Platges del sud de Sri Lanka: Tangalle i Mirissa

Deixem la fresqueta de les terres altes per baixar cap a la costa sud de Sri Lanka, per gaudir (per fi) del mar i de la platja, de la vida relaxada sobre la sorra i l’oceà de fons. Les parades que farem seran les platges de Tangalle i Mirissa.

Tangalle Fisherman Village

Arribem a la platja Medaketiya després de fer 140 quilòmetres a la velocitat de la llum (els 40km/h de rigor tuktukero, XD). Tangalle és un poble pesquer sense massa interès, però les platges de la zona són encara força salvatges, llargues, amb cocoters marcant el camí, i d’aigües braves, molt braves! No són les més adequades per gaudir de la vida marina, ja que les corrents i l’estat de la mar fa que la visibilitat no sigui la millor, en canvi, pots passar-t’ho pipa saltant onades. El turisme que hi ha queda molt ben absorbit per la llarguíssima platja, donant la sensació de solitud en molts moments.

Metres i metres de platja a Tangalle

Però nosaltres recordarem els dies de Tangalle com els dies on la pluja torrencial va apoderar-se de les hores, quina mala sort! Ens va ploure els tres dies que hi vam estar, i quan no plovia el cel estava ennuvolat. Agraïm que no fes gaire calor, però no vam poder gaudir gaire de l’aigua, no vam poder fascinar-nos amb els colors intensos del mar Índic. Ara bé, aquesta no és una platja on l’aigua sembla una “piscina” i el bany és relaxat, no, és una platja on sempre hi ha forta corrent i onades, on el més segur és que acabis fent la croqueta a la sorra si et despistes una mica. I no és conya, hi ha cartells que indiquen zones prohibides de bany per forta corrent.

A banda de gaudir de la platja, de les passejades llargues i dels cocos refrescants, a Tangalle hi ha poc més per a fer. Nosaltres vam arribar-nos al poble tot xanet xanet, passant per un monument davant del mar, el Tangalle Navy Monument, on hi ha una exposició de quadres a dins i que té unes bones vistes de la platja. La segona parada va ser el mercat local, on vam comprar una papaia i un curd per passar, com a mínim, el mal temps amb la panxa contenta 🙂

Tangalle Navy Monument

Molta gent fa parada a Tangalle per poder veure el desove de tortugues, ja que al final de la platja, a Rekawa, hi ha un centre de “conservació” de tortugues, el Turtle Conservation Project Turtle Watch. Com sempre, la realitat no és tan bonica com el seu nom indica. Quan es tracta de veure animals no ens podem deixar meravellar per paraules com orfenat, santuari, conservació, protecció, etc… s’ha de buscar més enllà, sobretot si hi ha diners entremig. Nosaltres no hi vam anar, tant pel mal temps com per la poca confiança que ens donen aquesta classe de llocs, on la idea inicial sol ser bona, però normalment s’acaba convertint en negoci. Com sempre, pensar a dur a terme un turisme responsable amb persones, animals i medi és el que ens mou a intentar no caure en l’error de fer alguna cosa que ens agradaria, però que perjudica a tercers. L’activitat val 1.000r.

Pugem al tuk tuk sense gaire pressa, la pluja ens desperta al matí i ens acompanya tot el trajecte fins a Mirissa, situada a 50 quilòmetres a l’oest de Tangalle, on volem gaudir més de les platges espectaculars de Sri Lanka.

En aquest trajecte hi ha dues parades que poden ser interessants, el far Devinuwara i el Parevi Duwa Shrine, que és un temple situat sobre una roca a pocs metres de la costa, connectat a terra ferma per un pont.

Mirissa és un dels pobles costaners més famosos del sud de Sri Lanka, amb la seva platja principal com a major reclam, juntament amb la possibilitat de practicar surf i veure diferents espècies de balenes i dofins a pocs quilòmetres mar endins. El poble en si és petit i molt turístic, l’ambient és molt diferent que el de Tangalle, es nota en l’oferta hotelera i en la quantitat i varietat de restaurants.

mirissa panoràmica
Mirissa Beach

Nosaltres però, vam decidir fer sols una nit a la zona, la pluja seguia i no semblava que hagués de parar en pocs dies. Durant unes dues hores el temps ens va donar un respir i vam poder caminar per la platja de Mirissa, pujant a la Parrot Rock on gaudir de la bonica panoràmica.

Al mig de la mateixa platja, al costat dels socorristes, hi ha una zona protegida on les tortugues ponen ous. Si parleu amb el socorrista, us pot dir si a la nit hi ha probabilitats de veure el desove d’una tortuga, tenen controlats i registrats els dies. A més a més, és gratuït, no ho venen com un espectacle. No vam anar-hi a la nit perquè ens va dir que no tindríem sort, però les formes ens van agradar molt.

I el plat fort de Mirissa és poder anar a veure dofins i balenes a alta mar. La sortida es sol fer a les sis i mitja del matí i tarda unes 3-4 hores. La probabilitat de veure-les deu ser alta, ja que ens va dir que ens retornarien els diners si no en veiem cap. El preu inicial, sense regatejar, eren de 3.000r/persona.

Com arribar-hi

Anar a Tangalle va ser l’etapa número set que vam fer amb en Chilly per Sri Lanka, sent de les més llargues, 144 quilòmetres a ritme tropical.

Anar a Mirissa va ser l’etapa número vuit que vam fer amb en Chilly per Sri Lanka, una etapa de 50 quilòmetres vorejant el mar.

Al nostre post de “Diari de viatge amb en Chilly”, trobaràs detalladament les nostres experiències a les carreteres de Sri Lanka, etapa per etapa.

On dormir

El preu dels allotjaments incrementa a mesura que t’apropes al mar, i per aquest motiu nosaltres ens vam quedar a mig camí de la platja i de la carretera principal a Tangalle. És molt bonic estar davant del mar, si, però la diferència de preu és important, i vaja, que caminant 5 minuts arribes a la platja. A Mirissa directament ens vam quedar per un carrer petit i interior, en una zona molt tranquil·la.

A Tangalle ens vam quedar al Randu Homestay. El vam trobar per Agoda, tot i no reservar per allí, amb una bona valoració. Les habitacions estan al pis de sobre de la casa on viuen els propietaris, n’hi ha 3, una amb terrassa que val 2.700r i les altres sense terrassa per 2000r. L’habitació és nova i la mantenen neta, amb llit doble, mosquitera, lavabo privat, sense aigua calenta i amb bon Internet a recepció, a l’habitació el senyal arriba molt poc. El lloc està a 5 minuts de la platja agafant la drecera, sinó es triguen 10 minuts. Qui porta el negoci és el fill de la família, l’únic que sap una mica d’anglès. Hi ha una iaia molt entranyable, però no ens vam poder comunicar gaire amb ella.

A Mirissa ens vam allotjar al Sango Guest, en una habitació doble amb wc privat, internet i una mica de terrasseta, el lloc és acollidor. La nit ens va costar 2.000r, encara que va començar per 3.000r.

Randu Homestay Tangalle

On menjar

A Tangalle per menjar local i barat has d’arribar-te a la carretera principal, és on podràs trobar establiments i menjar rice and curry per 200r-250r, i esmorzar per mig euro.

Dins la zona turística destacarem el Sinethi Family Restaurant, un local petit portat per una família, es menja molt bé i és el més econòmic de la zona (preu turista, però acceptable), i la qualitat és molt bona. Això si, no hi aneu amb pressa, la bona cuina es cou a foc lent 🙂

A Mirissa no vam investigar gaire els llocs econòmics perquè sols hi vam estar una nit, i a més a més, vam descobrir un restaurant molón que posava SUSHI, i vam decidir que després d’un any i mig fent el “rata”, ens mereixíem un premi com aquest. El local es diu Little Tuna Sushi Café i el recomanem moooolt si teniu un desig i us voleu marcar un bon sopar. De veritat, la qualitat és molt bona, i el preu no és econòmic, però si més barat que a casa.

Sinethi Family Restaurant a Tangalle

• Transport: Les despeses del lloguer del tuk tuk i la gasolina ho pots trobar al nostre post de “Diari de viatge amb en Chilly”.
  • Allotjament: Habitació doble amb wc privat i internet per 2.000r, tant a Tangalle com a Mirissa.
  • Menjar: Rice and curry vegetarià 300r; kottu 250r; amanida verda 150r; 6 makis espectaculars unes 750r.
  • Turisme: No vam pagar res enlloc.

3 thoughts on “Platges del sud de Sri Lanka: Tangalle i Mirissa

1. xanetxanet,

Don’t you wish you had a chance at becoming Instagram cool?

If you are like me, you have rummaged through Instagram, wondering “how do so many darn people on Instagram get so famous”?

Imagine: It’s Friday morning and you’ve promised yourself you’d go for a run today.

You spring up to check your cell.

Hit the Instragram App.

You‘re flabbergastered at what you see: Over 652 likes on one of your pictures! There, you can see a a huge amount of likes on your pictures–over 738 on a single photo alone.

Heading to the kitchen, you put the kettle on for some tea and glance at your Instagram while you wait.

Bam! Another 20 likes.

Buzz—another message pops into your inbox from a follower. They are asking you for advice on how you manage your food, and are congratulating you on your third month of hitting the gym.

A smile appears on your face as you receive another message. This person emailed you to let you know she loves your posts.

As you begin to write back, your cell buzzes again.

Wow, ANOTHER message. You close your cell and throw it in the bag. Time for the gym.
    Let’s stop the simulation there. Most people have a hard time getting what they want in life. People can hardly get themselves to eat a good breakfast.

Now, let’s learn to take control of your Instagram.

Now, what if you raised your engagement by 100%, or 1000%?

It is not complicated to do, although almost no one does. Just visit our website. There, you will learn how to garner Instagram followers and likes like mad…effortlessly.

In just minutes after posting, you have your images piled with likes.

The “Top Post” section, all of a sudden, doesn’t seem that far away.

This is all great, but you have really got to put in the work to make it happen. Actually, it is not real work.
    1. Check out https://plantspace.press
    2. Plug your Instagram username.
    3. 10 – 15 likes will be sent to your 3 most recent uploads. Just like that.

Being a regular on that page will accelerate your growth 10x, easy. But if you want the fame, you’ve got to reach for it. Are you ready?