L’illa de Ko Chang Noi, el secret més ben guardat del sud de Tailàndia

L’illa de Ko Chang Noi és la germana petita de Ko Phayam, situada a tocar de la frontera sud de Myanmar, al mar d’Andaman. Aquesta illa, és perfecte per desconnectar i descansar, on els dies passen sense pressa amb calma i pau, lluny del turisme de masses i de la civilització en general. I no és de casualitat que no arriben els turistes, aquí només hi ha electricitat amb panells solars o amb generador unes poques hores al vespre-nit. A més a més, no hi ha discoteques, ni ofertes de happy hour, ni botigues, ni motos, aquí no hi ha gaire de res; i nosaltres esperem que així es mantingui moooolt de temps.

Hem de dir que les platges no són les més espectaculars (per ser Tailàndia!, oju), ni la visibilitat dins l’aigua és de les millors per fer snorkel (molt moguda), però ho compensa sobradament el fet de poder estar completament sols en una platja bonica entre natura quasi verge.

Aow Yai amb marea alta, estàvem sols

A més a més, ens van cuidar com a uns fills o millor dit; com a uns néts! La majoria de turistes que venen aquí són “jubiletas”, que vénen a passar llargues temporades a desconnectar del món, i a estalviar-se l’època de més fred del seu país d’origen (la majoria són alemanys). La seva activitat a l’illa, i la més emocionant, és quan arriba algú nou, carn fresca per establir conversa i explicar batalletes, ens encanta ;).

Les activitats a fer a l’illa són poques; banyar-se a la platja, jugar a volei a les tardes, caminar i descobrir altres platges, veure la posta de sol, fer alguna cervesa i xerrar amb altres turistes… Conclusió: la bona vida.

Posta de sol a la platja llarga de Aow Yai

Aquí no li agradarà aquesta illa?

• A gent enganxada al mòbil i que necessiti internet a totes hores.

• A gent que necessita festa cada dia o molt ambient.

• A gent que li agradi fer snorkel, si o si, en aigües cristal·lines.

Que fer a Ko Chang Noi

Tot i que l’illa està pensada per no fer res de res, sempre hi ha alguna cosa a veure o descobrir; aquí t’ho expliquem.

Mapa de l’illa

Descobrir les platges de l’illa

Si vens a l’illa, el mínim que pots fer és conèixer les altres platges, que no es digui que no has sortit de l’allotjament, i així aprofites per estirar les cames; es pot conèixer l’illa perfectament caminant. Més avall expliquem els nostres dies descobrint l’illa tot xanet xanet.

Poble Gypsy

El Morgan Village és una visita obligada per veure l’autèntica realitat dels gitanos de mar, o Sea Gypsy, que viuen quasi aïllats completament de la resta del món, vivint la major part de l’any en les seves barques a alta mar, només paren a terra ferma per necessitat i en època de pluges. El poble és autèntic, no hi ha res per al turista, en realitat no hi ha ni un local per beure un te. Val molt la pena.

Tour a l’illa de Ko Phayam

Si et ve de gust sortir de l’illa i anar a descobrir una mica més enllà, el millor és contractar un tour, que per 2.500bht aproximadament, et fan una ruta per les millors platges de Ko Phayam, la germana gran. Però si el que vols és només anar a l’altra illa, pots anar-hi amb speed boat per 350bht des del port de Ko Chang Noi. Finalment nosaltres no ho vam fer, el preu i les ganes ens van fer tirar enrere… estàvem tant ben cuidats a la Golden Bee…

Submarinisme

Hi ha una zona d’illes molt interessant per fer submarinisme; Koh Surin National Park. Diverses empreses de Ko Phayam i de Ranong et podem portar a fer immersions, tant d’un sol dia com de varis dies dormint a l’embarcació. tot serà qüestió de contactar amb les empreses que ho gestionen.

Conèixer l’illa caminant

Primer dia, explorem el sud de Koh Chang Noi

Sortim del Golden Bee al voltant de les 9 del matí, amb una ampolla d’aigua i alguna cosa per picar, i comencem a caminar per la platja direcció a la Crocodile Rock, on ens acompanyen uns gossos i fem el primer bany del dia i creuem cap a la platja de la Mama’s Bungalow on ens espera el segon bany. En aquesta platja comença el camí que travessa el parc natural Mu Ko Ranong, per arribar-hi s’ha de seguir fins al final de la platja i pujar per unes roques on hi ha un cartell de Benvinguda al parc natural. Aquest camí ressegueix la costa. La primera platja que trobem és la de Ao Kai Tao. Teníem moltes ganes de visitar aquesta platja, ja que “tao” vol dir tortuga en tailandès, però quan vam posar el cap sota l’aigua no va poder veure res de res, l’aigua estava molt remoguda, això si, estàvem sols.

Comencem el dia benacompanyats
Mama’s Bungalow beach
Vistes durant el camí de “ronda”
Platge d’Ao Kai Tao estàvem sols

A partir d’aquí el camí puja fins al coll,un camí que es fa força bé i un cop arribes hi ha l’opció de pujar al viewpoint. Nosaltres vam pujar-hi, són 300 metres de camí molt empinat, vam acabar morts de calor, però va valdre la pena. Un cop allí només queda baixar fins a l’encreuament a baix de tot.

Vistes des del mirador, bon  premi a la bona suada

un cop a baix vam anar cap a la dreta fins a la platja Ao Siad, on vam acabar al Green Banana, on hi ha uns bungalows hippies fets de fusta amb un punt a Pirates del Carib. Ens van encantar, per la pròxima igual ens quedem a dormir per allí! Vam dinar i vam seguir cap a la nostra cabaneta, passant pel centre de l’illa. En total van ser 8 hores per fer els 16 km, s’ha de comptar les parades per banyar-nos i l’estona per dinar.

Green Bannana Bungalow
Platja d’Ao Siad, just davant del Green Bannana

Segon dia, explorem el nord de Koh Chang Noi

Per explorar la zona nord, sortim de la nostra platja direcció al pont de fusta atrotinat, que s’ha de creuar, i llavors anar a buscar el pont de ciment. Caminem amunt tota la platja llarga de Aow Yai fins a trobar els allotjaments Eden, hem de girar a la dreta en el camí que hi ha just abans d’aquest ressort.

Caminem una mica fins a trobar un trencall a l’esquerra, camí que hem de seguir una estoneta fins a trobar la primera platja, on hi ha el Contex Bungalow. Nosaltres aquí ens vam fer un banyet que ens va anar a la perfecció per treure’ns la calor de sobre. Vam tornar al camí, que va passar de ser asfaltat a ser un camí estret de trekking, amb densa vegetació, molt selvàtic, fins a la següent platja, la Ao Ko Kiang, on hi ha el Hornbill Bungalow, i on vam remullar-nos de nou.

Complex Beach
Ao Ko Kiang Beach

Vam continuar el camí fins a arribar al Morgan Village, el poble dels “gitanos de mar”. Realment aquí te n’adones que ells es desplacen en boats per l’aigua, ja que els camins que connecten el poble són petits, de sorra, entre vegetació. Després del passeig pel petit poble continuem el camí, que seguim recte fins a trobar una bifurcació, aquí tirem pel camí de l’esquerra, on ràpidament el camí torna a ser carretera asfaltada. Seguim i passem pel costat del llac, fins a trobar una carretera que creua, on girant cap a la dreta s’arriba ja al poble, a l’alçada de la gasolinera.

Aquesta ruta va ser més lleugera que la del dia anterior, fent uns 11 km, amb poc desnivell.

Morgan Village
La única gasolinera del poble

Informació útil

• No hi ha caixers automàtics, cal portar tots els diners en efectiu a l’illa. Al costat del port on surten els boats cap a Ko Chang o Ko Phayam, hi ha caixers automàtics i un 7eleven. És bon lloc per acabar de fer les últimes compres, ja que a Ko Chang els preus dels productes són un pèl més cars.
  • Important portar repel·lent i encens anti mosquits. Els mosquits estan extremadament actius en aquesta illa!
  • No és un bon lloc per fer snorkel.
  • Com arribar-hi

El port des d’on surten els boats cap a les illes de Ko Chang i Ko Phayam està a Ranong, concretament aquí. Es pot arribar a Ranong des de Bangkok, recomanem anar directament a l’estació de Chatuchak i preguntar, des de Phuket i des de Krabi. Un cop a l’estació de bus de Ranong cal agafar un tuk tuk, per 50-70 bhats aproximadament, et porta a port; important dir-li al conductor que vas a Ko Chang Noi o Ko Phayam, perquè et deixi al lloc correcte.

Hi ha diverses classes de boats i diferents horaris; el speed boat el porta en 25′ per 300bhats, però et deixa al port de l’illa; vol dir que després has d’anar amb una moto-taxi fins a la platja on t’allotges. El Long Tail Boat tarda una mica més, 50 minuts i val 200bht, però va fent parades a totes les platges, nosaltres recomanem aquesta segona opció.

Horaris del Long Tail Boat
Aquest és el bot i el que carreguen son beer el més important

Allotjament

A la majoria de platges de l’illa hi ha allotjaments, tot depèn del que tu estiguis buscant. Si vols estar sol, sol, qualsevol platja petita t’anirà bé, ja que a la majoria solament hi ha un ressort/bungalous.

Llavors hi ha la platja gran que es diu Ao Yai, que és on hi ha més ofertes d’allotjaments i més ambient. El que passa és que dir “més ambient” a ‘illa de Koh Chang Noi vol dir trobar-te amb algú i poder parlar del temps o d’alguna aventura viatgera. Nosaltres recomanem aquesta platja per allotjar-se, ja que és moooooolt calmada però pots interactuar amb altres éssers humans! ;P

A la platja gran ens vam allotjar a la Golden Bee, en un bungalou molt senzill (lavabo i mosquitera) per 250 bhats, per nosaltres el paradís! Hi ha electricitat de 6 de la tarda a 10 de la nit i wifi (depèn del moment) al restaurant.

Un lloc que ens va agradar va ser el Green Banana, situat a la platja Ao Siad, els preus dels bungalous van de 250 a 350bhats. El lloc és molt autèntic i solitari, només hi vam trobar un parell de hippies fumant maria i 4 gossos alegres de veure alguna persona nova. Això si, si vens aquí és perquè vens en busca de relax i calma total!

La nostra cabaneta de la Golden Bee, ens hi quedàvem a viure

On menjar

El restaurant de la Golden Bee és una gran opció, el preu és “guiri” però sense passar-se, i hi ha forces plats econòmics. El millor de tot, poder fer l’esmorzar amb un súper bol de iogurt amb muesli i fruita.

El restaurant del Green Banana és un bon lloc per menjar i hidratar-te el dia que vas a fer la caminada per descobrir el sud de l’illa.

La Golden Rock és una cafeteria-bar-forn de pa que porta una alemanya i el seu marit tailandès. Fan pastissos casolans molt bons. També fa cafè de veritat, batuts i còctels, entre altres coses. El preu de les begudes és caret, però ho fa molt bé, i el preu dels pastissos és molt raonable. A més a més, està situat a dalt d’una pujada, amb molt bones vistes!

Al centre del poble hi ha un restaurant, el Crossroad que també regenta una alemanya amb el seu marit tailandès, que fan unes pizzes increïbles! El preu és per a “guiris” però la qualitat és espectacular. Vam demanar-nos una pizza per cap (vam tirar “la casa por la ventana” xd) i no ens ho vam poder acabar, així que l’endemà vam tenir pizza per esmorzar!

Suc, pastis i bones vistes al golden rock

• Transport: Long trail boat del port de Ranong a Koh Chang 200bhats.
  • Allotjament: Bungalou senzill amb wc privat i mosquitera, electricitat de 18h a 22h, per 250 bhats.
  • Menjar: Bol de fruita+muesli+iogurt 60 bhats; green curry+ 2 arrossos 120bhats; Chang gran 70 bhats; pad thai 40 bhats.
  • Turisme: No vam fer cap tour, així que no vam gastar res de res.

2 thoughts on “L’illa de Ko Chang Noi, el secret més ben guardat del sud de Tailàndia

1. Espectacular!!! cada lloc més bonic que l’altre!!!!!
    em quedo amb els bungalows i cabanetes hippies…jijiji
    Vec que els gossos han estat un referent al llarg del viatge….