La versió econòmica de Sigiriya

Sigiriya és una de les tres ciutats imperials de Sri Lanka (juntament amb Anuradhapura i Polonnaruwa), que formen el triangle cultural del país. A diferència de les altres dues ciutats, aquesta es caracteritza per la seva excepcional ubicació, a sobre de la roca de Sigiriya, anomenada Lion Rock, una roca d’origen volcànic, de 200m d’alçada, visible des de varis quilòmetres de distància.

Vistes de la Lion Rock des del Little Rock

A finals del segle V, el rei Kashyapa va construir el seu palau al cim de la roca, convertint Sigiriya en la nova capital imperial. Anuradhapura ja no era una capital segura per al nou rei. Seria com un Sant Feliuet de Savassona, però una mica més professional.

Aquest temple va ser declarat patrimoni de la humanitat per la Unesco l’any 1987, està situat en una esplanada de densa i verda vegetació, i està delimitat per un fossat amb aigua on hi ha cartells d’atenció cocodrils però creiem que ni n’hi han pas. El més impressionant d’aquest temple, és l’entrada on hi havia un lleó esculpit a la roca, actualment només queden els peus, just al principi de les 1.200 escales que porten al cap de munt de la roca, on hi havia el temple i ara queden les ruïnes i un bon mirador.

El problema per a nosaltres, i per a molts viatgers amb pressupost ajustat, és l’abusiu preu de l’entrada, que costa 5.000 rupies, uns 25€ per persona, que creiem que és un preu excessiu pel que realment és. Les vistes han de ser espectaculars, però nosaltres ens vam conformar en veure’l de lluny trobant una alternativa, que aquí li diuen la Little Rock.

La Little Rock seria com el mirador dels pobres, i el seu nom és Pidurangala Rock, situada no gaire lluny de la Lion Rock; s’hi pot arribar perfectament caminant. Aquesta roca és l’única roca que es pot veure a la zona, juntament amb la Lion Rock, però de dimensions més petites. A més a més, és possible pujar-hi fins a dalt de tot per un preu molt més econòmic, 500r per cap. Per pujar a la roca cal anar amb calçat de muntanya, sobretot per l’últim tram que pot relliscar en cas de pluja o humitats, i les dones han de tapar-se les espatlles i genolls (et deixen un mocador a l’entrada si el necessites), els homes no.

El tram final del camí a la little rock és així

Un cop a dalt de tot les vistes són impressionants, tens una visió de 360º del paisatge, on evidentment hi ha la Lion Rock. És una excursió que recomanem sí o si, és molt econòmica, espectacular i tranquil·la, ja que no hi puja gaire gent, comparat amb la Lion Rock.

Ben guapos, foto i avall que té pinta de ploure

Que no fer a Sigiriya

Com en tants altres punts d’Àsia, a Sri Lanka s’ofereixen múltiples activitats amb elefants, on aquests són esclavitzats de per vida en unes condicions lamentables, treballant moltes hores perquè els turistes es puguin fer la fotografia que volen. Com sempre, estem en contra d’utilitzar animals per a activitats lúdiques, ja que ells NO han pogut triar tenir una vida millor, són usats i, sobretot, maltractats en el seu ensinistrament. Per aquest motiu demanem que sempre que es dubti de fer alguna activitat amb animals es vagi a la web de FAADA, en l’apartat on expliquen la realitat que viuen els animals de tots els “santuaris”, “orfenats” i activitats variades. I sobretot, davant del dubte, buscar la manera alternativa de no promocionar ni enriquir aquests negocis. Un turisme responsable és la millor forma de viatjar i descobrir món, tan amb el medi ambient, amb els animals i amb les persones.

Quant de patiment ha d’haver sofert aquest pobre elefant per deixar-se rentar d’aquesta manera…

Com arribar a Sigiriya

Va ser la segona etapa que vam fer amb en Chilly per Sri Lanka. Vam sortir a les 9h i poc d’Anuradhapura i vam arribar a les 13h a Sigiriya, passant pel Buda d’Avukana. Van ser un total de 107km en 4 hores, amb parada per dinar, veure l’estàtua i parada de coco obligatòria a mig camí. De totes maneres, al nostre post de “Diari d’un viatge amb en tuk tuk” , trobaràs detalladament les nostres experiències a les carreteres de Sri Lanka, etapa per etapa.

On Dormir a Sigiriya

Sigiriya és un poble-hotel, on a banda i banda del carrer principal (vaja, l’únic) està ple d’allotjaments, restaurants, ofertes de safaris, etc… El poble sembla muntat expressament per als turistes, que volen pujar a la Lion Rock o fer un safari per la zona. De totes maneres la zona és molt bonica, està envoltada de natura, és tranquil·la. Vam escollir l’allotjament per proximitat a la zona de la Little Rock, es pot sortir directament des de la lodge caminant i el preu està més que bé.

Ens vam quedar al Padmini Lodge, un lloc senzill amb habitacions compartides, simples i dobles. El lloc és tranquil i acollidor, però sense luxes. Ens vam quedar a l’habitació doble per 1.200r la nit, on hi havia un llit doble i un de petit, mosquitera i lavabo privat (amb inundació inclosa cada cop que ens dutxàvem) i wifi d’aquella manera al restaurant. La neteja no és un dels seus forts, però pel que ens va costar creiem que està força bé. Si viatges sol/a, hi ha una caseta a dalt de l’arbre que per 500r pots passar-hi la nit, però no ho recomanem si ha de ploure, ja que hi ha goteres, comprovat.

Al costat hi ha el Like Lodge, similar de preu, 1500r la nit, i amb habitacions de l’estil del Padmini Lodge. El millor és arribar, mirar-les totes i decidir-se allà mateix.

L’entrada a l’habitació amb benvinguda perruna

On menjar

Entre tota la jungla d’ofertes que hi ha en pocs metres de carrer, ens vam decantar pel restaurant Croissant Hut; el porten uns locals que cuinen molt bé, alguns plats són realment econòmics, abundants i bons. Recomanem la truita de formatge (150r) i el kottu de verdures (200r).

• Transport: Les despeses del lloguer del tuk tuk i la gasolina ho pots trobar al nostre post de “Diari d’un viatge en tuk tuk”.
  • Allotjament: Habitació doble amb wc privat per 1.200r.
  • Turisme: Entrada a la Little Rock 500r.
  • Menjar: Kottu 200r; plain tea 40r; coco roti 80r.