Koh Lanta Yai, ni fu ni fa…

Després de debatre molt sobre que preferíem, un lloc espectacular i de postal, més car i ple de goma gom, o una illa més tranquil·la, més econòmica i menys turística. Aquest cop ens va costar decidir, la idea d’anar a l’espectacular i conegudíssima Maya Bay, a les Koh Phi Phi, o a la inoblidable Phuket, o la paradisíaca Koh Lipe, ressonaven fort al nostre cap, ja que són dels punts més increïbles de Tailàndia i estàvem elegint l’última parada en aquest país. Al final, vam optar per la segona opció, que va molt més amb nosaltres i amb el que ens agrada, és a dir, la tranquil·litat, la no massificació i els preus més econòmics. A més a més, saber que la millor manera de recórrer una illa és amb moto per descobrir els seus racons, sempre ens fa sentir lliures i exploradors.

Així que després de buscar informació vam decidir que la zona elegida per passar els nostres últims dies a Tailàndia seria Ko Lanta, una illa que semblava, a priori, poc turística, però que ofereix múltiples activitats.

L’arxipèlag de Koh Lanta està situat a la província de Krabi, al sud de Tailàndia, a la costa d’Andaman. Està format per dues illes principals, la petita Koh Lanta Noi, i la gran, Koh Lanta Yai, a més a més de varies illes més petites i no habitades. Normalment quan es parla de Koh Lanta a seques, es parla de l’illa gran i turística.

Hem de destacar que nosaltres no vam trobar que l’illa fos poc turística, ni molt menys, ja que estava plena de ressorts, botigues de flotadors, agències de turisme, botigues, restaurants, etc… sabem que “poc turisme” a Tailàndia és “força turisme però sense estar petat”, però el que havíem llegit d’aquesta illa no s’assemblava gens a la realitat que ens vam trobar. Si bé és cert que hi vam anar en temporada alta, al febrer, i potser en temporada baixa és molt diferent.

me lo quitan de la manos

Que fer a Koh Lanta?

La bona ubicació d’aquesta illa fa que sigui un bon lloc per fer camp base per, des d’aquí, programar sortides a altres indrets, com a les espectaculars Koh Phi Phi, amb la Maya Bay de protagonista (és on es va rodar la pel·lícula de “La platja”) o la sortida de les “Four Islands”, illes pròximes on hi ha bon snorkel i platges idíl·liques.

• Recórrer la illa amb moto

Llogar una moto és la millor manera d’explorar aquesta illa, al teu aire i sense horaris. A més a més, és la forma més econòmica, ja que l’illa no és excessivament gran, però per explorar-la caminant o en bicicleta has d’estar molt motivat, la veritat. El trànsit a les carreteres és força tranquil i aquestes estan en bon estat, així que, amb precaució, és segura la conducció.

Tips: Per omplir el dipòsit és millor anar a la gasolinera gran (l’única de tota Ko Lanta) que hi ha al poble principal, és molt més barat que omplir el dipòsit a les paradetes que hi ha per tota l’illa, on venen una ampolla a 40bhats.

Nosaltres vam dedicar dos dies a conèixer l’illa amb moto. El primer dia el vam fer les platges de la costa oest, el segon dia vam fer la costa est de l’illa i a l’Old Town Lanta una free cooking class amb la Mama del Bamboo Restaurant.

La costa oest de Koh Lanta és la que té totes les platges on poder-te banyar, no són les més boniques del país, però són platges boniques i rodejades de naturalesa (i algun ressort per descomptat). Des de la zona d’allotjaments Haad Khlong Khong fins a la de més al sud, la Bamboo Bay, hi ha 15 quilòmetres per una carretera en general en bones condicions. Nosaltres vam anar al matí directament cap aquesta platja i vam anar tornant cap al poble on estàvem allotjats fent parades a la majoria de les altres platges.

Al sud de l’illa hi ha el Parc Nacional de Koh Lanta, al qual no vam entrar perquè l’entrada val 200bhats i no ens venia de gust gastar aquests diners per veure una platja més (amb un far, això si) i caminar per un trail sota l’astre rei.

El segon dia vam recórrer en moto la costa est, que és més salvatge i sense platges on et vinguin ganes de remullar-te. Des de la zona on dormíem, arribar al sud de tot, al Piratas Ressort són 19 quilòmetres. Allí pots prendre alguna cosa al bar i et pots banyar a la piscina que tenen, o també et pots fer un bany ràpid a l’aigua, però està plena de pedres, no és sorra. Per dinar, recomanem si o si, anar al poble de l’Old Town Lanta, i buscar el Bamboo Restaurant, on hi ha una parella “una mica gran” encantadora. La senyora, la Mama, t’ensenya gratis a cuinar els plats que li demanis per menjar després, sense cap mena de cost. Nosaltres vam aprendre a cuinar amanida de papaia, el green curri i el mango sticky rice.

Aprenent a cuinar al bambú restaurant
Vistes de l’Old Town Lanta des de l’espigò
  • On llogar la moto

Nosaltres vam llogar la moto al Ja’na Fassai, on un dia et costa 200bht, i si la llogues més t’ho rebaixa a 180bht. Un bon motiu per llogar-la aquí és que no et demana el passaport ni tampoc fiança.

• Fer tours d’un dia

Aquesta illa és un bon punt de partida per fer tours a zones properes del mar d’Andaman, però amb l’avantatge de dormir en una illa més econòmica i, representa, que tranquil·la. Les sortides més destacades són dues:

• El tour a les Koh Phi Phi, amb el plat fort de Maya Bay.

• El tour de les Four Islands.

Nosaltres al final no en vam fer cap, la idea d’anar en tour a punts turístics molt massificats no ens va venir gens de gust, per molt bonics que puguin arribar a ser.

• Submarinisme

Koh Lanta té, relativament a prop, de les zones més espectaculars de busseig de tota Tailàndia. Nosaltres al final no en vam fer perquè el preu era força elevat per al nostre pressupost. Ara bé, si sou aficionats al submarinisme i aneu de vacances a aquest bonic país, aquesta és una parada molt interessant

Com arribar-hi

A Koh Lanta si arriba des de qualsevol destí turístic del sud de Tailàndia; Krabi, Pukhet, Koh Phi Phi, Koh Tao, etc… però per l’illa no vam veure cap autobús, així que l’única opció és arribar-hi amb mini-van. Des de Ko Tao el que vam fer és agafar un night ferry fins a Surat Thani i d’allí una mini van que ens va portar directe a l’illa de Ko Lanta Yai, creuant el mar en un ferri i un pont que uneix les dues illes de Ko Lanta. Des de Krabi, Pukhet i Trang hi ha mini-vans que fan el recorregut directe també.

Com sortir

Les agències solen fer combinats per a sortir de l’illa, mini van + bus + ferri, etc…, però surt més car que fer-ho pel teu compte. El més econòmic és anar a Krabi o Trang amb mini van per uns 300bht, i un cop a l’estació busques els preus cap a les següents destinacions. Nosaltres vam fer el recorregut Ko Lanta Yai – Kuala Lumpur, creuant la frontera i tot pel nostre compte.

Preus d’una agència per anar a d’altres destinacions

On Dormir

Nosaltres ens vam allotjar a la zona de Haad Khlong Khong, on hi ha molta oferta, també de llocs econòmics. Vam estar allotjats al Hatzanda Lanta Resort, en una cabaneta de bambú molt tranquil·la, acollidora i neta, amb lavabo, mosquitera i internet d’aquella manera. Ens va costar 400bht la nit, però tenia piscina!!!

Just al davant hi ha el Pitt Bungalows (surt a maps.me), on hi ha cabanetes de bambú similars a les que vam estar. El lloc no és tan maco i no té piscina, però l’oferta és bona; el preu són 500bht la nit amb moto inclosa. Llàstima que ho vam descobrir tard.

Hi ha la possibilitat d’estar en una zona més tranquil·la més barata, i és anar al Secret Bar, al final sud de la platja de Khlong Khong. És un bar, però el propietari lloga habitacions rollo homestay. El preu era de 300bhts la nit.

Fent feina al Hatzanda Lanta Resort

On Menjar

Un restaurant “local” que ens va agradar de la zona de Khlong Khong és el Thai Malay Cooking, fan menjar tailandès i malai, les racions són bones, el preu és barat i cuinen força bé.

La Bajen Pizzeria és un lloc on treure’t el mono de menjar occidental, el preu és elevat i no apte per a motxillers, però un dia és un dia!! Les pizzes estan fetes al forn de llenya i estan boníssimes.

El Bamboo Restaurant, està situat a l’Old Town Lanta (la costa est) i és un d’aquells llocs que t’enamora a l’instant. La Mama és un amor i cuina menjar tailandès per llepar-te els dits. El millor, que si vols, pots cuinar tots els plats que demanes amb l’ajuda de la senyora, que et va explicant els ingredients i com es cuina pas a pas. A les escoles de cuina de la zona et cobren 1.500bht, i la senyora només et cobra els plats que demanes. Molt recomanable.

Dinar espectacular del Bambú Restaurant a l’Old Town

• Transport: Moto per 180bhts dia
  • Allotjament: Cabaneta de bambú amb wc privat i piscina per 400bhts.
  • Menjar: Fried rice 50bhts; curri 60bhts; papaya salad 60bhts; pizza 270bhts.
  • Turisme: No vam gastar res de turisme.