arribar i buscar pel teu compte, per això deixem el llistat de les ofertes més interessants.

Ens vam quedar al Dream Emperor, senzilla però decent pel que estem acostumats a Myanmar; les habitacions són correctes amb lavabo dins i aigua calenta, aire condicionat (molt necessari), tv, finestra a l’exterior, wifi de qualitat quan funciona i sense esmorzar. El preu és de 20.000k, regatejables si hi estàs més nits.

Altres opcions:

Garden Hotel; l’habitació doble amb ventilador, lavabo compartit, internet i esmorzar per 22.000k.

Sein Shwe Moe Guest House; motxilero 100%! Habitacions amb l’espai suficient per al llit i sense finestra, lavabo compartit, internet i sense esmorzar per 18.000k.

Shwe Moung Than; Bona opció si busques alguna comoditat més. L’habitació econòmica compta amb lavabo, ventilador, wifi i esmorzar per 25.000k.

Pearl Princesss; situada en una caseta molt cuca al costat d’un mega hotel que estan construint. L’habitació doble amb lavabo compartit, internet i sense esmorzar per 19.000k.

On menjar

Al carrer Niban Rd., hi ha un restaurant local, molt local, just a l’alçada de la mesquita. Si vols esmorzar rotis, t’has de llevar moooooolt d’hora, ja que a les set del matí ja no trobaràs res de res, van extremadament d’hora aquí! Això si, es pot menjar molt econòmic per una qualitat acceptable.

Tavoy Kitchen: És el restaurant per turistes de la ciutat, amb preus una mica elevats pel nostre pressupost però sense passar-se. El menjar i el tracte són molt bons, i la decoració és molt cuidada. Si vols trobar turistes, vés-hi a sopar!

Pearl Princess Restaurant: Bon lloc per fer una birra fresqueta de barril amb unes patates fregides (com trobem a faltar algunes coses de casa nostra). La gerra de Myanmar beer normal val 800k i la cervesa negra 1.100k. El lloc és força acollidor i té un jardinet. També s’hi pot sopar a un preu correcte.

• Transport: Lloguer moto automàtica 9.000k dia; bus VIP MawlamyaingDawei 15.500k.
  • Allotjament: Habitació doble amb wc privat i A/C per 20.000k.
  • Menjar: Rotis amb dhal 1.000k; fried vegetable 2.000k; coco curri amb dos arrossos 5.000k.
  • Turisme: No hem pagat cap entrada.