Galle i Bentota, seguim per la costa sud de Sri Lanka

Sortim de Mirissa i la pluja ens continua acompanyant durant el camí, amb algun petit moment de descans. Amb el tuk tuk gaudim com podem de les platges salvatges que hi ha repartides per tota la costa fins que arribem a la ciutat de Galle (que es pronuncia Gole), situada al sud-est de Sri Lanka, a 34 quilòmetres de Mirissa hi ha uns 120 quilòmetres de la capital, Colombo.

Passejant per la muralla del fort de Galle

La ciutat de Galle era coneguda com a Cale abans de l’arribada dels portuguesos al segle XVI dC, quan era el port de referència de l’illa. El moment d’esplendor de la ciutat va ser al segle XVIII abans de l’arribada dels britànics, que van prioritzar el port de Colombo.

Actualment és una de les cinc ciutats més poblades de tot Sri Lanka, i va ser declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO l’any 1988. A més a més, va ser una ciutat molt afectada pel tsunami que va devastar bona part del sud-est asiàtic l’any 2004.

Caminant pels carrers de Galle Fort

Galle té dues parts diferenciades; una és la ciutat en si, la de veritat, on hi ha el caos, el soroll, l’essència asiàtica i la vida local. L’altra és la zona amurallada de l’antic Fort, on la calma i la tranquil·litat fan acte de presència i es pot gaudir de la història que es troba a cada passa.

Escoles del país visitant la ciutat

El Fort de Galle va ser construït pels portuguesos l’any 1558, encara que els holandesos van donar els detalls a l’arquitectura que actualment el fa tan fotogènic, en un estat de conservació perfecte. Aquesta part està situada a la península sud de la ciutat, i de cop, els carrers es converteixen en un museu, plens de cases baixes pintades de colors clars, d’estil colonial, amb esglésies, mesquites, botigues i hotels boutique i restaurants “pijets”.

Església cristiana de Galle Fort

A més a més, es pot caminar per les parets del fort, que es troben intactes, i així poder veure les fantàstiques caletes d’aigua cristal·lina amb el gran Oceà Índic de fons. Els punts més destacats del Fort són la Torre del Rellotge i el Far.

L’endemà continuem la ruta, sense pressa, sense saber on dormirem i esperant que el temps ens deixi gaudir de la platja i del mar aquests últims dies de loop per Sri Lanka. Seguim per la carretera de la costa, fent quilòmetres sense perdre de vista el mar. Anem fent algunes parades per trepitjar la sorra, per saludar pescadors i per beure deliciosos cocos. Al migdia el sol comença a brillar i picar amb força i el cel blau ens sorprèn amb la seva presència. Així que quan arribem a Bentota i anem a contemplar la platja, decidim que aquest poble és un bon lloc per fer nit i poder viure la platja de veritat, per fi!!!

Platges de la costa sud, Bentota

La platja de Bentota és llarguíssima, ample i darrera està plena de vegetació. Tampoc hi ha gaire turisme, i encara que et vas creuant a gent (sobretot durant la posta de sol), la sensació és de tranquil·litat. Ara bé, no et quedis justament davant de la zona on hi ha un parell de ressorts, la platja és mooooooooolt gran, has de saber trobar el teu raconet de pau i calma. La tarda-vespre que vam passar en aquesta platja va fer que oblidéssim la mala sort (climatològicament parlant) que ens ha acompanyat en els nostres dies al sud del país, on hi ha la zona de platges més bonica de tot Sri Lanka.

Per aquí també arriba el tren

Anècdotes

En mig del trajecte des de Mirissa a Galle vam observar l’anècdota del dia. Vam aturar-nos amb el tuk tuk en veure un pescador a sobre d’un pal clavat a la sorra amb la canya de pescar, que és la imatge de la pesca tradicional esrilanquesa per excel·lència. Quan ens estàvem apropant l’home va marxar, i nosaltres vam decidir estirar les cames una mica. De cop, veiem com dos pescadors pugen cada un en un pal, i un d’ells agafa una canya de pescar on tenia un peix ja pescat! Llavors vam veure un autobús ple de turistes i les seves càmeres i ho vam entendre tot; els turistes fan les fotografies de rigor i els pescadors demanen diners a canvi… Sembla que actualment aquest estil de pesca tradicional caça més turistes que peixos.

Com arribar-hi

El recorregut a Galle des de Mirissa és de 34 quilòmetres que es fan per la carretera de la costa, on les vistes al mar són les protagonistes durant quasi tot el recorregut.

De Galle a Bentota hi ha 54 quilòmetres que es continuen fent per la carretera de la costa, on el mar és el gran protagonista i on es poden anar fent moltes parades en platges boniques i salvatges.

Al nostre post de “Diari de viatge amb Tuk Tuk”, trobaràs detalladament les nostres experiències a les carreteres de Sri Lanka, etapa per etapa.

On menjar

Els preus dels establiments a dins del fort són caríssims, tots per turistes i amb una mitjana realment molt elevada. Així que recomanem tenir-ho en compte i portar menjar si s’hi vol passar el dia. Vam trobar un restaurant local que es diu “Green Chilly” (ens va fer molta gràcia el nom, ja que nosaltres viatgem amb el nostre Green Chilly amb rodes), el porten uns nois joves, està molt bé de preu i les quantitats són exagerades. Vam demanar un Kottu que valia 300r (1,5 euros) i en vam tenir suficient per sopar i esmorzar el dia següent els dos…

A prop d’on ens vam allotjar a Bentota vam trobar diversos establiments locals i algun de turístic però amb algun plat econòmic. Sortint del carreró de l’allotjament, agafes la carretera gran cap a l’esquerra, i al primer encreuament amb un carrer gran hi ha un restaurant turístic on el kottu amb formatge està a 300r, i si seguiu el carrer que creua el gran cap a la dreta, hi trobareu varis establiments locals amb preus molt econòmics, com un arròs amb curri vegetarià per 150r.

On Dormir

Dormir a dins del Fort de Galle no entrava a dins del nostre pressupost backpacker, a banda que justament aquesta ciutat no és precisament econòmica. Nosaltres ens vam allotjar al Shalona Holiday Home, una guesthouse molt tranquil·la i acollidora situada a uns 20-30 minuts caminant del Fort. L’habitació econòmica és amb lavabo compartit, molt neta i amb una senyora molt amable. Es pot aparcar a dintre el tuk tuk sense cap problema (i al gos que tenen ja li agrada, ja que com a llit li va agradar força :P).

Galle gest house.jpeg
Shalona Holiday Home

A Bentota vam allotjar-nos en una petita guesthouse davant de la carretera, però molt tranquil·la, amb espai per aparcar el tuk tuk, anomenada Kalumama Place. La porta una família molt agradable.

Kalumama Place

• Transport: Les despeses del lloguer del tuk tuk i la gasolina ho pots trobar al nostre post de “Diari de viatge amb en tuk tuk”.
  • Allotjament: Habitació doble amb wc compartit per 1.400r a Galle; habitació doble amb wc privat 1.800r a Bentota.
  • Menjar: kottu gegant 300r; rice and curry vegetarià 150r.
  • Turisme: No vam pagar res enlloc.