Myeik, punt de partida per veure l’arxipèlag de Mergui

Marxem de Dawei amb molta pena, però l’aventura ens crida cap al sud. Així que agafem una minivan que va tardar 9 hores per fer 265 quilòmetres, és a dir, una meravella de carretera! XD.

Si voleu fer tot el camí per arribar a la ciutat de Myeik, no és pas per la ciutat en si, sinó per l’arxipèlag de Mergui, situat al mar d’Andaman o per fer una parada intermitja entre Dawei i la frontera amb Tailàndia. Aquest arxipèlag està format per unes 800 illes, amb platges de sorra blanca en un mar de color blau turquesa, molt poc poblades i la majoria verges, tancades al turisme fins al 2014.

Panoràmica de la ciutat de Myeik

Aquesta immensitat de illes són patrimoni dels moken, els coneguts “gitanos de mar”, una tribu nòmada de l’aigua que porten centenars d’anys vivint en el medi aquàtic per alimentar-se i sobreviure.

Què fer a Myeik?

• Visitar la ciutat

La zona de la ciutat amb més ambient és al costat del mar, a l’alçada del port. En aquest tram hi ha molt moviment de pescadors i de mercaderies que van d’aquí cap allà. La zona està molt bruta i deixada, i els vaixells que circulen et regalen un aire negre que dóna gust.

Caminant es pot arribar a la Torre del Rellotge, que no és res de l’altre món i és més aviat un encreuament qualsevol, però que marca les hores.

Clock Tower o plaça del rellotge

Evidentment, dues de les atraccions de la zona són els temples. A la Buu Pagoda ens hi vam trobar sols i un monjo ens va convidar a un plàtan, una beguda energètica i aigua. Vam estar xerrant una estona, ja que ell volia practicar anglès i nosaltres volíem fer-li preguntes, fins hi tot ens va convidar a dinar. L’altra pagoda de la zona és més bonica, és la Thein Taw Gyi Pagoda, i és coneguda per ser el sunset point de la ciutat. Té una bona panoràmica de la ciutat, i en ella es barregen turistes fent fotografies i creient orant, pregant i fent ofrenes.

El monjo del Buu Pagoda
Posta de sol des de Thein Taw Gyi Pagoda
Thein Taw Gyi Pagoda
  • Boat tour a l’arxipèlag de Mergui

Aquesta és la part estrella d’aquesta zona del país, oberta des de fa pocs anys al turisme i que encara és força exclusiva i poc coneguda. Els 800 illots i illes que el formen no han estat quasi tocades per l’home, i algunes illes solament pels gitanos de mar, que viuen en les seves barques durant tot l’any menys en l’època dels monsons, on s’instal·len a terra ferma en casetes molt senzilles.

Això si, aquests circuits no estan a l’abast de totes les butxaques, i encara que sigui una zona que té una pinta espectacular (busqueu algun vídeo, és simplement brutal), nosaltres no ho vam fer perquè es sortia totalment del nostre pressupost… De totes maneres creiem que el tour ha de ser meravellós, però no val el preu que té, del qual una bona part dels diners es queda el govern en forma de taxes.

Tot i així, deixem la informació que hem recopilat mentre pensàvem si faríem el tour o no per les illes.

On contractar el tour?

A la zona del port hi ha un parell d’agències que ofereixen el tour, igual que al White Pearl. A la zona del port hi ha pescadors que ofereixen fer alguna cosa similar als turistes molt més econòmic, però volem destacar que ells si ho fan, és per necessitat, ja que si els pillen, els hi cau una bona multa i no sabem si alguna cosa més. El preu dels tours són cars, però la nostra manera de veure-ho és, si no es pot fer perquè no entra al pressupost, millor no fer-ho, però no posar en problemes a un tercer, que si ho fa, és completament per necessitat, però que el pot perjudicar molt.

A la White Pearl tenien dues classes d’excursions, d’un dia, per 80 dòlars:

• Grouper Fish farm

• Marcus Island

• Tha Mee Hla Island

Hi ha una opció de tarda per veure la posta de sol, per 20 dòlars persona. I el tour més car, és un en el qual es fa nit a bord, per 115 dòlars persona.

No vam veure les illes però si l’ambient del port, és un frenesí

Com arribar-hi

Vam comprar el bitllet al Dawei Panorama Travel per 11.000k persona la mini van. Surten a les 5am, 10am i 5pm. Ens van dir que el viatge tarda 6 hores (al final van ser més de les 9), no comptaven amb la puntualitat asiàtica i que el conductor deixa a cada passatger a la porta de casa/hotel; si tens la sort de ser l’últim, el viatge s’allarga més d’una hora. Vam arribar a l’hotel sobre les 19h.

On dormir

Ens vam quedar al White Pearl; era el que estava millor de preu de la zona. Hi ha varies tarifes, nosaltres vam escollir la més econòmica per a dues persones amb lavabo compartit, aire condicionat i esmorzar inclòs; tot molt net. El preu era 24.000k nit. Recomanem aquesta opció. A més a més, està al costat del night market on sopar és realment barat.

El Royal no ens va agradar tant, el preu de les habitacions econòmiques era de 25.000k sense esmorzar, amb ventilador i lavabo compartit. També molt a prop del night market.

Entrada de l’hotel White Pearl

On menjar

El night market sempre és una bona opció, i si trobes “La parada” on fan els fried noodles amb ou i brots de soja per 1.000k i l’amanida de papaia per 700k, amb molt d’amor i carinyu, ja t’han conquistat!

Restaurant Indi Nº1, és un local força rústic i cutrillo on hi ha moltes opcions econòmiques per menjar, i on et pots fer un chai mentre tota la clientela no et treu l’ull de sobre!

El Blue Sky Restaurant, està encarat a turistes, on fan sucs de fruites i menjar.

• Transport: Minivan Dawei- Myeik 11.000k; moto-taxi night market- estació bus 1.000k.
  • Menjar: papaia salad 700k; chai 200k; fried noodles 1.000k.
  • Allotjament: habitació doble amb wc compartit i esmorzar inclòs 24.000k
  • Turisme: Gratuït (no vam fer cap boat tour)