Negombo, punt d’entrada i sortida de Sri Lanka

Negombo està situada a uns 40km al nord de Colombo, la capital de Sri Lanka, i a uns 15km de l’aeroport internacional. La seva proximitat amb l’aeroport fa que sigui un bon primer destí quan s’arriba o marxa del país, sobretot perquè un s’estalvia quedar a la caòtica, contaminada i estressant capital.

Catamarà de la costa de Negombo

A més a més, Negombo és una ciutat tranquil·la paral·lel la costa, sent un carrer/carretera interior amb diferents accessos a la platja. Aquesta ciutat té dues zones diferenciades; l’Old Town, que és on hi ha l’ambient local de la zona, el mercat local, la macro peixateria i els pescadors, i la zona on hi ha el carrer Lewis Place (situat més al nord), que és el lloc escollit per la majoria de viatgers, on hi ha la major part d’oferta hotelera, restaurants, supermercats, agències de viatges, botigues de souvenirs i espècies.

La ciutat es caracteritza pel seu ritme tropical, les múltiples esglésies, el mar picat amb els catamarans navegant per la costa amb les seves acolorides veles i les màgiques postes de sol, on l’astre rei es perd darrere el mar.

A la ciutat hi ha molta oferta d’agències especialitzades en lloguer de tuk tuk, que són com petits taxis de tres rodes amb motor de 50cc, atrotinat, que utilitzen els locals per moure’s en distàncies curtes, i que des de fa poc s’ha posat de moda entre els turistes per viatjar pel país. El tuk tuk com a tal, és el transport nacional de Sri Lanka i d’Índia, del qual ens vam enamorar des del primer moment.

En total vam estar a Negombo una setmana, uns dies a l’arribada i uns dies esperant el vol. Aquesta petita ciutat no és gaire interessant per dedicar-la a fer turisme, però si vols recórrer el país amb un tuk tuk, és el punt de partida per excel·lència, per preparar la ruta i per decidir on llogar el vehicle, a banda de per fer els tràmits necessaris per poder viatjar tranquil amb un tuk tuk llogat. A nosaltres els tràmits se’ns van complicar en un inici, volíem llogar un tuk tuk però teníem el carnet de conduir internacional caducat, cosa que va fer replantejar-nos com visitaríem aquest petit país (al final vam decidir que ens llençàvem a l’aventura, esperant tenir sort amb la policia XD)..

Si estàs interessat a llogar un tuk tuk, la documentació que necessites, els preus, la normativa de conduir i saber sobre els controls policials, fes clic en aquest article, Tot el que necessites saber per llogar un Tuk Tuk a Sri Lanka 😉

Que fer a Negombo

• Passejar pel poble

El passat colonial es detecta clarament en aquest poble de Sri Lanka, on hi ha nombroses esglésies i referències catòliques, però també la barreja de religions hinduistes, budistes i musulmanes. Els primers europeus a arribar aquí van ser els portuguesos durant els segles XVII i XVIII, i veient la quantitat d’ornaments catòlics ja queda clar com van posar èmfasis en convertir els locals en cristians.

• El mercat del peix

Per nosaltres és el plat fort de Negombo, així que creiem que val molt la pena. Nosaltres vam arribar-hi caminant, són uns 3-4 quilòmetres des de la Lewis St., però el problema no és la distància, és la calor infernal! El mercat és enorme, està ple de locals comprant i venent i com a molt, es pot veure un turista despistat com ets tu mateix allí. El més impressionant són les esplanades de peix tirat a sobre d’unes mantes enormes a la sorra, i n’hi ha un bon grapat. I molta gent treballant amb alegria i amb un somriure a la cara, cosa que per a nosaltres és digne d’admirar. Ara bé, les manies és millor deixar-les a l’hotel; el peix, sota el sol, deixa anar una olor… complicat de veritat.

• Posta de sol a la platja

Cap a la tarda, és moment de relaxar-se a la platja i veure la bonica posta de sol, on si els núvols et deixen, pots veure la rodona amagar-se darrere el mar. Tenir en compte però, que la platja no és ni maca, ni està neta, ni és ideal pel bany.

Com arribar a Negombo des de l’aeroport (o a la inversa)

Per arribar de l’aeroport a Negombo hi ha tres opcions, escrites de la més econòmica a la més cara.

• Agafar l’autobús: El transport més econòmic, per descomptat. El més lent, per descomptat! En sortir de l’aeroport gireu cap a la dreta i comenceu a caminar. Pregunteu a algun local, està molt a prop de la fàbrica de tabac. S’ha d’agafar l’autobús 240, i costa unes 40r. A l’estació de Negombo s’ha d’agafar l’autobús 901 per 10r, que arriba al Lewis St.

• Agafar tuk tuk: Costa 800r el viatge des del carrer típic turístic, el Lewis St.

• Agafar taxi: Costa 1.500r el viatge des del carrer típic turístic, el Lewis St. Aquests et diran que els tuk tuks et deixen a fora de l’aeroport i has de caminar per arribar-hi. I si, és cert, els taxis poden entrar fins just davant de les portes d’accés al recinte i els tuk tuks no, però el tuk tuk et deixa a 20 metres. No val la pena pagar el doble per això.

On dormir

El carrer on hi ha les ofertes hoteleres, els restaurants i tot el que un guiri necessita a Negombo és el Lewis St., territori turístic amb totes les comoditats.

La primera nit vam dormir al A&B resorts. Vam reservar per Agoda, ja que el nostre vol arribava a les 23 hores de la nit i volíem assegurar-nos un llit sense buscar, i vam estar-hi molt bé. L’habitació amb ventilador i mosquitera estava neta, era amplia i la senyora és molt amable. El preu era de 2.000r (10€) amb mal internet. El dia següent vam demanar per allargar l’estada, però ja ho tenia ple.

Just al costat hi ha el Pushpa Guest House, recomanat per la dona del A&B. El millor lloc de Negombo! La família té habitacions al pis de dalt de casa seva que semblen apartaments per famílies, amb un llit de matrimoni al menjador (que no vam fer servir), una habitació per a dos amb porta a part, cuina, lavabo i una terrasseta on fer una cerveseta a la nit. El preu era el mateix, 2000r amb ventilador i millor internet. El lloc estava molt net i la dona sempre ens convidava a ginger tea. El recomanem 100%.

Quan vam tornar a Negombo després del loop per Sri Lanka amb el nostre Chilly, la Pushpa ho tenia tot ple, així que vam buscar per la zona i ens vam quedar al JC Beach Villa. La senyora que ho porta és molt agradable, estava tot molt net, l’habitació amb lavabo a dins, ventilador i internet bo. Pots usar la cuina i tenen un menjador- sala comuna on estar. El pitjor, feia mooooolta calor.

On menjar

El carrer Lewis està ple de restaurants amb diferents ofertes occidentals i locals, i amb els preus molt elevats. No hi ha quasi opcions econòmiques i costa molt de trobar una paradeta local per menjar barat i bo, però hi és!

La paradeta local (que no té nom) està a un carrer perpendicular al Lewis St., a l’alçada de l’església. Veureu una petita parada on hi ha menjar exposat i molta gent local fent cua. Obren al matí i al vespre, durant el dia per dinar està tancat. Per esmorzar hi ha dosa, coco roti, entrepans, chai… per sopar hi ha plats de pasta, arròs i llegums, i també dosa amb dhal i samba. És molt econòmic, hem arribat a menjar els dos per 1,20 euruuuuuus!

Pel carrer del Lewis St. és possible trobar algun local on el kottu vegetal i el rice and curry vegetal costen 300r el plat.

La paradeta local que més vam freqüentar

• Transport: Tuk tuk de l’aeroport al Lewis St. 800R el viatge.
  • Allotjament: Habitació doble amb lavabo privat per 2.000r.
  • Menjar: kottu gegant 300r; rice and curry vegetarià 300r; esmorzar local 140r.
  • Turisme: No vam pagar res enlloc.